پارک ملی ناهوئل هوآپی کجاست؟

پارک ملی ناهوئل هوآپی (Nahuel Huapi National Park) قدیمی‌ترین و دومین پارک بزرگ در آرژانتین به شمار می‌رود که ۲۷۵۰ مایل مربع از دریاچه‌ها، نخلستان‌ها و کوه‌هایی بزرگ را در بر می‌گیرد

پارک ملی ناهوئل هوآپی کجاست؟

پارک ملی ناهوئل هوآپی (Nahuel Huapi National Park) قدیمی‌ترین و دومین پارک بزرگ در آرژانتین به شمار می‌رود که 2750 مایل مربع از دریاچه‌ها، نخلستان‌ها و کوه‌هایی بزرگ را در بر می‌گیرد. از آنجا که این پارک ملی از وسعت بسیار زیادی برخوردار است، برای دسترسی به نقاط خاص داخل آن به اتوبوس یا ماشین نیاز دارید. البته باید گفت که بسیاری از بخش‌های آن را می‌توان با پای پیاده مشاهده کرد.

این پارک ملی در نزدیکی شهر باریلوچه (Bariloche) در منطقه دریاچه (Lake District) آرژانتین قرار دارد و در سال 1934 میلادی تاسیس شده است. در همان ابتدا نیز کاوشگر و متصدی موزه از بوینس آیرس بخ نام دکتر فرانسیسکو پاسکاسیو مورنو زمین بسیار بزرگی را اهدا کرد که در تأسیس این پارک نقش بسیار مهم داشت.

نام این پارک از زبان ماپودونگون گرفته شده که زبان مردم بومی ماپوچه به شمار می‌رود و به معنای جزیره یوزپلنگ است. امروزه همچنان جوامع بومی ماپوچه در داخل پارک زندگی می‌کنند و یوزپلنگ‌ها یا پوماها را نیز همچنان می‌توان در آنجا مشاهده کرد.

در حالی که دسترسی به اکثر نقاط پارک ملی «ناهوئل هوآپی» رایگان است، برای ورود به برخی از نقاط باید هزینه 1300 پزو معادل 15 دلار را پرداخت کرد. اگر قصد کوهنوردی و کمپینگ در داخل این پارک ملی را دارید، بهتر است قبل از شروع سفر آن را ثبت و همچنین یک تختخواب یا کمپ را در اردوگاه رزرو کنید.

تفریحات پارک ملی ناهوئل هوآپی

بیش از 60 دریاچه و تالاب در پارک ملی «ناهوئل هوآپی» وجود دارند که مکان‌هایی عالی برای شنا کردن، کایاک سواری، تخته پارویی ایستاده و قایق‌رانی به شمار می‌روند. یکی از جاذبه‌های اصلی پارک، مسیر سفر جاده معروف داخل آن به نام La Ruta de Siete Lagos است که از باریلوچه تا سن مارتین لس آندس (San Martin de los Andes) ادامه دارد و در آن می‌توان شاهد نماها و مناظری بسیار زیبا و تماشایی از هفت دریاچه بود. صید ماهی قزل‌آلای قهوه‌ای و رنگین کمانی در رودخانه‌ها و همچنین دوچرخه‌سواری در یکی از مسیرهای کوهستانی پارک از جمله دیگر تفریحاتی است که می‌توانید در اینجا تجربه کنید.

ورزش‌های زمستانی

پیاده‌روی چنده روزه و سفر با کایاک در مسیر رودخانه‌های پارک ملی «ناهوئل هوآپی» را می‌توان در ماه‌های تابستانی انجام داد و این در حالی است که در زمستان می‌توان به انجام تفریحات برفی همچون اسکی‌سواری، سورتمه‌سواری و اسنوبورد سواری مشغول شد. کلیسای جامع سرو (Cerro Cathedral) محبوب‌ترین گزینه برای انجام این ورزش‌های زمستانی به شمار می‌رود.

اینجا بیش از 75 مایل دامنه کوهستانی و برفی دارد که برای انجام انواع ورزش‌های زمستانی مناسب است. پیدراس بلانکاس (Piedras Blancas) مدارس اسکی دارد و تمام اعضای خانواده می‌توانند از آموزش‌ها و امکانات آن استفاده کنند.

دوچرخه‌سواری

با دوچرخه‌سواری جاده در مسیرهای مختلف پارک نیز می‌توان برخی از معروف‌ترین شگفتی‌های طبیعی و سکونتگاه‌های تاریخی آن را مشاهده کنید. یکی از مشهورترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در پارک ملی «ناهوئل هوآپی» مسیر شیکو (Circuito Chico) نام دارد که با 37 مایل طول از کنار بندرها، دریاچه‌ها، کولونیا سویزا، ‌منظره‌های کوهستانی خارق‌العاده و غیره می‌گذرد.

این مسیر هم سنگ‌فرش و هم خاکی است و یک فعالیت برای کل روز به شمار می‌رود و به تنهایی یا با یک تور می‌توانید آن را انجام بدهید. در پارک دوچرخه کلیسای سرو (Cerro Cathedral Bike Park) و مسیرهای جنگلی در جزیره ویکتوریا (Victoria Island) نیز مسیرهای متعددی برای دوچرخه‌سواری کوهستان وجود دارد.

صخره‌نوردی

در صورتی که به صخره‌نوردی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در بخش‌های مختلف این پارک ملی به این ورزش مشغول شوید. در اینجا مسیرهای متنوعی از جمله دیوار، تخته سنگ، شکاف و برآمدگی وجود دارد. برخی از محبوب‌ترین نقاط نیز شامل فری (Frey)،‌ سرو لوپز (Cerro Lopez) و پیداس بلانکاس است و هیچ کدام از آن‌ها به مجوز نیاز ندارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان