کشورهای اروپایی با کمترین و بیشترین شهروندان جدید

ارقام جدید نشان می‌دهند که کشورهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ میلادی تعداد قابل‌توجهی شهروندی اعطا کرده‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود. به طور کلی، ۸۲۷۳۰۰ نفر توانستند در سال ۲۰۲۱ میلادی شهروندی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دریافت کنند که نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۹۸۳۰۰ نفر افزایش داشته است.

کشورهای اروپایی با کمترین و بیشترین شهروندان جدید

ارقام جدید نشان می‌دهند که کشورهای اتحادیه اروپا در سال 2021 میلادی تعداد قابل‌توجهی شهروندی اعطا کرده‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود. به طور کلی، 827300 نفر توانستند در سال 2021 میلادی شهروندی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دریافت کنند که نسبت به سال 2020 میلادی 98300 نفر افزایش داشته است.

جهش 14 درصدی افزایش اعطای شهروندی را می‌توان تا حدی ناشی به عقب‌ماندگی دوران همه‌گیری کرونا نسبت داد اما این افزایش همچنین نشان دهنده روند صعودی از سال 2019 میلادی است، زمانی که 706400 شهروندی جدید اعطا شده بود. از تمام این شهروندی‌های تازه در کشورهای اتحادیه اروپا، 85 درصد از آن‌ها قبلا شهروند یکی از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا نبودند.

کدام کشورها بیشتر اعطای شهروندی را در سال 2021 داشتند؟

اسپانیا در سال 2021 میلادی بیشترین اعطای شهروندی جدید را داشته و پذیرای بیش از 144800 ساکن جدید بوده است. پس از اسپانیا نیز فرانسه و آلمان، هر کدام با 130000 شهروندی جدید و همچنین ایتالیا با 121500 و سوئد با 89400 اعطای شهروندی تازه در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

شهروند شدن می‌تواند فرآیندی طولانی و دشوار باشد اما در همه موارد به یک اندازه سخت نیست. اگر شما ثروتمند باشید، چندین کشور تابعیت خودشان را با طرح‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند. افرادی که ملکی در یونان به ارزش بیش از 500000 یورو خریداری می‌کنند، می‌توانند هفت سال بعدی برای شهروندی درخواست بدهند، البته باید در طی این هفت سال در آنجا زندگی کنند و مالیات بپردازند.

در کشور مالت نیز شما می‌توانید در مدت زمان 18 ماه از طریق سرمایه‌گذاری شهروندی دریافت کنید، به شرطی که بتوانید 700000 یورو برای املاک و مستقلات صرف کنید. بیشتر مردم از مسیر مرسوم‌تر تابعیت یعنی از طریق زندگی و کار در کشور برای چندین سال، به شهروند یک کشور تبدیل می‌شوند.

آسان‌ترین و سخت‌ترین کشورها برای دریافت شهروندی کدامند؟

در سال 2021 میلادی، سوئد به ازای هر 100 فرد مقیم غیر ملی، 10 شهروندی تازه ارائه کرده که بالاترین نرخ تابعیت به شمار می‌رود. پس از سوئد نیز هلند با 5.4 تابعیت به ازای هر 100 تبعه مقیم غیر ملی، رومانی با نرخ 4.6، پرتغال با نرخ 3.7 و اسپانیا با نرخ 2.7 قرار گرفته‌اند.

در برخی از بخش‌های اروپا نیز گرفتن شهروندی حتی برای افرادی که سال‌ها در آنجا زندگی می‌کنند نیز غیرمعمول است. لیتوانی تنها نرخ 0.2 شهروندی به ازای هر 100 نفر اعطا کرده و پس از آن نیز استونی با نرخ 0.5 و چک، کرواسی و اسلواکی با نرخ 0.7 کمترین میزان اعطای شهروندی را داشتند.

قوانین مهاجرت از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. برای مثال، در اتریش قبل اینکه واجد شرایط شهروندی شوید، باید حداقل یک دهه اقامت داشته باشید و همچنین باید زبان آلمانی را با استاندارد دبیرستان یاد بگیرید.

شهروندان جدید کشورهای اروپایی از کجا هستند؟

بیشتر شهروندان جدید کشورهای اتحادیه اروپا از مراکش و سوریه هستند. 86200 مراکشی توانستند شهروندی اروپا را دریافت کند که نرخ 10.4 از کل تمام شهروندان جدید اتحادیه اروپا را شامل می‌شود. بیش از دو سوم این افراد نیز به شهروندی اسپانیا و فرانسه درآمدند.

سوری‌ها دومین گروه بزرگ از شهروندان تازه اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند که شامل بیش از 83000 نفر است و حدود 70 درصد از آن‌ها در کشورهای سوئد و هلند ساکن شدند. پس از آن‌ها نیز آلبانیایی‌ها به تعداد 32300 نفر در رده بعدی قرار گرفتند که 70 درصد از آن‌ها نیز در ایتالیا سکنا گزیدند.

از جمله دیگر شهروندان تازه اروپایی نیز می‌توان رومانیایی‌ها، مردم ترکیه، برزیلی‌ها، الجزایری‌ها و همچنین اوکراینی‌ها اشاره کرد. میانگین سنی شهروندان تازه اتحادیه اروپا نیز 32 سال بوده و حدود یک چهارم از کل آن‌ها نیز کودکان زیر چهارده سال بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان