ارزان‌ترین جزیره‌های جهان برای سفر در سال ۲۰۲۳

رویای سفر به زیباترین جزایر جهان در ذهن همه وجود دارد اما هزینه سفر به این مقاصد گردشگری چندان ارزان نیست

ارزان‌ترین جزیره‌های جهان برای سفر در سال 2023

رویای سفر به زیباترین جزایر جهان در ذهن همه وجود دارد اما هزینه سفر به این مقاصد گردشگری چندان ارزان نیست. سفر به این جزیره‌ها گران است اما در این میان جزایری بسیار زیبا و تماشایی وجود دارند که می‌توان با بودجه مقرون‌به‌صرفه‌تری به آن‌ها سفر کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برخی از ارزان‌ترین جزیره‌های جهان برای سفر بپردازیم که در سال 2023 میلادی می‌توانید به آنجا سفر کنید.

1. جزیره گرند باهاما

Grand Bahama Island, The Bahamas

Grand Bahama Island, The Bahamas

باهاما بیش از 700 جزیره دارد و در شمالی‌ترین نقطه آن‌ها نیز جزیره گرند باهاما (Grand Bahama Island) به چشم می‌خورد که از سواحل ماسه‌ای سفیدی برخوردار است و می‌توان با سفر به آنجا، از تفریحات و فعالیت‌های مقرون‌به‌صرفه بسیار زیادی استفاده کرد. بازدید از پارک ملی لوکایان (Lucayan National Park) که بیش از 40 جریب وسعت دارد، می‌تواند اوقات بسیار دلنشینی را برای شما رقم بزند. در آنجا می‌توانید از ساحل گلد راک (Gold Rock Beach) و یکی از بزرگترین سیستم‌های غاری و زیردریایی جهان نیز دیدن کنید.

2. جزیره مادیرا

Madeira, Portugal

Madeira, Portugal

با اینکه جزیره مادیرا (Madeira) که به عنوان هاوایی اروپا مشهور است، به پرتغال تعلق دارد اما به قاره آفریقا بسیار نزدیک است و بیشتر برای کوهستان‌های ناهموار،‌ مناظر سرسبز و تاکسان‌های برتر خودش شهرت دارد. در این جزیره هتل‌هایی با قیمت‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با بودجه مناسب در آنجا اقامت داشت و همچنین از انجام فعالیت‌ها و تفریحات ارزان لذت برد. از جمله این تفریحات نیز می‌توان به شنا در استخرهای طبیعی پورتو مونیز (Porto Moniz)، تماشای مناظر خیره‌کننده جزیره و همچنین پیاده‌روی در مسیرهای زیبای آن اشاره کرد.

3. جمهوری دومینیکن

Dominican Republic

Dominican Republic

اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه به جزایر کارائیب هستید، پس باید جمهوری دومینیکن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در اینجا بیش از 200 ساحل بسیار زیبا و تماشایی وجود دارد که می‌توانید در آنجا از مناظری بسیار زیبا لذت ببرید. گشت و گذار در سانتو دومینگو و لذت بردن از زونا کولونیال (Zona Colonial) و دیگر جاهای تاریخی پایتخت این کشور نیز می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. در اینجا کلیساها، قلعه‌ها، خیابان‌های سنگ‌فرش و کافه‌ها در همه جا وجود دارند و هتل‌ها نیز هزینه‌های بسیار کمی از مهمانان اخذ می‌کنند.

4. سریلانکا

Sri Lanka

Sri Lanka

سریلانکا مقصدی ایدئال برای سفری مقرون به صرفه به شمار می‌رود. این کشور جزیره‌ای در جنوب آسیا قرار گرفته و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چای در جهان به شمار می‌رود. گشت و گذار در میان مزارع و کارخانه‌های چای و بازدید از مراتع سرسبز می‌تواند اوقاتی ماندگار را برای شما رقم بزند. سریلانکا بیش از 830 مایل خط ساحلی دارد که می‌توان در هر کدام از سواحل زیبای آن به شنا، آفتاب گرفتن، موج‌سواری یا تماشای نهنگ‌ها مشغول شد.

5. جزیره کوه تائو

Koh Tao, Thailand

Koh Tao, Thailand

جزیره کوه تائو (Koh Tao) در خلیج تایلند قرار گرفته و یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از آب‌وهوای مطبوع این کشور محسوب می‌شود. تماشای غروب آفتاب در ساحل سایری (Sairee Beach) از جمله کارهایی است که در سفر خود به این جزیره باید انجام بدهید و نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از این ساحل نیز نیست. لذت بردن از هنرهای خیابانی، چشیدن غذاهای خیابانی و اقامت در اتاق‌های ساده و خصوصی نیز مطمئنا برای شما بسیار ارزان تمام می‌شود.

6. جزایر ویرجین آمریکا

US Virgin Islands

US Virgin Islands

شاید فکر کنید که سه جزیره اصلی جزایر ویرجین آمریکا (US Virgin Islands) یعنی سنت توماس، سنت جان و سنت کرویکس، تنها اقامتگاه‌های لوکس و گران دارند اما باید گفت که در این جزایر اقامتگاه‌های مقرون به صرفه نیز پیدا می‌شود. به عنوان مثال، می‌توان در ساحل خلیج سینامون (Cinnamon Bay Beach) یا اردوگاه داخل پارک ملی جزایر ویرجین (Virgin Islands National Park) کمپ زد و از تماشای طبیعت از نزدیک لذت برد. علاوه بر این، می‌توان از Point Udall بدون هیچ هزینه‌ای دیدن کرد، مکانی که به عنوان شرقی‌ترین نقطه ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود.

7. جزیره هال باکس

Isla Holbox, Mexico

Isla Holbox, Mexico

درست در شمال شبه جزیره یوکاتان مکزیک، جزیره هال باکس (Isla Holbox) قرار دارد که در زبان محلی به معنای گودال سیاه است اما باید گفت که با وجود نام ترسناک آن که نشأت گرفته از آب‌های سیاه آن است، سفر به این جزیره بسیار ارزان است و می‌تواند سفری مقرون به صرفه را برای شما رقم بزند. در این جزیره زیبا و رنگارنگ بیش از 350 گونه جانوری زندگی می‌کنند. آب‌های درخشان یکی از جاذبه‌های این جزیره به شمار می‌رود که زیر آسمان تاریک و بدون نور ماه قابل مشاهده هستند.

8. جزیره سنت کیتس

St. Kitts

St. Kitts

سنت کیتس (St. Kitts) بخشی از کشور دو جزیره‌ای سنت کیتس و نویس به شمار می‌رود و مقصدی ایدئال برای لذت بردن از جزیره‌ای گرمسیری و کارائیبی است. سواحل متعدد این جزیره به طور رایگان در اختیار گردشگران قرار دارند. این در حالی است که خلیج هف مون (Half Moon Bay) مکانی مناسب برای موج‌سواری به شمار می‌رود و جزیره بنانا (Banana Bay) نیز در کنار ساحل خود درختان نارگیل را دارد که زیبایی خاص و دنجی به این مکان بخشیده‌ است.

از جمله دیگر جزیره‌های ارزان قیمت در سراسر جهان برای سفر در سال 2023 میلادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جزیره سیارگائو (Siargao) – فیلیپین
  • مجمع الجزایر پورتوریکو (Puerto Rico)
  • جزیره اتیلا (Utila) – هندوراس
  • جزیره بالی (Bali) – اندونزی
  • باربادوس (Barbados)
  • جزیره کوه رونگ (Koh Rong) – کامبوج
  • جامائیکا (Jamaica)
  • فو کوک (Phu Quoc) – ویتنام
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان