بهترین زمان سفر به کوبا

کوبا (Cuba) کشوری جزیره‌ای در آمریکای مرکزی است که به لطف نزدیکی به مدار استوا، در تمام طول سال از آب‌وهوایی معتدل و تابستانی برخوردار است. با این وجود، برخی از ماه‌های سال در این کشور بیش از اندازه گرم، مرطوب و ناخوشایند می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان سفر به کوبا بپردازیم.

بهترین زمان سفر به کوبا

کوبا (Cuba) کشوری جزیره‌ای در آمریکای مرکزی است که به لطف نزدیکی به مدار استوا، در تمام طول سال از آب‌وهوایی معتدل و تابستانی برخوردار است. با این وجود، برخی از ماه‌های سال در این کشور بیش از اندازه گرم، مرطوب و ناخوشایند می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان سفر به کوبا بپردازیم.

بهترین زمان سفر به کوبا در بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است. این موقع از سال نه تنها خشک‌ترین ماه‌های سال در کشور کوبا به شمار می‌روند بلکه در اکثر موارد نیز آب‌وهوا بسیار عالی است و گردشگران می‌توانند در این هوای مطبوع در خیابان‌های سنگ‌فرش شده و همچنین سواحل خیره‌کننده و زیبای آنجا گردش و اوقات خوشی را سپری کنند.

از ماه دسامبر تا فوریه به عنوان سردترین ماه‌های سال در کوبا شناخته می‌شوند اما دمای هوا در این ماه‎‌ها معمولا در حدود 21 درجه سلسیوس است. با اینکه ممکن است دمای هوا در این موقع از سال به حدود 15 درجه نیز کاهش پیدا کند اما این به معنای آن نیست که شما در آنجا به کت یا دستکش و کلاه گرم نیاز خواهید داشت. روزهای زمستانی نیز طولانی هستند و در ماه دسامبر تقریبا 11 ساعت از روز نور خورشید دارد.

اوج فصل گردشگری در کوبا

تعطیلات عید پاک، کریسمس و همچنین سال نوی میلادی در بین گردشگران غربی زمان بسیار محبوبی برای سفر و گردش به نقاط مختلف جهان به شمار می‌رود و کشور کوبا نیز از این قاعده مستثنی نیست. به هنگام این تعطیلات مسیحی، هتل‌ها، پروازها و تورهای گردشگری را باید زودتر از موعد رزرو کرد چراکه ممکن است به سرعت پر شوند یا اینکه قیمت‌های آن‌ها نیز به طور قابل‌توجهی بالا می‌رود.

کسانی که در شهرهای سردسیر و برفی زندگی می‌کنند، در طول فصل زمستانی به دنبال آن هستند تا اوقات خودشان را در مکانی گرمسیر و با آب‌وهوای مطبوع سپری کنند و از همین رو تصمیم می‌گیرند تا در این موقع از سال به کوبا سفر کنند.

فصل طوفان در کوبا

طوفان به ندرت در کوبا رخ می‌دهد اما برای اینکه از به هم ریخته شدن سفر خود جلوگیری کنید،‌ بهتر است قبل از شروع سفر خود به این کشور کارائیبی، حتما گزارش‌های هواشناسی را بررسی کنید یا اینکه به طور کل از سفر در ماه‌های اوت و سپتامبر پرهیز کنید. با اینکه فصل رسمی طوفان از ماه ژوئن تا نوامبر است اما طوفان‌ها در کوبا در ماه‌های اوت و سپتامبر رخ می‌دهند.

آب‌وهوای کوبا

تابستان: از ماه ژوئن تا اوت به عنوان داغ‌ترین ماه‌های سال در کوبا شناخته می‌شوند و فصل تابستان این کشور هستند. میانگین دما در این موقع از سال حدود 27 درجه سانتیگراد است اما ممکن است دمای هوا در طول روز به 32 درجه نیز برسد. از سوی دیگر، تابستان‌ها در کوبا مرطوب نیز هستند و باعث می‌شوند تا تعطیلات شما در این موقع از سال، سوزان، چسبناک و پر از عرق باشد و حس ناخوشایندی را به شما بدهد.

پاییز: ماه‌های سپتامبر و اکتبر ممکن است هنوز گرم باشند اما دمای هوا در ماه نوامبر رو به کاهش می‌رود. اکتبر نیز یکی از ماه‌های کم رفت و آمد از لحاظ گردشگری در کوبا به شمار می‌رود که می‌توان به هنگام سفر در این ماه، از فرصت‌های بیشتری برای اجاره هتل و پرواز و همچنین لذت بردن از جاهای دیدنی این کشور استفاده کرد.

زمستان: زمستان بهترین زمان برای سفر به کوبا به شمار می‌رود. ماه‌های زمستانی ممکن است در اکثر نقاط جهان یادآور آب‌وهوایی سرد باشند اما در کوبا و از ماه نوامبر تا فوریه، آب‌وهوا بسیار مطبوع و لذت‌بخش است. دمای هوا در این موقع از سال حدود 21 درجه سانتیگراد است و آب‌های دریا گرم هستند که شنا در آن‌ها را بسیار دلنشین می‌کند. البته باید توجه داشت که به هنگام کریسمس و سال نوی میلادی، گردشگران بسیار زیادی به این کشور سفر می‌کنند و همین نیز باعث می‌شود تا هتل‌ها و پروازها بسیار شلوغ باشند.

بهار: فصل بهار نیز می‌تواند زمان خوبی برای سفر به کوبا باشد اما احتمال بارش باران در این ماه‌ها وجود دارد. فصل بارانی کوبا از آوریل شروع می‌شود تا نوامبر ادامه دارد و بارانی‌ترین ماه‌ها نیز میانگین 11 روز بارش باران را دارند. از سوی دیگر، امکان دارد که به سرعت روزها گرم و مرطوب شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان