پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

اولین بار است که بازار چین تقریباً دو برابر اندازۀ بازار ایالات متحده شده است. بخش اعظم این رشد به‌خاطر رشد تولید خودروهای برقی رخ داده که به‌شدت از سوی دولت چین تشویق شده است.

پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

در سال گذشته میلادی بازار چین و آمریکا بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در جهان بودند. در سال 2022 در بازار آمریکا وانت سری اف فورد، در آلمان فولکس واگن گلف و در فرانسه پژو 208 پرفروش‌ترین خودروها شدند.

اولین بار است که بازار چین تقریباً دو برابر اندازۀ بازار ایالات متحده شده است. بخش اعظم این رشد به‌خاطر رشد تولید خودروهای برقی رخ داده که به‌شدت از سوی دولت چین تشویق شده است.

بر اساس داده‌های اولیه، خودروهای برقی 20 درصد از کل فروش خودرو در چین را به خود اختصاص داده است. خودرو «بی‌وای‌دی سانگ پلاس» در بازار چین پرفروش‌ترین خودرو شد. در این بازار «نیسان سیلفی» و خودرو «وولینگ هونگ‌گوانگ مینی» در مکان‌های بعدی فروش قرار گرفتند.

دومین بازار بزرگ خودرو جهان در سال گذشته میلادی بازار آمریکا بود. این بازار در سال 2022 در معرض فشارهای تورمی و افزایش نرخ بهره قرار گرفته بود. فروش خودرو در مجموع در این بازار به حدود 14 میلیون خودرو رسید که هشت درصد نسبت به سال 2021 کاهش داشت.

در این بازار مصرف‌کنندگان از خرید سواری‌های صندوق‌دار سدان‌ها و مینی‌ون‌ها به سمت خرید شاسی‌بلندها و وانت‌ها حرکت کردند. در بازار آمریکا خودروهای الکتریکی هنوز بخش کوچکی از کل بازار را تشکیل می‌دهند و وانت سری اف فورد پر‌فروش‌ترین خودرو شده است.

پس از محصول فورد، وانت شورولت سیلورادو و وانت رم قرار دارند.

در اروپا بازارهای اصلی شامل آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیاست که حدود 75 درصد از کل منطقه را تشکیل می‌دهند.

در سال 2022، مجموع فروش در بازار اروپا حدود 9 میلیون دستگاه بود که نسبت به سال 2021 شش درصد کاهش داشت. در آلمان، فولکس واگن بار دیگر با سه خودرو در مکان برتر قرار گرفت. در این کشور به ترتیب فولکس واگن گلف، فولکس واگن تیگوان و فولکس واگن تی راک پرفروش‌ترین خودروها بودند.

در فرانسه، پژو 208 پرفروش‌ترین خودرو بود و پس از این خودرو به‌ترتیب داچیا ساندرو و رنو کیلیو پرفروش‌ترین خودروها بودند.

در ایتالیا فیات پاندا، در اسپانیا هیوندایی توسان و در بریتانیا نیسان قشقایی پرفروش‌ترین خودروها شدند.

در بازار استرالیا هم تویوتا هایلوکس توانست پرفروش‌‌ترین خودرو شود. کشاورزان این کشور به‌دلیل دوام بالای این وانت به آن روی خوش نشان داده‌اند.

در روسیه، پس از خروج شرکت‌های غربی به‌دلیل جنگ اوکراین، حالا مردم روسیه مجبور به خرید خودروهای روسی هستند و در این بازار لادا گرانتا پرفروش‌ترین خودرو شد.

این خودرو روی پلت‌فرم مشترکی با محصولات شرکت داچیا رومانی، زیرمجموعه رنو فرانسه، توسعه پیدا کرده است.

در هندوستان هم که اکنون سومین بازار بزرگ خودرو در جهان است، خودرو ماروتی واگن پرفروش‌ترین خودرو شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان