بهترین پارک‌های دوحه قطر

دوحه (Doha) با وجود اینکه درکشور بیابانی قطر قرار گرفته است اما فضاهای سبز قابل‌توجهی دارد و تلاش بسیار زیادی صورت گرفته تا فضاهای سبز زیادی در دسترس ساکنین و همچنین گردشگران قرار بگیرد تا بتوانند اوقات خوشی را در کنار خانواده و فرزندان خود سپری کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین پارک‌های دوحه قطر بپردازیم.

بهترین پارک‌های دوحه قطر

دوحه (Doha) با وجود اینکه درکشور بیابانی قطر قرار گرفته است اما فضاهای سبز قابل‌توجهی دارد و تلاش بسیار زیادی صورت گرفته تا فضاهای سبز زیادی در دسترس ساکنین و همچنین گردشگران قرار بگیرد تا بتوانند اوقات خوشی را در کنار خانواده و فرزندان خود سپری کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین پارک‌های دوحه قطر بپردازیم.

1. پارک اسپایر

Aspire Park

Aspire Park

بزرگترین پارک شهر دوحه در منطقه اسپایر (Aspire) قرار گرفته است، منطقه‌ای که به عنوان شهر ورزش‌ها شناخته می‌شود و در آن، استادیوم‌ها و مجموعه‌های ورزشی سرپوشیده وجود دارند. در این پارک یک دریاچه، تپه‌های مختلف، فواره و مناطق سایه‌دار در کنار درختان بائوباب جلوه بسیار زیبایی دارد و در افق آن نیز می‌توان برج اسپایر (Aspire Tower) را مشاهده کرد که در سال 2006 میلادی مشغل بازی‌های آسیایی در آنجا روشن بوده و امروزه نیز در طی شب روشن می‌شود.

2. پارک میا

MIA Park

MIA Park

پارک میا (MIA Park) همانطور که از نامش مشخص است، در کنار موزه هنر اسلامی (Museum of Islamic Art) قرار دارد و نه تنها مناطق سرسبزی دارد بلکه مناظری عالی از خلیج فارس و افق شهری دوحه را ارائه می‌دهد. در فصول سردتر، سینمای فضای باز،‌ کنسرت‌ها، کلاس‌های یوگا و تناسب اندام و همچنین تورهای کایاک سواری در خلیج فارس از جمله تفریحاتی هستند که در اینجا وجود دارند. این در حالی است که مکان‌های نشیمن سایه‌دار و همچنین زمین‌های بازی فراوان برای بچه‌ها در کنار کافه‌های مختلف، اوقات خوشی را برای خانواده‌ها رقم می‌زنند.

3. پارک البدع

پارک البدع (Al Bidda Park) در مرکز کورنیش دوحه قرار گرفته و پس از چهار سال بازسازی، اخیرا بازگشایی شده است. مسیرهای دوچرخه سواری، مسیرهای شتر سواری، امکانات ورزشی، مناطق سایه‌دار، زمین بازی و منطقه مناسب برای حیوانات خانگی باعث شده تا این مکان برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های فضای باز ایدئال باشد.

4. پارک دحل الحمام

پارک دحل الحمام (Dahl Al Hamam Park) نام خودش را از غار بسیار بزرگی در همان محل گرفته که یک دریاچه زیرزمینی نیز دارد. این پارک علاوه بر فضای سرسبز و نیمکت‌های زیر سایه خودش، فعالیت‌های دیگری را نیز ارائه می‌دهد و مکان بسیار خوبی برای انجام بازی جغراگنج‌بازی است.

5. پارک هتل

Hotel Park (Sheraton Hotel Park)

Hotel Park (Sheraton Hotel Park)

شاید پارک هتل (Hotel Park) نام چندان جالب و الهام‌بخشی برای این پارک نباشد اما از آنجا که این پارک در مرکز ساختمان‌های تازه و هتل‌های وست بی (West Bay) قرار گرفته، نامی کاملا به جا به نظر می‌رسد. این پارک همچنین فضای سبز بسیار بزرگی دارد که در گوشه و کنار آن فضاهای بسیار خوبی برای نشستن، انجام ورزش‌های هوازی، بازی کردن و تفریح وجود دارد. آب‌نماهای بسیار بزرگ، به خصوص به هنگام شب که با نور همراه می‌شوند، جلوه بسیار زیبایی به این پارک بخشیده‌اند.

6. پارک المپیک برزان

نام پارک المپیک برزان (Barzan Olympic Park) باعث می‌شود که بازدیدکننده انتظار امکانات ورزشی بسیار زیادی را در اینجا داشته باشد و باید گفت که آن‌ها ناامید نخواهند شد. این پارک که در شمال دوحه قرار گرفته، دارای میزهای پینگ‌پنگ، دیوار صخره‌نوردی، زمین تنیس، بسکتبال، والیبال، فوتبال، دو استخر فضای بسته و همچنین مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. همین نیز سبب شده تا این پارک برای بچه‌ها ایدئال باشد.

7. پارک آبی قطر

Aqua Park Qatar

Aqua Park Qatar

پارک آبی قطر (Aqua Park Qatar) مقصدی ایدئال برای روزهای گرم به شمار می‌رود. در این موقع شما می‌توانید به همراه فرزندان خود به این پارک آبی در شهر دوحه بروید و اوقات بسیار خوشی را سپری کنید. شاید مسیرهای سواری این پارک آبی چندان پیچیده و پر از هیجان نباشند اما همچنان سرگرم‌کننده هستند و مطمئنا اوقات خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم خواهند زد.

8. پارک کورنیش

Corniche Park

Corniche Park

پارک کورنیش (Corniche Park) لزوما یک پارک نیست و مسیری 7 کیلومتری در امتداد خلیج فارس در شهر دوحه به شمار می‌رود که حاشیه آن پر از نخل است و تفرجگاهی ساحلی را ایجاد کرده است. در امتداد این بلوار آسفالت شده، پارک‌های کوچکتر بسیار زیادی به چشم می‌خورند که می‌توان در آن‌ها استراحت کرد یا از مناظر خیره‌کننده شهر لذت برد و از نوشیدنی‌های خوشمزه و تازه کافه‌های اطراف استفاده کرد.

9. پارک الخور

در سفر به سمت شمال دوحه بهتر است از الخور دیدن کنید و گردشی در پارک آنجا به نام پارک الخور (Al Khor Park) داشته باشید. اینجا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های قطر شناخته می‌شود که اخیرا زیباسازی شده و یک باغ وحش کوچک، محل پرندگان، زمین گلف کوچک، منطقه اسکیت‌سواری، زمین بازی کودکان و همچنین یک قطار مینیاتوری را درون خودش دارد.

10. پارک الوکره

در جنوب شهر دوحه، پارک الوکره (Al Wakhra Park) قرار دارد که فضای سرسبز کوچکی است که نسبت به برخی از پارک‌های جدیدتر شهر، وسعت و آراستگی کمتری دارد. بدون شک، به هنگام سفر به جنوب یا در مسیر بازدید از ساحل الوکره، توقف در این پارک می‎‌تواند خوب باشد و اوقات دلنشینی را برای شما رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان