بهترین زمان سفر به لیون فرانسه

لیون (Lyon) یکی از شهرهای بسیار مهم و برجسته فرانسه به شمار می‌رود که برای معماری، تاریخ، موزه‌ها و همچنین غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه خودش در بین گردشگران از شهرت قابل‌توجهی برخوردار است

بهترین زمان سفر به لیون فرانسه

لیون (Lyon) یکی از شهرهای بسیار مهم و برجسته فرانسه به شمار می‌رود که برای معماری، تاریخ، موزه‌ها و همچنین غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه خودش در بین گردشگران از شهرت قابل‌توجهی برخوردار است. این شهر همچنین مکان مناسبی برای حرکت به سمت کوه‌های آلپ و جنوب فرانسه به شمار می‌رود اما چه زمانی برای سفر به لیون از همه بهتر است؟ در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم.

بسیاری از کسانی که سابقه سفر به شهر لیون را داشته‌اند، با این نظر موافق هستند که بهترین زمان برای گشت و گذار از این شهر زیبا، از اواخر بهار تا میانه پاییز است. در این موقع از سال به خوبی می‌توان از تفریحات و فعالیت‌های فضای باز همچون غذا خوردن در مکان‌های باز، گشت و گذار در تاکستان‌ها و بازدید از فستیوال‌های مختلف لذت برد.

علاوه بر این، پایان سال میلادی نیز می‌توان زمان بسیار مناسبی برای بازدید از شهر لیون باشد. در این موقع از سال، دکوراسیون جشن و کریسمسی نقاط مختلف شهر را در بر می‌گیرد و حس و حال سرزنده و با طراوتی به آن می‌دهد.

آب‌وهوای شهر لیون فرانسه

لیون آب‌وهوایی نیمه گرمسیری و مرطوب دارد که دلیل آن همجواری با اقیانوس و همچنین داشتن میانگین دمای هوا نسبتا گرم است. تابستان‎‌ها در این شهر اغلب اوقات گرم است و طوفان‌های مکرر و موج‌های گرم مختلفی نیز در اینجا رخ می‌دهند. این در حالی است که زمستان‌ها در شهر لیون معمولا سرد و خشک است.

دمای هوا در تابستان‌ها تا نزدیک 27 درجه سانتیگراد می‌رسد و این در حالی است کمترین میزان دما در این فصل حدود 16 درجه سلسیوس است. با اینکه زمستان‌های شهر لیون در مقایسه با برخی دیگر از مناطق فرانسه معتدل‌تر است اما با این وجود، دمای هوای می‌تواند به نزدیک یا زیر صفر نیز برسد.

دمای هوای بالا در فصل زمستان حدود 6.5 درجه سانتیگراد است و این در حالی است که کمترین میزان دما به 1 درجه سلسیوس نیز می‌رسد. فصل بهار عموما آب‌وهوایی گرم دارد و از ماه مه به بعد نیز هوای آفتابی و مطبوع به طور فزاینده‌ای بیشتر می‌شود.

اوج فصل گردشگری در شهر لیون فرانسه

اواخر فصل بهار تا اوایل پاییز به عنوان اوج فصل گردشگری شهر لیون فرانسه شناخته می‌شود. در این موقع از سال، بیشترین تعداد بازدیدکننده و گردشگر به این شهر سفر می‌کنند و از جاهای دیدنی مختلف آن بازدید به عمل می‌آورند.

در اواخر بهار، روزها به طور قابل‌توجهی طولانی‌تر هستند و اغلب اوقات نیز هوا آفتابی است که می‌تواند برای صرف وعده غذایی دلنشینی در فضای باز یا گشت و گذار در خیابان‌های شهر ایدئال باشد و روز بسیار خوبی را برای گردشگران رقم بزند. این در حالی است که در فصل تابستان، کنسرت‌ها و جشنواره‌های بسیار زیادی در فضای باز برگزار می‌شوند و می‌توان در آن‌ها شرکت کرد و اوقات خوشی را پشت سر گذاشت.

پاییز نیز فصل ایدئالی برای لذت بردن از تاکستان‎های بسیار تماشایی و خیره‌کننده حومه شهر لیون به شمار می‌رود. در طول اوج فصل گردشگری و به خصوص در فصل تابستان، هزینه‌های پروازها و همچنین نرخ اتاق‌های هتل‌ها به بالاترین حد خود می‌رسند. اگر قصد دارید تا در این موقع از سال به شهر لیون سفر کنید، بهتر است از قبل نسبت به رزرو بلیط و هتل اقدام کنید.

سفر به لیون در خارج از اوج فصل گردشگری

از ماه نوامبر تا اوایل ماه آوریل زمان بسیار خوبی برای سفر به لیون در خارج از بازه زمانی اوج فصل گردشگری به شمار می‌رود. سفر در این موقع از سال چندین مزیت دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شرایط ساکت‌تر و همچنین جمعیت کمتر، هزینه‌های پایین‌تر هواپیما، قطار و همچنین هتل اشاره کرد. با سفر در این زمان می‌توان فرصت بهتری برای شاخت بهتر محله‌ها و بخش‌های شهر داشت.

با وجود این مزیت‌ها، سفر به لیون در خارج از اوج فصل گردشگری جنبه‌های منفی قابل‌توجهی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روزهای کوتاه‌تر، شرایط اغلب سرد، تورهای در دسترس کم و مواردی از این دست اشاره کرد. در حقیقت، در این موقع از سال، شهر نسبت به دیگر زمان‌ها کمتر پذیرای گردشگران است؛ پس اگر تصمیم به سفر به لیون در این موقع از سال را دارید، بهتر است همیشه از قبل نسبت به باز بودن جاذبه‌ها، رستوران‌ها و تورها آگاه باشید.

چه زمانی برای سفر به لیون فرانسه بهتر است؟

میانه بهار تا اواخر پاییز به عنوان بهترین زمان برای سفر به شهر لیون در کشور فرانسه شناخته می‌شود و دلیل آن، آب‌وهوای بسیار خوب این زمان است. در این موقع از سال، روزها گرم هستند و می‌توان از فعالیت‌های فضای باز لذت برد.

اوج فصل گردشگری لیون چه زمانی است؟

تابستان به عنوان شلوغ‌ترین زمان در شهر لیون شناخته می‌شود و این موضوع در ماه‌های ژوئن تا اوت بیشتر به چشم می‌آید. برای اینکه با جمعیت کمتری در اوج فصل گردشگری روبه‌رو شوید و همچنان در آب‌وهوایی خوب به لیون سفر کنید، بهتر است سفر در ماه‌های آوریل، مه، سپتامبر یا اکتبر را انتخاب کنید.

سردترین ماه در لیون کدام است؟

زمستان‌ها در شهر لیون می‌تواند بسیار سرد باشد و به طور معمول، دسامبر و ژانویه پایین‌ترین میزان دما را در طول سال دارند. البته سفر در ماه دسامبر و بازدید از بازارهای کریسمسی نیز می‌تواند سفری دلنشین را برای شما رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان