ال‌جی ربات‌های راهنما را برای موزه‌ها معرفی کرد

ربات راهنمای ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics) تحت عنوان کلویی (Chloe) شناخته می‌شود و قرار است در موزه‌ها به عنوان راهنما فعالیت کند

ال‌جی ربات‌های راهنما را برای موزه‌ها معرفی کرد

ال‌جی الکترونیکس ربات‌های راهنما با فناوری پیشرفته و توانایی ارتباط با افراد دارای شرایط خاص را برای فعالیت در موزه‌ها معرفی کرده است.

ربات راهنمای ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics) تحت عنوان کلویی (Chloe) شناخته می‌شود و قرار است در موزه‌ها به عنوان راهنما فعالیت کند. ال‌جی این ربات را با نام چی (Qi) در موزه ملی گوگنجو (National Gongju Museum) و موزه شورای ملی (National Assembly Museum) به کار گرفته که در آنجا نقش متصدی موزه را ایفا می‌کند و کارهای مختلفی همچون تفسیرهای فرهنگی درباره آثار موزه و همچنین راهنمایی مسیر را انجام می‌دهد.

ربات راهنمای کلویی ال‌جی با افزایش در دسترس بودن برای همه افراد، رضایت مشتریان کم‌توان و دارای شرایط خاص که بر خلاف بازدیدکنندگان عادی در استفاده و لذت بردن از بخش‌های مختلف موزه مشکل داشتند را جلب می‌کند. به عنوان مثال، این ربات راهنما با بازدیدکننده‌هایی که مشکل شنوایی دارند، از طریق تفسیر زبان اشاره و همچنین ارائه زیرنویس توانسته ارتباط بهتری نسبت به دیگر ربات‌های راهنما داشته باشد.

بازدیدکنندگانی که از ویلچر استفاده می‌کنند یا به همراه خود کالسکه بچه دارند و نمی‌توانند به خوبی همراه با گروه باشند، مسیر جداگانه‌ای به آن‌ها معرفی می‌شود که جدا از راهنمای کلی است و می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بازدید بهتری از موزه داشته باشند. بازدیدکنندگان کودک نیز می‌توانند محتویات تعاملی مختلفی همچون کوئیزهای جالب، الگوهای تطبیق و غیره را با این ربات راهنما تجربه کنند.

ربات راهنمای کلویی ال‌جی با نصب نرم‌افزار UI جداگانه روی ربات کلویی ال‌جی موجود، سیستم‌های مدیریت مختلف را یکی می‌کند و همین کار باعث می‌شود تا رانندگی خودکار دقیق و اطلاعات دو طرفه رو به جلو و عقب به خوبی در اختیار ربات قرار بگیرد. از این طریق، امکان ارائه خدمات تشخیص صدا و سرویس پاسخ برای ارائه اطلاعات مختلف، سرویس تفسیر فرهنگی، سرویس تبلیغاتی و همچنین سرویس اتصال ربات فراهم می‌شود.

علاوه بر این، در طراحی این ربات راهنما از الگوی نیلوفر آبی مقبره پادشاه موریونگ (King Muryeong) استفاده شده که شما می‌توانید فضای منحصربه‌فرد اتاق یونگجین باکجی را حس کنید، جایی که ربات‌های راهنمایی کلویی ال‌جی در آن قرار گرفته‌اند.

به گفته آژانس ارتقاء صنعت ربات کره که به صورت اختصار به نام KIRIA شناخته می‌شود، بازار داخلی ربات‌های خدماتی در سال 2020 میلادی حدود 860 میلیارد وون کره جنوبی ارزش داشته که این مبلغ در سال 2022 میلادی در حدود 35 درصد افزایش پیدا کرده است. بر اساس گزارش‌های موسسه تحقیقات اقتصاد و مدیریت کی‌تی (KT Economics and Management Research Institute) ارزش بازار داخلی ربات‌های خدماتی تا سال 2025 میلادی به بیش از 2.8 تریلیون وون افزایش پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر شرکت ال‌جی الکترونیکس راهکارها و محصولات رباتی بهینه سازی شده برای فضاهای مختلف را ارائه می‌کند که شامل پنج خط از جمله ربات راهنما، ساب‌بات، ربات UV-C، کری‌بات (Carrybot) و ربات چمن‌زن می‌شود.

مدیر اجرایی مسئول تجارت ربات در شرکت ال‌جی الکترونیکس یعنی نوه کیو چان در همین رابطه اظهار داشته:

«ربات راهنمای کلویی ال‌جی خدمات سفارشی شده به مشتریانی که نیاز به دسترسی خاص دارند، همچون افراد آسیب‌پذیر و کم توان را ارائه می‌کند و همین نیز کمک می‌کند تا هر کسی با هر شرایطی بتواند از موزه دیدن کند و از آن لذت ببرد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان