همه چیز درباره فیلم Luther: The Fallen Sun

سریال لوتر (Luther) محصول شبکه بی‌بی‌سی با فصل پنجم خودش در سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان رسید و بسیار از طرفداران از ادامه پیدا نکردن داستان جان لوتر بسیار ناراحت بودند

همه چیز درباره فیلم Luther: The Fallen Sun

سریال لوتر (Luther) محصول شبکه بی‌بی‌سی با فصل پنجم خودش در سال 2019 میلادی به پایان رسید و بسیار از طرفداران از ادامه پیدا نکردن داستان جان لوتر بسیار ناراحت بودند. با این حال، به لطف محبوبیت این سریال، فیلمی برای آن ساخته شده که به عنوان فیلم لوتر: سقوط خورشید (Luther: The Fallen Sun) شناخته می‌شود و در آن، ادریس البا بار دیگر نقشش به عنوان جان لوتر بازآفرینی خواهد کرد.

ادریس البا قرار است برای آخرین بار این نقش را در فیلم «لوتر: سقوط خورشید» بازی کند، فیلمی که در آن، خود این بازیگر نیز یکی از تهیه‌کنندگان آن به شمار می‌رود. این فیلم داستان جان لوتر را دنبال می‌کند که اکنون بی‌اعتبار شده و در پشت میله‌های زندان قرار دارد و در همین حین نیز یک قاتل سریالی در شهر لندن آزادانه می‌چرخد و وحشت را به جان مردم می‌اندازد. حالا جان لوتر هر طور که شده از زندان بیرون می‌آید تا این قاتل را دستگیر کند.

نیل کراس وظیفه نگارش فیلم‌نامه فیلم «لوتر: سقوط خورشید» را در دست داشته و جیمی پین نیز آن را کارگردانی کرده است و این اثر دنباله‌ای برای سریال بریتانیایی «لوتر» به شمار می‌رود که داستان آن را به پایان می‌رساند. در ادامه همراه با ما باشید تا اطلاعات بیشتری از این اثر سینمایی از جمله داستان، بازیگران و تاریخ پخش آن را بدست بیاورید.

عوامل سازنده فیلم Luther: The Fallen Sun

همانطور که در بالا ذکر شده بود، فیلم‌نامه فیلم «لوتر: سقوط خورشید» را نیل کراس قلم زده و جیمی پین آن را کارگردانی کرده است. نویسنده و رمان‌نویس بریتانیایی نیل کراس همچنین به عنوان خالق سریال «لوتر» نیز شناخته می‌شود و رمان‌های مختلفی همچون Always the Sun، Captured و Luther: The Calling را قلم زده است.

نیل کراس همچنین خلق سریال خورشید آخر (Hard Sun) و خواهران (The Sisters) را در کارنامه هنری خودش دارد. جیمی پین نیز در گذشته قسمت‌هایی از سریال «لوتر» را کارگردانی کرده و بیشتر برای کارگردانی سریال روان‌پزشک (The Alienist)، سریال غریبه (Outlander) و سریال آمستردام جدید (New Amsterdam) شناخته می‌شود.

داستان فیلم Luther: The Fallen Sun

خلاصه داستان رسمی منتشر شده از سوی سرویس آنلاین نتفلیکس برای فیلم «لوتر: سقوط خورشید» به شرح زیر است:

«در فیلم «لوتر: سقوط خورشید» که پایانی حماسی برای سریالی برجسته و برنده جایزه به همین نام است، قاتل سریالی وحشتناکی شهر لندن را به وحشت می‌اندازد و در همین حین نیز کارآگاه باهوش اما بی‌اعتبار شده جان لوتر با بازی ادریس البا در پشت میله‌های زندان قرار دارد. لوتر از شکست در دستگیری روان‌پریش سایبری که اکنون او را مسخره می‌کند، بسیار ناراحت است و تصمیم می‌گیرد از زندان فرار کند تا هر طور که شده کار را به سرانجام برساند.»

بازیگران فیلم Luther: The Fallen Sun

همانند سریال، نقش اصلی فیلم «لوتر: سقوط خورشید» را ادریس البا بازی می‌کند. در کنار او نیز بازیگران برجسته و با استعداد دیگری نیز حضور دارند که شامل اندی سرکیس، سینتیا اریوو،‌ جس لیودین، لورین آجوفو، درموت کراولی، ناتاشا پتل، هنری هرفورد و روث ویلسون می‌شود.

در این فیلم، ادریس البا نقش کارآگاهی بسیار باهوشی به نام جان لوتر را بازی می‌کند که برایش پاپوش دوخته شده و متهم به قتل است. حالا او در حال فرار است و در کل باید گفت که این کاراکتر با سریال هیچ تفاوتی نخواهد داشت. او خودش را وقف کارش کرده و شیفته آن است و همین نیز سبب شده تا گاهی اوقات بیش از اندازه درگیر این کار شود و در راستای آن نیز دست به اعمال خشونت‌آمیزی بزند.

اندی سرکیس دیگر بازیگر این فیلم به شمار می‌رود که نقش شخصیت شرور داستان به نام دیویس روبی را بازی خواهد کرد که یک میلیاردر صنعت فناوری و قاتلی سریالی است و از فناوری نظارت خودش استفاده می‌کند تا اهداف مورد نظرش را پیدا و آن‌ها را به قتل برساند. سینتیا اریوو دیگر بازیگر این اثر سینمایی محسوب می‌شود که نقش همکار لوتر را بازی می‌کند و در کنار او، درموت کراولی نقش رئیس سابق لوتر به نام مارتین شنک را به تصویر می‌کشد.

تاریخ پخش فیلم Luther: The Fallen Sun

فیلم «لوتر: سقوط خورشید» قرار است هم روی پرده سینماها اکران شود و هم به صورت آنلاین در دسترس مخاطبان قرار داشته باشد. این اثر در تاریخ 24 فوریه سال 2023 در سینماهای منتخب اکران می‌شود و سپس در تاریخ 10 مارس سال 2023 میلادی (جمعه 19 اسفند 1401) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان