ال‌جی اینوتک بازار Wireless BMS را در دست می‌گیرد

ال‌جی اینوتک (LG Innotek) به تازگی اعلام کرده که موفق به توسعه یک سیستم مدیریت باتری بی‌سیم (Wireless BMS) شده است که عملکرد باتری را به شدت بهبود می‌بخشد

ال‌جی اینوتک بازار Wireless BMS را در دست می‌گیرد

ال‌جی اینوتک به دنبال آن است تا با پیشرفت‌های تازه خودش در زمینه Wireless BMS حضور پررنگ‌تری در این بازار داشته باشد.

ال‌جی اینوتک (LG Innotek) به تازگی اعلام کرده که موفق به توسعه یک سیستم مدیریت باتری بی‌سیم (Wireless BMS) شده است که عملکرد باتری را به شدت بهبود می‌بخشد. سیستم مدیریت باتری (BMS) جزئی ضروری از وسایل نقلیه الکتریکی به شمار می‌رود و سیستم کنترلی است که ولتاژ، جریان، دما و مواردی این چنینی از باتری را رصد می‌کند تا بتواند عملکرد آن را بهینه‌سازی کند و عمر آن را افزایش بدهد.

سیستم مدیریت باتری بی‌سیمی که ال‌جی اینوتک توسعه داده، درون خودش یک ماژول ارتباطی فرکانس رادیویی (RF) دارد که برای اولین بار اجزای ضروری برای ارتباطات بی‌سیم همچون تراشه ارتباطی RF و آنتن را در درون یک واحد ترکیب کرده است. با استفاده از این محصول، شرکت ال‌جی توانسته پیشرفت خودش در این زمینه را ثابت کند و بازار «سیستم مدیریت باتری بی‌سیم» را به طور فزاینده‌ای به اشغال خودش در بیاورد.

مزیت کلیدی سیستم مدیریت باتری بی‌سیم آن است که به کاهش وزن وسیله نقلیه کمک شایانی می‌کند. زمانی که کابل‌های متصل به BMS جدا شوند، وزن خودرو در حدود 30 تا 90 کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، حذف ده‌ها کابل و کانکتور مورد نیاز برای BMS باعث کاهش وزن و حجم بسته باتری نیز می‌شود.

این کار سبب می‌شود تا در حدود 10 تا 15 درصد فضای اضافی در اختیار بسته باتری قرار بگیرد و در عین حال، ظرفیت باتری افزایش پیدا کند. این به معنای آن است که مسافت قابل پیمایش یک خودروی الکتریکی می‌تواند بیشتر شود. به صورت رسمی تایید شده که استفاده از BMS بی‌سیم مسافت قابل پیمایش خودروی الکتریکی را تا حدود 12 مایل افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، فضای خالی ایجاد شده در بسته باتری، انعطاف‌پذیری بیشتری برای طراحی باتری می‌دهد و به عنوان مثال، اجازه می‌دهد تا ساختار بسته باتری تغییر کند و ارزش افزوده آن افزایش بیابد.

علاوه بر این، استفاده از BMS بی‌سیم قابلیت اطمینان محصولی که از آن استفاده می‌کند را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد چراکه احتمال خرابی کابل یا کانکتور در اثر لرزش خودرو در صورت استفاده از این سیستم بی‌سیم وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، مونتاژ بسته باتری که قبلا به دلیل پیچیدگی اتصالات کابل به صورت دستی انجام می‌شد، اکنون می‌تواند با استفاده از یک ربات خودکار انجام شود و هزینه‌ها را کاهش بدهد.

به همین دلایل، این نوع BMS خودش را به عنوان جزئی اصلی برای یک وسیله نقلیه الکتریکی و همچنین وسایل نقلیه خودران شناسانده و توجه خودروسازان جهانی را به خودش جلب کرده است. ال‌جی اینوتک با توسعه این سیستم بی‌سیم و همچنین استفاده از ظرفیت بسیار بالای خودش برای تولید این سیستم و همچنین فناوری بی‌رقیب ماژول ارتباط بی‌سیم آن، می‌تواند ارزش‌های بسیار زیادی را به مشتریان خود ارائه کند.

این محصول تازه شرکت از 800 ولت استفاده می‌کند که بالاترین میزان ولتاژ در بین BMS تجاری داخل بازار به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که شرکت ال‌جی اینوتک در سال 2020 میلادی موفق به توسعه یک سیستم سیمی 800 ولتی شده بود و از آنجایی که مدت زمان شارژ با افزایش ولتاژ کاهش می‌یابد، خودروسازان جهانی به سمت استفاده از این سیستم برای وسایل نقلیه الکتریکی خود تمایل پیدا کردند.

یک سیستم مدیریت باتری بی‌سیم برای ارسال و دریافت داده‌ها از یک باتری خودروی الکتریکی باید به ده‌ها قطعه از جمله مدار RF، تراشه ارتباطی RF و آنتن مجهز باشد. در BMS‌های بی‌سیمی که قبلا عرضه شده بودند، این قطعات یک به یک به PCB متصل می‌شدند. به همین دلیل، فرآیند تولید BMS به زمان بسیار زیادی نیاز داشت و بار توسعه برای گسترش خط تولید آن بسیار بالا بود.

با این وجود، ال‌جی اینوتک برای اولین بار یک ماژول ارتباطی RF را درون سیستم مدیریت باتری بی‌سیم خود استفاده کرده است. این ماژول ارتباط RF از یک برد چهار لایه و ده‌ها قطعه ارتباطی بی‌سیم تشکیل شده که به طور متراکم در این برد ادغام شده‌اند. این ساختار سبب شده تا این سیستم مدیریت باتری بی‌سیم خیلی راحت‌تر روی بسته باتری نصب شود.

مهم‌تر از همه، ماژول ارتباطی RF نصب شده روی BMS بی‌سیم ال‌جی به گونه‌ای طراحی شده تا با انواع تراشه‌های ارتباطی سازگار باشد. این سازگار امکان استفاده راحت از Wireless BMS ال‌جی در تمام وسایل نقلیه الکتریکی تولید شده را می‌دهد. به همین دلیل نیز شرکت ال‌جی اینوتک نقطه برتری خوبی در به دست گرفتن بازار جهانی این محصول دارد.

شرکت ال‌جی اینوتک همچنین برای اولین بار در این صنعت یک فناوری شبیه‌سازی ایجاد کرده که امکان بازرسی مجازی کیفیت ارتباطات بی‌سیم و به هنگام توسعه بسته باتری را امکان‌پذیر می‌کند. این سیستم بازرسی مجازی شرکت ال‌جی در حد 95 درصد دقت دارد و همین نیز کیفیت این سیستم را ثابت می‌کند. این سیستم همچنین تضمیم می‌کند که فقط محصولاتی که بازرسی را پشت سر گذاشته‌اند به مشتریان ارائه شوند و در نتیجه، تولیدکنندگان خودرو و قطعات خودرو از تست بازرسی جداگانه بی‌نیاز می‌شوند.

ال‌جی اینوتک قصد دارد تا تولید انبوه سیستم مدیریت باتری بی‌سیم خود را از سال 2024 میلادی آغاز کند. برای انجام این کار نیز شرکت ال‌جی فعالانه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را از نیمه اول سال جاری میلادی و برای جذب تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان شروع کرده تا بدین ترتیب بتواند بازار این محصول را از پیش و به سرعت به اشغال خود در بیاورد. علاوه بر این، شرکت ال‌جی اینوتک قصد دارد تا با استفاده از فناور‌ی‌ای که تاکنون بدست آورده، توسعه یک کنترل‌کننده شارژ خودروی الکتریکی (EVCC) بی‌سیم را نیز شروع کند.

به گفته منابع، انتظار می‌رود که شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهانی از سال 2024 میلادی استفاده از BMS بی‌سیم را در محصولات خودشان به طور جدی در نظر بگیرند. بر این اساس، انتظار می‌رود که اندازه بازار جهانی مرتبط با آن که در سال 2022 میلادی تنها 7.16 میلیون دلار بود، به 1.1 میلیارد دلار در سال 2028 میلادی برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان