راحت‌ترین و سختگیرانه‌ترین کشورها برای سفر

کدام کشورها از گردشگران با آغوش باز استقبال می‌کنند و کدام یک رفتاری سختگیرانه دارند؟ این سوالی است که هر کس پاسخ متفاوتی درباره آن دارد و می‌تواند به رفتار دوستانه مردم بومی و همچنین در دسترس بودن زیرساخت‌های گردشگری و غیره نیز مرتبط باشد

راحت‌ترین و سختگیرانه‌ترین کشورها برای سفر

کدام کشورها از گردشگران با آغوش باز استقبال می‌کنند و کدام یک رفتاری سختگیرانه دارند؟ این سوالی است که هر کس پاسخ متفاوتی درباره آن دارد و می‌تواند به رفتار دوستانه مردم بومی و همچنین در دسترس بودن زیرساخت‌های گردشگری و غیره نیز مرتبط باشد. با این حال، بنابر گزارش‌های تازه منتشر شده توسط Passport Index، راحت‌ترین و پذیراترین کشورها از لحاظ گردشگری آن‌هایی هستند که کمترین محدویت مرزی را داشته باشند.

پذیراترین کشورها برای گردشگران

در جدیدترین رتبه‌بندی صورت گرفته از سوی Passport Index 21 کشور به صورت مشترک در جایگاه نخست راحت‌ترین و پذیراترین کشورها برای گردشگران انتخاب شده‌اند. آنگولا، بولیوی، بوروندی، کامبوج،‌ کومور، ساحل عاج، جیبوتی، ایتوپی، جمهوری دموکراتیک کنگو، گابن، گینه، گینه بیسائو، مالاوی، مالدیو،‌ میکرونزی، نیجریه، رواندا، سومالی، سودان جنوبی،‌ تیمور – لسته و تووالو کشورهایی هستند که از گردشگران از 198 کشور جهان بدون ویزا (یا ویزای فرودگاهی) استقبال می‌کنند.

از آن سوی دیگر، کشورهای افغانستان، کره شمالی و ترکمنستان به هیچ گردشگری از کشورهای دیگر جهان اجازه سفر بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی را نمی‌دهند و همین نیز سبب شده تا به صورت مشترک از جمله سخت‌گیرانه‌ترین کشورها از لحاظ گردشگری باشند.

پذیراترین کشور در اروپا

در اروپا، پذیراترین و راحت‌ترین کشور از لحاظ گردشگری، ارمنستان است که به مسافرانی از 135 کشور جهان اجازه سفر بدون ویزا را می‌دهد و همین نیز سبب شده تا در رتبه‌بندی کلی در رده 26‌ام قرار بگیرد. کشور کوزوو نیز با اجازه سفر بدون ویزا به ساکنین 109 کشور جهان و همچنین مولداوی به ساکنین 103 کشور از جمله دیگر پذیراترین کشورهای اروپایی به شمار می‌روند.

این در حالی است که بیشتر کشورهای اروپایی محدودیت‌های بسیار زیادی ندارند و اجازه سفر بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی را به کشورهای مختلفی از سراسر جهان می‌دهند. 35 کشور اروپایی در این رتبه‌بندی به صورت مشترک در رده 45‌ام قرار گرفته‌اند و همین نیز سبب شده تا سفر به این کشورها بسیار راحت باشد.

قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان کدامند؟

شاخص جهانی پاسپورت بیشتر برای رتبه‌بندی قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان شناخته می‌شود و باید گفت که فاصله بسیار زیادی بین کشورها از این لحاظ وجود دارد. امارات متحده عربی این امکان را برای دارندگان پاسپورت خودش فراهم کرده تا بتوانند بدون ویزا یا ویزای فرودگاهی به 180 کشور جهان سفر کنند. این در حالی است که شهروندان افغانستان تنها اجازه سفر بدون ویزا به 38 کشور را دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان