زیباترین جزیره‌های پاناما

پاناما کشوری است که آمریکای جنوبی را به آمریکای مرکزی متصل می‌کند و همین نیز سبب شده تا از لحاظ تاریخی و جغرافیایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد

زیباترین جزیره‌های پاناما

پاناما کشوری است که آمریکای جنوبی را به آمریکای مرکزی متصل می‌کند و همین نیز سبب شده تا از لحاظ تاریخی و جغرافیایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. بسیاری از افراد،‌ پاناما را برای کانال معروفش می‌شناسند که دریای کارائیب را به اقیانوس آرام متصل می‌کند اما این تنها گوشه‌ای از جاهای دیدنی پاناما به شمار می‌رود. این کشور جزایری خارق‌العاده و تماشایی دارد که مقصدی ایدئال برای سفر هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا با زیباترین جزیره‌های پاناما آشنا شوید.

10. جزیره ایگوآنا

Isla Iguana

Isla Iguana

جزیره ایگوآنا (Isla Iguana) درست در فاصله چند مایلی از شبه جزیره آزوئرو در جنوب پاناما قرار دارد و بخشی از حفاظتگاه حیات وحش جزیره ایگوآنا به شمار می‌رود. بسیاری از افراد به قایق به این جزیره می‌آیند تا در طول روز، از جاهای دیدنی مختلف آن دیدن و در بخش‌های مختلف جزیره گردش کنند.

صخره‌های مرجانی بزرگ و بالغ در اطراف جزیره ایگوآنا سبب شده تا این مکان برای غواصی فوق‌العاده باشد و این در حالی است که بیش از 200 گونه ماهی در اینجا زندگی می‌کنند. به هنگام غواصی احتمال مشاهده نهنگ‌های گوژپشت، مارماهی یا اختاپوس نیز وجود دارد.

9. حزیره بارو کلورادو

Isla Barro Colorado

Isla Barro Colorado

جزیره بارو کلورادو (Isla Barro Colorado) در میانه کانال پاناما قرار گرفته و زمانی که روی این رودخانه محلی سد زده شد، این جزیره شکل گرفته است. این جزیره اکنون به عنوان حفاظتگاهی طبیعی شناخته می‌شود که به لطف تنوع زیست محیطی‌اش، به مقصد گردشگری ایدئال و درخشانی تبدیل شده است.

برای اینکه بتوانید از جزیره بارو کلورادو دیدن کنید، ابتدا باید در توری رسمی ثبت نام کنید و برای رفتن به آنجا نیز از گامبوا در همان نزدیکی با قایق باید سفر را آغاز کرد. به هنگام گشت و گذار در میان جاهای دیدنی این جزیره نیز شاهد زیبایی‌های رنگارنگ و خارق‌العاده خواهید بود.

8. جزیره تابوگا

Isla Taboga

Isla Taboga

برای رفتن به جزیره تابوگا (Isla Taboga) که به عنوان جزیره گل‌ها نیز شناخته می‌شود، با قایق و از شهر پاناما می‌توان سفر را شروع کرد. در ابتدا این جزیره در اختیار بومی‌ها بوده اما در قرن شانزدهم میلادی اسپانیایی‌ها آن را به زیر سلطه خودشان در آوردند و اغلب اوقات نیز مورد حمله دزدان دریایی قرار می‌گرفت و این در حالی بود که در قرن‌های 19 و 20 تحت نفوذ بریتانیا، فرانسه و آمریکا بود. سواحل، جاذبه‌های تاریخی و همچنین کلیسای معروف این جزیره سه دلیلی هستند که شما را برای بازدید از آن مجاب می‌کنند.

7. جزیره کارنرو

Isla Carenero

Isla Carenero

در خط ساحلی کارائیب، جزیره کارنرو (Isla Carenero) قرار دارد که یکی از جزایر شبه جزیره‌ای به نام بوکاس دل تورو است. این جزیره کوچک و باریک درست در کنار جزیره بسیار بزرگتری به نام کولون (Isla Colón) قرار دارد و در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید کل جزیره کارنرو را در کمتر از یک ساعت پیاده طی کنید. این جزیره یکی از بهترین مکان‌ها برای موج‌سواری در پاناما به شمار می‌رود.

6. جزایر خلیج چیریکی

Gulf of Chiriqui Islands

Gulf of Chiriqui Islands

در جنوب خلیج چیریکی جزیره‌های بسیار زیادی وجود دارند که به طور دسته جمعی به نام جزایر خلیج چیریکی (Gulf of Chiriqui Islands) شناخته می‌شوند. بسیاری از این جزیره‌ها خالی از سکنه هستند اما اخیرا چندین تفرجگاه ساحلی در برخی از آن‌ها فعال شدند. پیرامون این جزیره‌های پانامایی را صخره‌های مرجانی و آب‌هایی عالی برای انجام تفریحاب آبی همچون غواصی و موج‌سواری فرا گرفته‌اند. جزیره بوکا چیکا (Boca Chica Island) نیز پوشیده از جنگل‌های بارانی است و مکانی ایدئال برای پیاده‌روی و کوهنوردی محسوب می‌شود.

5. جزیره باستیمنتوس

Isla Bastimentos

Isla Bastimentos

جزیره باستیمنتوس (Isla Bastimentos) یکی دیگر از جزیره‌های مجمع‌الجزایر بوکاس دل تورو به شمار می‌رود که مقصدی آرام و زیبا است و نه ماشین و نه جاده‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. تنها شهر در اینجا نیز سکونتگاهی کوچک به نام اولد بانک (Old Bank) است که در کنار ساحل آن تنها چندین سازه کهنه دیده می‌شوند. یکی از جاذبه‎‌های برجسته این جزیره، سواحل و نحوه دسترسی به آن‌ها است و یکی از همین سواحل نیز ساحل جادوگر (Wizard Beach) نقطه‌ای دورافتاده و منزوی است که از شرایط عالی برای موج‌سواری برخوردار است.

4. جزیره کونتادورا

Isla Contadora

Isla Contadora

جزیره کونتادورا (Isla Contadora) در خلیج پاناما و در مجمع‌الجزایری به نام جزایر پرل (Pearl Islands) قرار دارد. بیشتر افراد حس آشنایی نسبت به این جزیره‌ها دارند چراکه از آن‌ها به عنوان لوکیشن فیلمبرداری سریال Survivor استفاده شده است. توسعه یافته‌ترین این جزیره‌ها نیز جزیره کونتادورا است که در آنجا برجسته‌ترین ساحلش، ساحل پلایا لارگا (Playa Larga) نام دارد و این ساحل به عنوان مقصدی زیبا و خارق‌العاده برای ساحل‌گردی به شمال می‌رود.

3. جزیره کویبا

Coiba

Coiba

جزیره کویبا (Coiba) به عنوان بزرگترین جزیره در آمریکای مرکزی شناخته می‌شود که در جنوب پاناما و در ایالت وراگواس قرار گرفته است. کل این جزیره و همچنین جزیره‌های اطراف آن به طور کلی پارک دریایی و ملی کویبا را تشکیل می‌دهند.

این جزیره زمانی به عنوان مستعمره کیفری مورد استفاده قرار می‌گرفته و همین نیز باعث شده تا به آن لقب شیطان را بدهند. امروزه جزیره کویبا به خاطر صخره‌های مرجانی و فراوانی حیات زیر آبی خودش شهرت دارد و بسیاری از گردشگران به دنبال غواصی و گردش در زیر آب‌های اینجا هستند.

2. جزیره کولون

Isla Colon

Isla Colon

جزیره کولون (Isla Colon) در مجمع‌الجزایر بوکاس دل تورو قرار گرفته و جاذبه اصلی آن نیز شهری به نام بوکاس است که به راحتی می‌توان با پای پپاده به آن دسترسی داشت. در این شهر، رستوران‌های بسیاری در کنار آب و مغازه‌های سوغاتی فروشی به چشم می‌خورند که می‌توان در آنجا به خرید مشغول شد.

علاوه بر این، می‌توان از زیبایی‌های طبیعی جزیره لذت برد و به تماشای برخی از گیاهان بومی اینجا در باغ گیاه‌شناسی فینکا لوس مونوس (Finca Los Monos Botanical Garden) نشست. در اینجا همچنین می‌توان در حفاظتگاه دلفین‌ها از تماشای این حیوانات باهوش و دوست‌داشتنی لذت برد.

1. جزایر سن بلاس

San Blas Islands

San Blas Islands

جزایر سن بلاس (San Blas Islands) در شرق کانال و شمال باریکه خشکی پاناما قرار گرفته است. این مجمع‌الجزایر شامل بیش از 300 جزیره هستند که تنها 50 مورد از آن قابلیت سکونت را دارند. عمده افراد ساکن در این جزیره‌ها نیز مردم کونا هستند که خودشان اختیار کامل این جزیره‌ها را در دست دارند. همین نیز سبب شده تا این جزایر نسبت به دیگر نقاط پاناما حس متفاوتی داشته باشد و مطمئنا با بازدید از آنجا می‌توان شاهد فرهنگی متفاوت بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان