نقد فیلم ترسناک Knock At The Cabin

فیلم در کابین را بزن (Knock At The Cabin) از حضور بازیگرانی برجسته بهره می‌برد و پویایی پرتنشی بین شخصیت‌های آن حس می‌شود و همین نیز سبب شده تا این اثر، فیلم ترسناک پر از خطری باشد که به خوبی از شک و سردرگمی ایجاد شده بهره می‌گیرد. در ادامه همراه با نقد این فیلم باشید.

نقد فیلم ترسناک Knock At The Cabin

فیلم در کابین را بزن (Knock At The Cabin) از حضور بازیگرانی برجسته بهره می‌برد و پویایی پرتنشی بین شخصیت‌های آن حس می‌شود و همین نیز سبب شده تا این اثر، فیلم ترسناک پر از خطری باشد که به خوبی از شک و سردرگمی ایجاد شده بهره می‌گیرد. در ادامه همراه با نقد این فیلم باشید.

ام نایت شیامالان فیلم ترسناک و رازآلود جدیدی به نام فیلم «در کابین را بزن» را برای بیننده‌ها به ارمغان آورده، فیلمی که در یک مکان جریان دارد و به شیوه‌های جالب‌توجه، تنش را بالا می‌برد. این فیلم بر اساس رمان کلبه‌ای در انتهای دنیا (The Cabin at the End of the World) محصول سال 2018 و نوشته پل جی ترمبلی است و خود ام نایت شیامالان به همراه استیو دزموند و مایکل شرمن فیلم‌نامه آن را قلم زده‌اند. فیلم «در کابین را بزن» اثری دلخراش و فریبنده است و با وجود اینکه مضامینش را به صورت عمقی کاوش نمی‌کند و سطحی باقی می‌ماند اما توانسته ترس و تنش خوبی را درون خودش پایه‌ریزی کند.

داستان فیلم Knock at the Cabin

فیلم «در کابین را بزن» داستان ون هفت ساله با بازی کریستن کوی را دنبال می‌کند که به هنگام دنبال کردن یک ملخ با لئونارد به نام دیو باتیستا آشنا می‌شود. ون کاملا نسبت به لئونارد احتیاط می‌کند و لئونارد نیز به سرعت خودش را معرفی می‌کند و به او می‌گوید که پدرهایش یعنی اندرو با بازی بن آلدریج و اریک با بازی جاناتان گراف باید به زودی تصمیم مهمی بگیرند.

در ادامه زمانی که ون می‌بیند دوستان لئونارد شامل ردموند با بازی روپرت گرینت، آدرین با بازی ابی کوئین و سابرینا با بازی نیکی آموکا برد با تفنگ در حال نزدیک شدن هستند، به سمت کلبه می‌رود تا به والدینش هشدار بدهد. در نهایت نیز این چهار نفر به زور خود را وارد کلبه می‌کنند و به آن‌ها می‌گویند که یکی از آن‌ها باید خودش را قربانی کند وگرنه آخرالزمان همه انسان‌های روی زمین را نابود خواهد کرد.

داستان مبهم و گیج‌کننده

یکی از کارهای بسیار خوبی که فیلم «در کابین را بزن» به خوبی آن را انجام می‎‌دهد، گیج کردن بیننده است. لئونارد و دوستانش فوق‌العاده قانع‌کننده هستند و این در حالی است که اندرو شدیدا مخالف اهداف و طرز فکر آن‌ها است و همین نیز سبب شده تا بیننده نداند بیشتر با کدام یک از این طرفین همسو باشد. آیا دو زلزله و سقوط هواپیما تنها رویدادهایی تصادفی هستند یا اینکه سخنان این افراد مهاجم صحت دارد؟ گیج‌کننده و مبهم بودن داستان نیز سبب می‌شود که هرگز مشخص نشود که حقیقت چیست و آیا همه این موارد رویدادهایی تصادفی بوده‌اند یا خیر.

تنش بسیار بالا

فیلم «در کابین را بزن» تنش بسیار زیادی دارد که البته پس از یک نقطه مشخص از بین می‌رود چراکه بیننده می‌داند که چه اتفاقی ممکن است رخ بدهد. ام نایت شیامالان در اینجا روی پیچش‌های غیرمنتظره تمرکز نکرده بلکه هیجان ندانستن، سبب شده تا بیننده‌ها روی هیچ چیزی قطعیت نداشته باشد و همه رویدادهای داخل داستان را زیر سوال ببرد.

موارد خشونت‌آمیزی در این فیلم وجود دارند اما رده سنی R فیلم کاملا بی‌مورد به نظر می‌رسد چراکه بیشتر وحشی‌گری‌های این اثر به جای به تصویر کشیده شدن، بیشتر شنیده می‌شوند یا ضمنی هستند. موسیقی متن، وهم‌آلود و پرتنش است و به افزایش فضای ناراحت‌کننده و استرس‌آور فیلم کمک کرده است.

نقش‌آفرینی برجسته دیو باتیستا

دیو باتیستا در میان بازیگران فیلم «در کابین را بزن» واقعا برجسته بوده است. نقش‌آفرینی او شمرده است و قدرت فیزیکی وی در تعادل بسیار خوبی با حساسیت خام موجود در رفتارش قرار دارد. این بازیگر همچنین شخصیت لئونارد را با ویژگی صداقت همراه می‌کند و به راحتی می‌توان گفته‌ها و ادعاهای وی را باور کرد.

بن آلدریج نیز نقش‌آفرینی خوبی از خودش به جای گذاشته است. او در این فیلم نقش اندرو را بازی می‌کند که نقطه مقابل لئونارد است. او در باورهایش راسخ است و خشونتی که انسان می‌تواند انجام بدهد را درک می‌کند و به همین دلیل است که در مقایسه با اریک، نسبت به دوستان لئونارد رفتاری محتاط‌تر دارد.

دیگر بازیگران فیلم «در کابین را بزن» جاناتان گراف مهربان و دلسوز و همچنین نیکی آموکا بیرد خونگرم نیز فوق‌العاده بودند و هر کدام از آن‌ها نیز بهترین استفاده را از زمان قرار داده شده در اختیارشان بردند و تاثیری قوی بر بینندگان گذاشتند.

مضامین سطحی داستان

فیلم «در کابین را بزن» در پرداختن به مضامین خودش لنگ می‌زند و آن طور که می‌خواهد در آن‌ها عمیق نمی‌شود. این فیلم بیش از حد در ساختار خودش گرفتار می‌شود و بحث‌ها و مشاجرات بین دو گروه کاراکترها را در حلقه‌ای بی‌پایان تکرار می‌کند. این کار باعث شده تا فیلم زیاد درون زیرمایه مذهبی و همچنین شک و تردید درباره معجزات و تصادفات کندوکار نکند.

این فیلم ام نایت شیامالان با وجود رویکرد سطحی‌اش نسبت به مضامین داستانی، جذاب است و به خوبی بیننده را به درون داستان می‌کشاند و او را در طول داستان درگیر نگه می‌دارد. استفاده از کلوزآپ و زوایا به منظور منحرف کردن افکار و ایجاد بی‌اعتمادی در صحنه‌های خاص است و این در حالی است که در برخی صحنه‌های دیگر نشان‌دهنده گرمی و محبت است. این یک تاکتیک هوشمندانه به شمار می‌رود که حواس بیننده را به هنگام تماشای فیلم بیدار نگه می‌دارد.

سخن پایانی درباره فیلم Knock at the Cabin

فیلم «در کابین را بزن» بدون شک یکی از فیلم‌های برتر ام نایت شیامالان در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. این اثر جذاب است و شما را به حدس و گمان وادار می‌کند است و در پایان نیز شک و تردیدهای شما از بین نخواهد رفت. همین جنبه نیز یکی از قوی‌ترین ویژگی‌های فیلم به شمار می‌رود. بازی بازیگران نیز کمک شایانی به این اثر کرده است. در حالی که مضامین داستان آنطور که می‌توانستند تاثیرگذار نیستند یا حتی به طور کامل بررسی نشده‌اند اما این موضوع حس رمز و راز و کنجکاوی موجود درون فیلم را از بین نبرده است.

امتیاز منتقد: 3.5 از 5

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان