در سفر به ایتالیا کجا بریم؟

ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده و شکلی شبیه به چکمه دارد و به عنوان یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان شناخته می‌شود

در سفر به ایتالیا کجا بریم؟

ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده و شکلی شبیه به چکمه دارد و به عنوان یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان شناخته می‌شود. دلایل مختلفی وجود دارند که ایتالیا به خاطر آن مشهور است که شامل گنجینه‌های هنری، شهرهای زیبا، مردمی خونگرم و غذاهای خوشمزه می‌شود. در اینجا می‌توان برخی از بهترین جاذبه‌ها و زیباترین شهرهای جهان را مشاهده کرد. در ادامه همراه با ما باشید.

12. شهر میلان

Milan

Milan

شهر میلان در بمباران‌های جنگ جهانی دوم تقریبا به نابودی کامل کشیده شده اما از آن زمان، بخش‌های مختلف آن بازسازی شده و امروزه به یکی از غنی‌ترین شهرهای اروپا تبدیل شده است. این شهر بیشتر به عنوان مرکز مُد و فشن شناخته می‌شود و در نقاط مختلف آن نیز می‌توان فروشگاه‌های طراحی لباس مختلفی را مشاهده کرد. از سوی دیگر، در اینجا برخی از مشهورترین آثار هنری جهان همچون نقاشی شام آخر لئوناردو داوینچی و تعدادی دیگر وجود دارند. جدا از جاذبه‌های تاریخی، میلان جاهای دیدنی مدرن و جذاب دیگری نیز دارد.

11. شهر ناپل

Naples

Naples

یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایتالیا، شهر ناپل (Naples) است که به عنوان مرکز کمپانیا در جنوب ایتالیا شناخته می‌شود و همانند شهرهای مشهورش در همان نزدیکی همچون خلیج ناپل و پمپی، مکانی ایدئآل برای اقامت و گشت و گذار در مناطق اطراف به شمار می‌رود. خود شهر ناپل یکی از بزرگترین مرکز شهرهای تاریخی جهان را دارد که یکی از مرتفع‌ترین یادبودها در آن قرار گرفته است. در کنار آن‌ها نیز جاذبه‌های دیگر شهر، گشت و گذار جذابی را برای بازدیدکننده‌ها به ارمغان می‌آورد.

10. شهر پیزا

Pisa

Pisa

شهر پیزا (Pisa) در کنار رودخانه آرنو و در شمال غربی منطقه توسکانی قرار گرفته و بازمانده‌های بسیار زیادی از دوران طلایی ایتالیا در آن به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توان به برج کج (Leaning Tower) اشاره کرد. این جاذبه از جمله برجسته‌ترین جاهای دیدنی در ایتالیا و همچنین کل ایتالیا به شمار می‌رود که حتما باید از آن دیدن کرد. در همان نزدیکی نیز یکی از زیباترین میادین ایتالیا به نام میدان معجزه‌ها (Field of Miracles) قرار دارد که نمونه‌های بسیار خوبی از رنسانس ایتالیا در آن به چشم می‌خورند.

9. منطقه دریاچه ایتالیا

Italian Lake District

Italian Lake District

منطقه دریاچه ایتالیا (Italian Lake District) در شمال ایتالیا واقع شده که در آنجا، اکثر دریاچه‌ها در میان کوهستان‌های آلپ واقع شدند و عمق بسیاری دارند. برای بیش از 100 سال است که دریاچه‌های ایتالیا در بین گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دلیل آن نیز آب‌وهوای بسیار خوب و همچنین مناظر بسیار زیبا است. از جمله دریاچه‌های برجسته در این ناحیه نیز می‌توان به دریاچه مگویره (Lake Maggiore) و دریاچه کومو (Lake Como) اشاره کرد.

8. سیسیلی

Sicily

Sicily

بزرگترین جزیره در مدیترانه، جزیره سیسیلی (Sicily) است که درست در آن سوی جنوب ایتالیا و در تنگه مسینا واقع شده است. سیسیلی به دلیل موقعیت مکانی‌اش، مدت‌ها است که به عنوان یک تقاطع شناخته می‌شود و همین نیز سبب شده تا از نظر تاریخی، فرهنگی و غذاهای خود از سایر نقاط کشور ایتالیا متمایز باشد. شهر پالرمو نیز بزرگترین شهر و مرکز سیسیلی است که در حدود 2700 سال پیش تأسیس شده است.

7. شهر سیه‌نا

Siena

Siena

شهر سیه‌نا (Siena) بر روی سه تپه در مرکز توسکانی قرار گرفته و فرصتی را برای گردشگران فراهم می‌آورد تا قدم به دوران قرون وسطی بگذارند چراکه مرکز تاریخی و همچنین سنت اسب‌دوانی قرون وسطایی اینجا به خوبی تا به امروز حفظ شده است. مرکز تاریخی سیه‌نا که سابقا یک شهر بسیار ثروتمند بوده، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای سفر در ایتالیا به شمار می‌رود چراکه از معماری و آثار هنری خیره‌کننده‌ای برخوردار است.

6. چینکو تره

Cinque Terre

Cinque Terre

منطقه چینکو تره (Cinque Terre) شامل پنج دهکده ماهیگیری عجیب و غریب مملو از رنگ‌های آبی، زرد و صورتی هستند که همگی صخره‌ها را در آغوش گرفته‌اند و رو به دریا هستند. این دهکده‌ها و تپه‌های سرسبز اطراف آن‌ها نیز پارک ملی چینکو تره را تشکیل می‌دهند، پارکی که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود.

5. ساحل آمالفی

Amalfi Coast

Amalfi Coast

ساحل آمالفی (Amalfi Coast) در جنوب غربی منطقه کامپانیا قرار گرفته و بیشتر برای زیبایی‌های خارق‌العاده و منحصربه‌فردش شناخته می‌شود که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایتالیا تبدیل کرده است. این خط ساحلی به طول 30 مایل از بخش جنوبی شبه جزیره سورنتو شروع می‌شود و پر از خلیج‌های تماشایی، صخره‌های ناهموار زیبا، باغ‌های درختان لیمو، ویلاهای رنگارنگ و تفرجگاه‌های بسیار برجسته است. یکی از زیباترین و رومانتیک‌ترین شهرهای ساحل آمالفی نیز پوسیتانو نام دارد.

4. شهر پمپئی

Pompeii

Pompeii

یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در ایتالیا، شهر پمپئی (Pompeii) است که یکی از مشهورترین شهرهای رومی به شمار می‌رود. این شهر باستانی در 1700 سال قبل توسط خاکستر و مواد مذاب آتشفشانی سوخت و از بین رفت. کوه وسوویوس به عنوان مسئول نابودی این شهر شناخته می‌‌شود. کار اکتشاف و بیرون آوردن این شهر از زیر خاک از سال 1748 میلادی شروع شده و همچنان به طور کامل از زیر خاک بیرون آورده نشده است.

3. شهر ونیز

Venice

Venice

ونیز (Venice) یکی از برترین مقاصد گردشگری در ایتالیا به شمار می‌رود که شهری منحصربه‌فرد است و روی تالابی در نزدیکی دریای آدریاتیک بنا شده است. این شهر در شمال شرقی ایتالیا واقع شده و شامل بیش از 118 جزیره است که همگی از طریق صدها پل بسیار تماشایی و کانال‌های آب خارق‌العاده به یکدیگر راه دارند. یکی از این کانال‌ها نیز به عنوان کانال بزرگ شناخته می‌شود که از شهرت بسیار زیادی برخوردار است و شهر را به دو بخش تقسیم می‌کند.

2. شهر فلورانس

Florence

Florence

شهر فلورانس (Florence) مرکز توسکانی است و اغلب اوقات نیز از آن به عنوان موزه‌ای بسیار بزرگ در فضای باز یاد می‌شود چراکه پر از جاهای دیدنی، آثار هنری و گنجینه‌های معماری است. این شهر در سطح بین‌المللی به عنوان زادگاه رنسانس ایتالیا شناخته می‌شود و زادگاه دانشمندان، هنرمندان، مخترعان و کاوشگران بسیار زیادی بوده است.

1. شهر رم

Rome

Rome

رُم قبلا پایتخت امپراتوری روم بوده و امروزه نیز مقر دولت ایتالیا در آن قرار دارد و به عنوان پایتخت سیاسی این کشور شناخته می‌شود. این شهر در بخش مرکزی منطقه لاتزیو واقع شده و از وسعت بسیار زیادی برخوردار است که در میان آن نیز می‌توان بخش‌های تاریخی و مدرن مختلفی را مشاهده کرد. رم برای بیش از 2500 سال است که به عنوان مرکز فرهنگی و مذهبی بسیار مهم شناخته می‌شد و امروزه نیز توجه افراد بسیار زیادی را به جاذبه‌های متعدد خودش جلب می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان