بهترین جاهای دیدنی کره جنوبی

کره جنوبی (South Korea) کشوری پر از جاهای دیدنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی است و سفر به آنجا می‌تواند اوقاتی ماندگار و دلنشین را برای شما رقم بزند. جدا از جاذبه‌های برجسته در کلان‌ شهرهای این کشور همچون سئول، دیگر شهرها نیز از دیدنی‌های بسیار خوبی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی کره جنوبی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین جاهای دیدنی کره جنوبی

کره جنوبی (South Korea) کشوری پر از جاهای دیدنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی است و سفر به آنجا می‌تواند اوقاتی ماندگار و دلنشین را برای شما رقم بزند. جدا از جاذبه‌های برجسته در کلان‌ شهرهای این کشور همچون سئول، دیگر شهرها نیز از دیدنی‌های بسیار خوبی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی کره جنوبی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. دهکده هانوک جئونجو

Jeonju Hanok Village

Jeonju Hanok Village

خیابان‌های دهکده هانوک جئونجو (Jeonju Hanok Village) پر از فروشنده‌های غذاهای خیابانی و همچنین رستوران‌هایی با غذاهای سنتی جئونجو است. یکی از این غذاهای خوشمزه و لذیذ نیز بیبیمبای جئونجو نام دارد که در زمان سلسله جئونجو به عنوان غذایی سلطنتی شناخته می‌شد.

جدا از غذاهای خوشمزه، این شهر بیشتر برای هانوک‌های بسیار خودش شهرت دارد، خانه‌های سنتی کره‌ای که در آن توجه بسیار زیادی به موقعیت مکانی خانه می‌شود و به صورت ایدئال، این خانه باید در پشت خودش کوهستان و در جلویش یک رودخانه داشته باشد.

9. دهکده فرهنگی گامچون

Gamcheon Culture Village

Gamcheon Culture Village

خانه‌های رنگی و پلکانی دهکده فرهنگی گامچون (Gamcheon Culture Village) در بوسان را به مکانی بسیار جذاب و زیبا تبدیل کردند. قبل از سال 2009 میلادی، اینجا محله‌ای فقیرنشین بوده و پناهندگان جنگ کره در آن زندگی می‌کردند. اما دولت این منطقه را از نو توسعه داده و آن را به مکانی هنری و جاذبه‌ای گردشگری تبدیل کرده است.

8. فستیوال گِل بوریونگ

Boryeong Mud Festival

Boryeong Mud Festival

سالی یکبار در ساحل دایچون (Daecheon Beach) کثیف‌ترین فستیوال کره جنوبی به نام فستیوال گل بوریونگ (Boryeong Mud Festival) برگزار می‌شود. باور بر این است که گل‌های استفاده شده در این فستیوال، خواص معدنی بسیار زیادی دارند که می‌تواند به زیباتر شدن کمک کنند. هر ساله از گل‌ولای اطراف بوریونگ به این ساحل آورده می‌شود تا حاضرین بتوانند تجربه‌ای متفاوت را داشته باشند. این جشنواره از سال 1998 میلادی شروع شده و همچنان به کار خود به طور سالیانه ادامه می‌دهد.

7. مزارع چای بوسئونگ

Boseong Tea Fields

Boseong Tea Fields

مزارع چای بوسئونگ (Boseong Tea Fields) بسیار زیبا و تماشایی به نظر می‌رسند و تنها مزارع این سبکی در کره جنوبی به شمار می‌روند و همین نیز سبب شده تا اینجا سوژه بسیار خوبی برای عکاسی باشند. از سوی دیگر، گشت و گذار در اینجا و بازدید از نقاط مختلف آن نیز می‌توان سفری مهیج و دلنشین را برای شما رقم بزند.

چای بخشی بسیار مهم از فرهنگ کره‌ای به شمار می‌رود و مطمئنا نوشیدن چای کره‌ای به همان سبک و سیاق سنتی می‌تواند تجربه فرهنگی بسیار خوبی را برای شما رقم بزند و شما را بیشتر با فرهنگ این کشور آشنا کند.

6. پارک ملی هالاسان

Hallasan National Park

Hallasan National Park

پارک ملی هالاسان (Hallasan National Park) بزرگترین کوهستان کره جنوبی به نام کوه هالاسان را دروه خودش جای داده است. ناگفته نماند که این کوه به نام یئونگجوسان نیز معروف است که به معنای کوهی بلند تا کهکشان است.

این پارک ملی در جزیره جِجو قرار گرفته و مسیرهای بسیار خوبی برای پیاده‌روی و کوهنوردی دارد که می‌تواند سفری بسیار مهیج و تماشایی در طبیعت را برای شما رقم بزند. اگر خود را کوهنوردی متوسط به بالا می‌دانید، می‌توانید از کوه هالاسان نیز بالا بروید، کوهی که زمانی یک آتشفشان فعال بوده است.

5. قلعه هواسونگ

Hwaseong Fortress

Hwaseong Fortress

قلعه هواسونگ (Hwaseong Fortress) بسیار تماشایی و شگفت‌انگیز است که گواهی از تاریخ منحصربه‌فرد و قدرت نظامی کره به شمار می‌رود. این قلعه پیرامون شهر سووان و توسط شاه جئونگکو در بین سال‌های 1794 تا 1796 میلادی ساخته شده و جنگ‌های بسیار زیادی را به خود دیده است.

پادشاه جئونگکو به منظور ادای احترام به پدرش که توسط پدربزرگش به قتل رسیده بود، دستور ساخت این قلعه را داده است. در این مجموعه می‌توان کاخی بسیار زیبا، شش کیلومتر دیوار دفاعی و چندین برج و دروازه را مشاهده کرد. هر ساله در فصل پاییز، جشنواره فرهنگی سووان هواسونگ در اینجا برگزار می‌شود.

4. باغ مخفی هوون

Huwon Secret Garden

Huwon Secret Garden

کاخ چانگ دیوک گونگ (Changdeokgung Palace) در سئول در طول تاریخ محل سکونت پادشاهان بسیار قدرتمند و خانواده‌های سلطنتی‌شان بوده و یکی از بهترین کاخ‌ها در کره جنوبی به شمار می‌رود که تا به امروز به خوبی حفظ شده است.

یکی از بهترین جاذبه‌های داخل این کاخ، باغ مخفی هوون (Huwon Secret Garden) است که در آن مجموعه‌ای باورنکردنی از گیاهان، درختان، رودخانه‌ها، حوضچه‌های نیلوفر آبی، آلاچیق‎‌ها و قسمت‌های نشیمن به چشم می‌خورد. حال و هوای مرموز این فضا سبب شده تا از آن به عنوان باغ مخفی یاد کنند و تنها خانواده‌های سلطنتی اجازه ورود به آن را داشتند.

3. جزیره نامی‌سئوم

Namiseom Island

Namiseom Island

جزیره نامی‌سئوم (Namiseom Island) بخشی از شهرستان بزرگ گاپیونگ به شمار می‌رود که با مناظر طبیعی بسیار زیبا و خارق‌العاده پوشیده شده است. فصل‌های متمایز و بسیار زیبا سبب شده تا اینجا به عنوان مقصدی ایدئال برای گردشگران داخلی تبدیل شود و این در حالی است که دلیل شکل‌گیری این جزیره، ساخت سدی در همان نزدیکی است.

نام جزیره از ژنرال بسیار مشهوری به همین نام گرفته شده که در اینجا در قرن هفدهم میلادی به خاک سپرده شده است. جدا از مناظر بسیار زیبای طبیعی و همچنین پیش‌زمینه تاریخی، این جزیره برای کیک برنج سرخ شده و خوشمزه خودش شهرت دارد.

2. کاخ گیونگ بوک گانگ

Gyeongbokgung Palace

Gyeongbokgung Palace

کاخ گیونگ بوک گانگ (Gyeongbokgung Palace) در مرکز شهر سئول قرار گرفته و یکی از برجسته‌ترین و نمادین‌ترین بناها در کره جنوبی محسوب می‌شود. ساخت این کاخ شگفت‌انگیز در سال 1295 میلادی به پایان رسیده بود اما در گذر زمان، سازه‌ها و بخش‌های دیگری نیز به آن اضافه شدند.

دو موزه درون این کاخ وجود دارد که شامل موزه کره (Museum of Korea) و موزه کاخ ملی کره (National Palace Museum of Korea) می‌شود و می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. با وجود زیبایی‌های بسیار زیادی اینجا، تلاش‌های زیادی برای بازسازی آن همچنان در جریان است.

1. دی‌ام‌زد یا منطقه غیرنظامی کره

DMZ

DMZ

منطقه غیر نظامی بین کره جنوبی و شمالی که به عنوان دی‌ام‌زد (DMZ) شناخته می‌شود، یکی از پرتنش‌ترین مرزها در دوران اخیر به شمار می‌رود و از آنجا نیز می‌توان نیم نگاهی نسبت به کشور مرموز و بی‌رحم کره شمالی داشت. پلتفرم‌های مختلفی در سمت کره جنوبی وجود دارند که از آنجا می‌توان نگاهی به آنسوی مرز انداخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان