آثار سینمایی مذهبی محجور مانده‌اند

رسش بنده این است که چرا مسئولان آنقدر که به عید نوروز و اکران فیلم‌های کمدی توجه دارند به ماه‌های محرم و صفر و اکران آثار متناسب با این ایام بی توجهند؟ آیا این ایام محکوم به آن است که فقط فیلم‌های کمدی در آن نمایش داده نشوند؟

آثار سینمایی مذهبی محجور مانده‌اند

به قلم : ابراهیم اصغری - تهیه کننده سینما

 

تحریریه زندگی آنلاین : پرسش بنده این است که چرا مسئولان آنقدر که به عید نوروز و اکران فیلم‌های کمدی توجه دارند به ماه‌های محرم و صفر و اکران آثار متناسب با این ایام بی توجهند؟ آیا این ایام محکوم به آن است که فقط فیلم‌های کمدی در آن نمایش داده نشوند؟ آیا نباید تدبیری اندیشه کرد تا فیلم‌های دینی و ارزشی و اعتقادی به وفور تولید و در این ایام روی پرده سینماها بروند؟

آشکار و بدیهی است که پرداختن به مضامین دینی در سینما ضروری است؛ محرم و صفر مناسبت‌های ارزشمندی برای یکایک ایرانیان مسلمان است و این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی جمهوری اسلامی ایران است که تدبیری برای تولید آثار متناسب با این ایام داشته باشند.

سینمای ایران نیازمند برنامه ریزی منسجمی است که در این 2 ماه فیلم‌های متناسب با موضوعات دینی و اهداف محرم و صفر را تهیه و اکران کند. این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است که تنها فیلم‌های خنثی و بی رمق در این ایام اکران می‌شوند در صورتی که فیلم‌های سینماها در این ایام باید دارای مضامین دینی و عاشورایی باشند.

بیشتربخوانید:

جدیدترین تصویر از تیپ محمدرضا گلزار پس از ماه‌ها سکوت + عکس

سینما باید این موضوعات را در سبد تولید خود قرار دهد و مدیران سینمایی موظفند انگیزه‌های حرفه‌ای و حتی مادی برای سینماگران به وجود آورند تا سینماگران علاوه بر انگیزه‌های اعتقادی‌شان تمایل پیدا کنند که در سینما دست به تولید چنین آثاری بزنند.

متأسفانه ما نه تنها شاهد انفعال مدیران سینما در حوزه تولید و اکران آثار دینی هستیم که شاهد انفعال آن‌ها در حوزه سینمای دفاع مقدس نیز هستیم و به همین دلیل است که هنوز جریان سازی که شایسته این گونه مهم سینمایی است در کشور شکل نگرفته!

مدیریت سینمای کشور و مسئولان اکران سبب ساز این اتفاق هستند؛ متأسفانه علاوه بر سینما در رسانه ملی هم شاهد انفعال در خصوص تولید آثار دینی و ارزشی هستیم به نحوی که سریال‌ها و فیلم‌های قدیمی در این ایام مهم روی آنتن می‌روند. این اتفاقات غلط است و دست سینما و سیما باید در این ایام پر از آثار تازه و به روز باشد تا مردم تمایل ویژه‌ای برای تماشای آن پیدا کنند.

بیشتربخوانید:

چهره بعد از شیمی درمانی مارال فرجاد+ عکس

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان