اشتباهات رایج آقایان در مراقبت از مو

خوش‌حالت نگه‌داشتن موی سر آقایان، یک چالش بزرگ است! از استفاده اشتباه برخی محصولات گرفته تا مصرف بیش از حد بعضی محصولات و یا مدل مویی که اصلا مناسب شخص نیست، همه و همه اشتباهاتی در مراقبت از مو است.

اشتباهات رایج آقایان در مراقبت از مو

خوش‌حالت نگه‌داشتن موی سر آقایان، یک چالش بزرگ است! از استفاده اشتباه برخی محصولات گرفته تا مصرف بیش از حد بعضی محصولات و یا مدل مویی که اصلا مناسب شخص نیست، همه و همه اشتباهاتی در مراقبت از مو است.

اشتباهات رایج آقایان در مراقبت از مو

در رابطه با مراقبت از مو، نظر و تجربیات برخی متخصصین را در این مقاله برای شما گرد آورده‌ایم:

1 – استفاده از شامپوها و حالت‌دهنده‌های چندمنظوره برای صرفه جویی در پول و زمان

شامپوهای چندکاره، هیچ کاری انجام نمی‌دهند! لایه خارجی هر تار مو از ماده‌ای به نام کوتیکول (لایه شاخی) تشکیل شده است که خود کوتیکول نیز از شش لایه درهم فرورفته تشکیل شده است؛ وظیفه شامپو، باز نگهداشتن این لایه‌ها و تمیز کردن آن‌ها است. این درحالیست که کار نرم‌کننده مو این است که این لایه‌های شاخی را به هم بچسباند.

یک محصول، نمی‌تواند به طور هم‌زمان باعث باز و بسته شدن لایه‌های کوتیکول مو شود. به دلیل این‌که استفاده از شامپوهای چند کاره مثلا «حالت‌دهنده و فرم‌دهنده مو و ضدشوره» موجب می‌شود که لایه‌های شاخی مو روی هم قرار نگرفته و بسته نشوند، در نتیجه، با این‌که موها تمیزتر به نظر می‌رسند اما زودتر آلودگی را جذب کرده و سریع‌تر کثیف می‌شوند.

در ابتدای دوش گرفتن، موها را با شامپوی عادی بشویید و سپس از حالت‌دهنده‌ استفاده کنید و بگذارید روی موها باقی بماند. این کار باعث پاکسازی عمیق پوست سر و مو شده و به حالت‌دهنده، زمان کافی برای نفوذ کردن به مو و مرطوب نمودن آن را می‌دهد. با این کار به فرآیند مراقبت از مو کمک شایانی خواهید کرد.

2 – عدم بررسی پوست سر و محافظت از آن

شستشوی موها به تنهایی نمی‌تواند راهکاری برای مراقبت از مو باشد. بلکه پوست سر را نیز باید تمیز نگه داشت. استفاده از محصولاتی که پوست سر را تمیز نگه می‌دارند و به خصوص مواد گیاهی و داروهای سنتی، به این کار کمک می‌کنند.

3 – انتخاب مدل مویی که اصلا مناسب نیست

متاسفانه اکثر مردان موهای خوش‌حالتی ندارند و نمی‌توانند مانند یک سوپراستار موهایشان را درست ‌کنند، لذا باید با خودتان صادق باشید و یک مدل موی مناسب انتخاب کنید.

به جای حسرت خوردن و خیره شدن به تصویر مردی با موهای خوش فرم، راهکار مناسب برای حالت دادن مو این است که با آرایشگر خود صحبت کنید و از او بپرسید که بهترین مدل مو با در نظر گرفتن حالت چهره و بدن و رنگ پوست برای شما کدام است.

4 – استفاده بیش از حد یک محصول

به همان‌ اندازه‌ای که ممکن است محصولات نارگیلی خوشمزه، رایحه غلیظ داشته باشند، چنین حالتی در مورد استفاده بیش از حد برخی محصولات مراقبت از مو نیز درست است؛ با اینکه محصولات مو به زیبایی و خوش‌حالتی مو کمک می‌کنند اما استفاده بیش از حد محصولات زیبایی مو مانند ژل، روغن یا کتیرا باعث از بین رفتن خوش‌حالتی موها و به‌وجود آمدن یک ظاهر بد می‌شود.

این، مانند حالتی است که شما شیشه ادکلن را روی خودتان خالی کنید. به نظرتان خیلی خوشبو می‌شوید؟

راهکار این است که از یک محصول به میزان بسیار اندک و تا حدی که لازم است بردارید، به دستان خود بمالید و به اندازه‌ای که مویتان حالت بگیرد استفاده کنید. فقط کمی صبر کنید تا محصول بر روی مویتان بنشیند.

5 – استفاده از رنگ مو

از موهای خاکستری که حاصل افزایش عمر و پیری هستند خسته شده‌اید؟ یا شاید شما فقط علاقه‌مند یک تغییر در ظاهرتان باشید؟ دلیل شما برای رنگ کردن موهایتان هر چه که باشد، باید آگاه باشید که راه درستی برای انجام دادن آن وجود دارد و روش صحیح این نیست که در خانه به تنهایی آن را انجام دهید.

به اعتقاد متخصصان، رنگ کردن مو جزو آن دسته از کارهایی است که خیلی سخت خودتان به تنهایی خواهید توانست به نتیجه مطلوب دست یابید. زرد شدن موها به جای بلوند شدن، تیره کردن بیش از حد موها، یا طیف‌ رنگهای گرم که روی موهای خاکستری قرار گرفته و ظاهری درخشان و تابناک به موها می‌دهد، از جمله اشتباهات متداول در زمینه رنگ کردن موها می‌باشند.

به عنوان یک قانون کلی، طیف‌ رنگ‌های سردتر و نادیده گرفتن نقاط خالی از مو روی سر، بهتر از استفاده از رنگ‌های گرم است. راه‌حل این است که همیشه قبل از استفاده از این محصولات، تست حساسیت انجام دهید. هنگامی‌که می‌خواهید برای اولین بار موهایتان را رنگ کنید، خودتان به تنهایی و در خانه این کار را انجام ندهید و از توصیه و تجربه یک متخصص بهره‌مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر