پوکت گردی در پاییز

پاییز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به تایلند است، از اواسط آبان باران های کمتر می شود و قیمت تور پوکت ارزان تر است؛ پس اگر پیش از این در پاییز تور بالی را امتحان کرده اید، امسال می توانید با سفر به جزیره پوکت تجربه ای زیبا برای خود رقم بزنید یا شاید بخواهید تور ترکیبی پوکت و بالی را تجربه کنید

پوکت گردی در پاییز

پاییز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به تایلند است، از اواسط آبان باران های کمتر می شود و قیمت تور پوکت ارزان تر است؛ پس اگر پیش از این در پاییز تور بالی را امتحان کرده اید، امسال می توانید با سفر به جزیره پوکت تجربه ای زیبا برای خود رقم بزنید یا شاید بخواهید تور ترکیبی پوکت و بالی را تجربه کنید. بهتر است قبل از رزرو تور پوکت این مقاله را مطالعه کنید تا برنامه سفر خود را بچینید.

چمدانتان را ببندید

در جنوب غربی تایلند جزیره زیبای پوکت با آب و هوای خوب و درختان سرسبز گرمسیری قرار دارد و فاصله کم آن با بانکوک پایتخت تایلند این امکان را به گردشگران می دهد تا به این شهر هم سفر کنند.

برای سفر پاییزی به پوکت بهتر است لباس های خنک با خود ببرید اما یک دست لباس گرم و یک بارانی در چمدانتان داشته باشید تا در صورت بارش باران غافلگیر نشوید. به جز مدارک شناسایی و لوازم بهداشتی موردنیاز، ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی خود را فراموش نکنید.

اگر به دنبال سفری ارزان هستید، پاییزگردی در پوکت گزینه مناسبی است و می توانید در فستیوال های مختلف شرکت کنید و بی دردسر از جاذبه های دیدنی پوکت لذت ببرید بدون آنکه در صف های طولانی بایستید.

فستیوال های پاییزی پوکت

سفر پاییزی به تایلند پر است از جذابیت و دیدن فستیوال های مختلف؛ در ماه نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) فستیوال لوی کراتونگ در تایلند برگزار می شود که در آن هزاران فانوس به آسمان فرستاده شده و تعدادی فانوس در رودخانه ها شناور می شود.

هر ساله در ماه های سپتامبر و اکتبر فستیوال گیاهخواری در پوکت برگزار می شود. در این جشن 9 روزه مردم از خوردن گوشت خودداری می کنند، روی آتش راه می روند و صورت و بدن خود را با سیخ تزئین می کنند. این فستیوال برگرفته از سنت مردم چین است که برای پاک شدن روح و جسم خود در ماه نهم تقویم چینی گوشت نمی خورند. جشنواره گیاهخواری پوکت پر است از انواع غذاهای خوشمزه گیاهی و جشنی به یاد ماندنی برای گیاهخواران است.

پوکت گردی در پاییز

سواحل زیبای پوکت

پوکت جزیره ای است پر از سواحل زیبا با شن های سفید و آب زلال که آن را بهشت تایلند هم می نامند که می توانید نمونه کوچکی از تمام جاذبه های تایلند را در این شهر ببینید. در ادامه چند ساحل پوکت را می بینید.

ساحل پاتونگ

ساحل پاتونگ (Patong Beach) طولانی‌ترین ساحل پوکت است که بسیار طرفدار دارد اما جای مناسبی برای ریلکس کردن در کنار دریا محل مناسبی نیست اما می توانید در آنجا خریدهای خود را انجام دهید یا یک شب را در هتل آماری پوکت بگذرانید و از چشم انداز زیبای ساحل لذت ببرید و خاطره ای تکرارنشدنی برای خود رقم بزنید.

ساحل کاتا

ساحل کاتا (Kata Beach) چشم انداز زیبایی دارد و می توانید تپه های سرسبزی را ببینید که در آن درختان مختلفی هستند و چشم انداز زیبایی دارند، در انتهای جنوبی ساحل هتل لوکس بوتهاس پوکت قرار دارد که گزینه مناسبی برای اقامت است و با طراحی زیبا آسایش و راحتی برایتان به ارمغان می آورد. در ساحل کاتا غرفه‌های نوشیدنی و خوراکی قرار دارد و برای امتحان کردن غذاهای سنتی تایلند می توانید به رستوران‌های اطراف ساحل بروید.

این مطلب را هم بخوانید: ناوگان هواپیمایی ترکیه

ساحل کاتا نوی

ساحل کاتانوی (Kata Noi Beach) ساحلی کوچک در کرانه غربی پوکت است که در آنجا می توانید در دریای فیروزه‌ای شنا کنید و از چشم انداز درختان سرسبز آن لذت ببرید.

ساحل آزاد ((Freedom Beach که طبیعتی بکر دارد، ساحل سورین (Surin Beach) مقصد پرطرفدار ثروتمندان و افراد مشهور و ساحل کارون (Karon Beach) از دیگر سواحل زیبای پوکت است.

مجموعه جزایر فی فی

در سفر به پوکت دیدن جزایر زیبای فی فی Phi Phi Islands)) را از دست ندهید، مجموعه جزایر فی فی مجموعه ای از 6 جزیره است که 46 کیلومتر با پوکت فاصله دارد و با تاکسی دریایی یا خرید تورهای روزانه می توانید خود را به این جزایر برسانید. آب زلال و صخره‌های آهکی جزایر فی فی آن را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تایلند کرده است. جزیره «کُه فی فی» معروف ترین جزیره این مجموعه است که زیبای آن شما را خیره می کند. شما می توانید در این جزایر از غواصی، فیل سواری و قایق سواری لذت ببرید.

پوکت گردی در پاییز

بودای بزرگ پوکت

افرادی که به نایلند سفر می کنند نباید دیدن بودای بزرگ را از دست بدهند. در پوکت تندیس بزرگ 45 متری پوشیده از سنگ مرمر قرار دارد که سومین تندیس بزرگ تایلند است. بودای بزرگ پوکت سمبل این جزیره است و از سرتاسر جنوب پوکت قابل دیدن است. در بازدید از این مجسمه شما می توانید نمایی 360 درجه از پوکت را ببینید، چشم انداز زیبایی که هرگز فراموش نخواهید کرد.

شهر قدیمی پوکت

بسیاری از افراد در سفر به دنبال لمس فرهنگ مردم بومی و قدم زدن در خیابان های قدیمی هستند، اگر شما هم دوست دارید تا کمی با گذشته پوکت یا فرهنگ مردم آشنا شوید به شهر قدیمی پوکت بروید. شهر قدیمی پوکت در مرکز شهر قرار دارد و یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی این شهر است. با قدم زدن در شهر قدیمی پوکت که قدمت آن به قرن 18 میلادی بر می گردد، می توانید عمارت‌هایی با معماری پرتغالی- چینی ببینید.

شهر قدیمی پوکت برای گرفتن عکس‌های هنری انتخاب خوبی است، ساختمان‌های این بخش با رنگ‌آمیزی‌های جذاب محل مناسبی برای عکاسی و ثبت خاطرات سفر است.

مشهورترین مرکز خرید تایلند

سِنترال فستیوال (Central Festival) بزرگترین و معروف ترین فروشگاه تایلند در پوکت قرار دارد و شما می توانید برندهای معروف دنیا را در این مرکز خرید پیدا کنید، پیشنهاد می کنم بازدید خود از این مرکز خرید را در روزی بارانی انجام دهید تا از حال و هوای حذاب آن استفاده کنید.

سخن آخر

سفر پاییزی به پوکت تجربه ای زیبا و به یاد ماندنی است اما اگر به دنبال تجربه های رومانتیک در کنار ماجراجویی در پوکت هستید پیشنهاد می کنم تور بالی را هم به برنامه سفر خود اضافه کنید و تورترکیبی پوکت و بالی را تجربه کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت علی بابا تور موردنظر خود را خریداری کرده و از پشتیبانی و همراهی 24 ساعته در تمامی مراحل سفر بهره مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان