محل فیلمبرداری فیلم‌های هری پاتر؛ بازدید از هاگوارتز واقعی

به دنبال انتشار بازی هاگوارتز لگسی (Hogwarts Legacy) که بر اساس مجموعه هری پاتر (Harry Potter) است، بار دیگر محبوبیت این مدرسه جادویی در بین مخاطبان افزایش پیدا کرده است. در این بازی، گیمرها می‎‌توانند در دنیای پر از تخیل و فانتزی مدرسه هاگوارتز گردش کنند و این در حالی است که در دنیای واقعی نیز می‌توان از آن دیدن کرد.

محل فیلمبرداری فیلم‌های هری پاتر؛ بازدید از هاگوارتز واقعی

به دنبال انتشار بازی هاگوارتز لگسی (Hogwarts Legacy) که بر اساس مجموعه هری پاتر (Harry Potter) است، بار دیگر محبوبیت این مدرسه جادویی در بین مخاطبان افزایش پیدا کرده است. در این بازی، گیمرها می‎‌توانند در دنیای پر از تخیل و فانتزی مدرسه هاگوارتز گردش کنند و این در حالی است که در دنیای واقعی نیز می‌توان از آن دیدن کرد.

در حقیقت، سازندگان فیلم‌ها و همچنین بازی‌های ویدیویی «هری پاتر» از لوکیشن‌های واقعی برای به تصویر کشیدن مدرسه هاگوارتز استفاده کردند یا از آن‌ها برای توسعه این مکان برجسته الهام گرفتند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی مکان‌های فیلمبرداری فیلم‌های هری پاتر بپردازیم.

قلعه انیک انگلیس

قلعه انیک (Alnwick Castle) در بخش شمالی انگلیس قرار گرفته و نمای بیرونی این سازه 950 ساله به محل مدرسه هاگوارتز در فیلم هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) محصول سال 2001 میلادی تبدیل شد. در اینجا بوده که هری با بازی دنیل ردکلیف و دوستانش از کلاسی به کلاس دیگر می‌روند و درون این قلعه کاوش می‌کنند.

قلعه انیک همچنین پس‌زمینه اولین جارو سواری هری بوده و این صحنه‌ها از شهرت قابل‌توجهی در بین طرفداران برخوردار هستند. امروزه کارکنان قلعه انیک تورها و آموزش‌های رایگانی را برای طرفداران مجموعه هری پاتر ارائه می‌کنند و در آنجا نیز فروشگاه هدیه خوبی با طیف گسترده‌ای از کالاهای مرتبط با هری پاتر به چشم می‌خورد.

تالار بزرگ کالج کریست چرچ دانشگاه آکسفورد

در مجموعه فیلم‌های هری پاتر، تالار بزرگ هاگوارتز توسط عوامل صحنه ساخته شده اما طراحی عرفانی و باستانی آن از تالار بزرگ کالج کریست چرچ در دانشگاه آکسفورد الهام گرفته شده است. شباهت بسیار زیادی بین تالار بزرگ واقعی و تالار درون فیلم‌ها به چشم می‌خورد که از جمله این شباهت‌ها نیز می‌توان به سقف بلند، میزهای ناهارخوری دراز، پنجره‌های بزرگ و میز معلم در ابتدای تالار اشاره کرد. پلکان به نمایش درآمده در صحنه آشنایی هری و دوستانش با پروفسور مک‌گوناگال در فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» بسیار شبیه به پلکانی در کالج کریست چرچ است.

ارتفاعات اسکاتلند

در دنیای جادویی هری پاتر، مدرسه هاگوارتز در مکانی در ارتفاعات اسکاتلند قرار دارد و از آنجا که نامرئی است، هیچ گاه پیدا نشده است. البته در نزدیکی آن نیز دریاچه آرکیگ قرار دارد که طرفداران هری پاتر می‌توانند آن را در دنیای واقعی مشاهده کنند. این دریاچه در فیلم هری پاتر و جام آتش (Harry Potter and the Goblet of Fire) محصول سال 2005 میلادی دیده شده است. یکی دیگر از مکان‌های فیلمبرداری فیلم‎های «هری پاتر» در ارتفاعات اسکاتلند، پل بزرگی به نام گلنفینان ویاداکت (Glenfinnan Viaduct) است که در فیلم‌ها، قطار سریع‌السیر به سمت مدرسه هاگوارتز از روی آن حرکت می‌کند.

کتاب‌فروشی للو پورتو پرتغال

یکی دیگر از بخش‌های بسیار زیبای هاگوارتز، کتابخانه آن است که فضایی آرام و الهام‌بخش به شمار می‌رود اما در طول فیلم‌ها به صورت اندک به تصویر کشیده شده است. طراحی جادویی و جذاب این کتابخانه در تصورات بسیاری از طرفداران فیلم‌های هری پاتر جای گرفته و باید گفت که این مکان بر اساس کتاب‌فروشی واقعی‌ای ساخته شده است.

کتابخانه هاگوارتز بر اساس کتاب‌فروشی للو (Livraria Lello) در شهر پورتوی پرتغال طراحی و ساخته شده و این در حالی است که جی کی رولینگ نیز برای کتاب‌های خودش نیز از ظاهر همین کتابخانه الهام گرفته است.

نیو کالج دانشگاه آکسفورد

جذابیت 1000 ساله دانشگاه آکسفورد احتمالا نزدیک‌ترین چیزی است که طرفداران هری پاتر می‌توانند در دنیای واقعی از فانتزی‌های هاگوارتز داشته باشند. نیو کالج دانشگاه آکسفورد محل فیلمبرداری فیلم «هری پاتر و جام آتش» بوده و در یکی از صحنه‌های این فیلم نیز حیاط این کالج به نمایش گذاشته می‌شود.

ایستگاه راه‌آهن گواتلند – انگلیس

ایستگاه راه‌آهن گواتلند (Goathland Station) نیز یکی دیگر از لوکیشن‌های فیلمبرداری فیلم «هری پاتر» به شمار می‌رود که در آنجا، جادوگران و دانش‌آموزان قادر بودند تا سوار قطار شوند و به سمت مدرسه هاگوارتز بیایند. مطمئنا گشت و گذار در میان این ایستگاه قطر و بازدید از بخش‌های مختلف آن می‌تواند برای طرفداران هری پاتر جالب‌توجه باشد.

کلیسای جامع گلاستر – انگلیس

کلیسای جامع گلاستر (Gloucester Cathedral) نیز به عنوان مکانی برای فیلمبرداری فیلم‌های هری پاتر استفاده شده و امروزه طرفداران می‌توانند از این کلیسا دیدن کنند و در راهروهای زیبای آن با معماری نئوگوتیک بچرخند و زیبایی‌های آن را تحسین کنند. این کلیسا علاوه بر فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» در فیلم هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets) محصول سال 2002 میلادی نیز به نمایش در آمده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان