بهترین جاهای دیدنی تایلند شمالی

بسیاری از گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند، از شهر بانکوک یا سواحل و جزایر آن در جنوب دیدن می‌کنند اما باید گفت که شمال تایلند نیز جاهای دیدنی بسیار خوب و جذابی دارد

بهترین جاهای دیدنی تایلند شمالی

بسیاری از گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند، از شهر بانکوک یا سواحل و جزایر آن در جنوب دیدن می‌کنند اما باید گفت که شمال تایلند نیز جاهای دیدنی بسیار خوب و جذابی دارد. جنگل‌ها و مناظر خیره‌کننده در این منطقه فراوان هستند و این در حالی است که کوهستان‌های آن پر از روستاهای کوچک با ساکنینی مهمان‌نواز است. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی جاهای دیدنی بخش شمالی تایلند بپردازیم.

10. شهر فره

Phrae

Phrae

شهر فره (Phrae) قدمتی تاریخی دارد که به زمان پادشاهی لانا تای باز می‌گردد و بسیاری از ساختارهای تاریخی و باورنکردنی خودش را نیز حفظ کرده که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد و اوقات خوشی را تجربه کرد. دور بودن از مسیر نامطلوب به معنای آن است که در شهر فره کمتر گردشگران بین‌المللی به چشم می‌خورند و همین نیز به شما این امکان را می‌دهد تا بهتر از جاذبه‌های آن دیدن کنید.

شهر فره در مرکز جنگل بزرگ ساح واقع شده و بسیاری از ساختمان‌های آن نیز از چوب ساج ساخته شده‌اند. خانه پراتابجی (Pratabjai House)، خم چائو لونگ (Khum Chao Luang) و همچنین بخش‌های باقی مانده از دیوار قدیمی شهر از جمله جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

9. شهر می سای

Mae Sai

Mae Sai

شهر می سای (Mae Sai) شمال‌ترین مقصد در تایلند به شمار می‌رود که مکان بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به سفر به سمت میانمار است اما خود این شهر نیز جاهای دیدنی قابل‌توجهی دارد. معبد خیره‌کننده Wat Phra That Wai Dao به روی عموم مردم باز است و این در حالی است یک معبه کوچکتر برمه‌ای در آنسوی آن به چشم می‌خورد.

در بازدید خود از اینجا، حتما مجسمه عقرب غول‌پیکر را نیز مشاهده کنید که چنگال‌هایش به سمت میانمار است و نشان‌دهنده قدرت و گذشته مردم تایلند در جنگ است. این شهر همچنین مکان بسیار خوبی برای خرید سوغاتی از بازارهای محلی به شمار می‌رود.

8. شهر نان

Nan

Nan

شهر نان (Nan) در قرن چهاردهم میلادی دولت شهری پر رونق در پادشاهی لانا بوده و به لطف موقعیتش در نیمه راه میان چیانگ مای و لوانگ پرابانک توانسته به رونق خوبی دست پیدا کند. این شهر در سال 1931 میلادی به صورت رسمی به خاک تایلند اضافه شد و این در حالی است که مردم آن به شدت نسبت به میراث و خانه خود افتخار می‌کنند.

به هنگام سفر به شهر نان، حتما از موزه ملی نان (Nan National Museum) نیز دیدن کنید که در یک کاخ قرار دارد، کاخی که دو فئودال آخر شهر در آن زندگی می‌کردند. از جمله دیگر جاهای دیدنی شهر نان نیز می‌توان به خانه ساج پادشاه قرن نوزدهم نان (King of Nan’s Teak House)، وات فومین قرن شانزدهمی (Wat Phumin) و همچنین مسابقات قایق‌های رنگارنگ در رودخانه نان اشاره کرد.

7. شهر لمپانگ

Lampang

Lampang

شهر لمپانگ (Lampang) یکی از شهرهای قدیمی در شمال تایلند به شمار می‌رود که آثار باستانی نشان می‌دهند انسان‌ها برای بیش از 1000 سال در آنجا اقامت داشتند و بسیاری از بناهای تاریخی اینجا نیز منعکس‌کننده میراث آن هستند. یکی از جاهای دیدنی این شهر نیز Wat Phra Kaew Don Tao نام دارد که خانه مجسمه بودایی زمردی و خیره‌کننده است و از جمله دیگر جاذبه‌های آن نیز می‌توان به خانه ستون‌های متعدد یا Ban Sao Nak و شهر باستانی اشاره کرد. در شهر باستانی لمپانگ نیز معماری‌ها و نقاشی‌های دیواری بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای را می‌توان شاهد بود.

6. شهر چیانگ ری

Chiang Rai

Chiang Rai

مثلث طلایی منطقه‌ای است که در آنجا، لائوس، تایلند و میانمار تقاطع پیدا می‌کنند و شهری که به عنوان مبدائی برای رفتن به مثلث طلایی شناخته می‌شود، شهر چیانگ ری (Chiang Rai) است. این شهر جاذبه‌های بسیار زیبا و جالب‌توجهی درون خودش دارد که از جمله آن‌ها می‌توان خانه سیاه در موزه Baan dam Museum، معبد بودایی Munniti Chiang Rai، معبد سفید (White Temple) و Wat Klong Wiang قرن چهاردهمی را نام برد. با بازدید از موزه تالار فرهنگی (Cultural Hall Museum) شهر نیز می‌توان اطلاعات بیشتری از شهر چیانگ ری بدست آورد.

5. پارک ملی دوی اینتانون

Doi Inthanon National Park

Doi Inthanon National Park

تایلند بیشتر برای آب‌وهوای گرمسیری و مناظر ساحلی خودش شهرت دارد و این در حالی است که پارک ملی دوی اینتانون (Doi Inthanon National Park) از اکوسیستم متفاوتی برخوردار است. در اینجا بلندترین کوهستان تایلند قرار دارد و همین ارتفاع بالای پارک باعث شده تا آب‌وهوای آن متفاوت باشد.

در پارک ملی دوی اینتانون آبشارهای خارق‌العاده و جذابی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آبشار مای کلنگ (Mae Klang)، آبشار مای یا (Mae Ya) و آبشار سیریتان (Sirithan Waterfall) اشاره کرد.

4. شهر مای هونگ سون

Mae Hong Son

Mae Hong Son

شهر مای هونگ سون (Mae Hong Son) با اینکه در شمال تایلند قرار گرفته اما به دلیل فرهنگ متفاوتش به نظر می‌رسد که متعلق به کشوری کاملا جداگانه است. اینجا در مرز با میانمار قرار دارد و بسیاری از ساکنین بومی آن نیز از تبار شان هستند. در نتیجه، شهر یکی از مقاصد برجسته تایلند به شمار می‌رود که باید از آن دیدن کنید. آبشار فا سوآ (Pha Sua Waterfall) و غار تام پلا فیش (Tham Pla Fish Cave) و کاخ پانگ تانگ (Pang Tong Palace) از جمله جاهای دیدنی شهر هستند.

3. شهر پای

Pai

Pai

شهر پای (Pai) در بین افرادی که با کوله‌پشتی سفر می‌کنند، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و فعالیت‌ها و تفریحات فضای باز بسیار زیادی دارد. در اینجا می‌توان در آب‌های سفید قایق سواری کرد، در کوهستان کوهنوردی کرد، به تماشای فیل‌های درون رودخانه پای نشست یا اینکه از چشمه‌های آبگرم خارق‌العاده تا فای (Tha Pai Hot Springs) بازدید کرد.

به هنگام شب نیز می‌توان به سمت جاده رادامرونگ (Raddamrong Road) رفت، جایی که در آنجا، کافه‌ها و کلاب‌های زیادی در فضای باز دایر هستند و موسیقی زنده و نوشیدنی خنک را ارائه می‌کنند.

2. شهر سوخوتای

Sukhothai

Sukhothai

در قرن سیزدهم میلادی، شهر سوخوتای (Sukhothai) مرکز تایلند و پایتخت این کشور بود اما امروزه شهری کوچک به شمار می‌رود که بیشتر برای ویرانه‌های تاریخی‌اش شهرت دارد. پارک تاریخی سوخوتای از جمله جاهای دیدنی شهر به شمار می‌رود که در آنجا شما می‌توانید گذشته 800 سال پیش تایلند را از نزدیک مشاهده کنید. در میان این ویرانه‌ها نیز معابد برجسته، پل‌های خارق‌العاده و آثار هنری بسیار تماشایی به چشم می‌خورند.

1. شهر چیانگ مای

Chiang Mai

Chiang Mai

بزرگترین و محبوب‌ترین مقصد در شمال تایلند، شهر چیانگ مای (Chiang Mai) است که بیشتر برای معابد و همچنین فیل‌هایش شهرت دارد. در اینجا بیش از 300 معبد وجود دارد و برخی از بهترین آن‌ها نیز شامل معبد قرن چهاردهمی Wat Phrathat Doi Suthep، معبد قرن چهاردهمی Wat Phra Singh و همچنین معبد قرن پانزدهمی Wat Chedi Luang با معماری خارق‌العاده است. بازار شب مشهور شهر چیانگ مای نیز از دیگر جاذبه‌های برجسته آن به شمار می‎‌رود که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان