راهنمای سفر به زوریخ سوئیس

زوریخ بزرگترین شهر در سوئیس به شمار می‌رود و محل ورود یا خروج اکثر مسافرانی است که از این کشور بازدید می‌کنند. این شهر همچنین یکی از شهرهای بزرگ اروپا به شمار می‌رود که تاریخ آن به دوران روم باز می‌گردد و همچنین یک شهر قدیمی قرون وسطایی است که به خوبی تا به امروز حفظ شده و بناهای مهم و کلیساهای تاریخی متعددی در نقاط مختلف آن به چشم می‌خورند.

راهنمای سفر به زوریخ سوئیس

زوریخ بزرگترین شهر در سوئیس به شمار می‌رود و محل ورود یا خروج اکثر مسافرانی است که از این کشور بازدید می‌کنند. این شهر همچنین یکی از شهرهای بزرگ اروپا به شمار می‌رود که تاریخ آن به دوران روم باز می‌گردد و همچنین یک شهر قدیمی قرون وسطایی است که به خوبی تا به امروز حفظ شده و بناهای مهم و کلیساهای تاریخی متعددی در نقاط مختلف آن به چشم می‌خورند.

زوریخ همچنین مناظر خیره‌کننده‌ای چه در شهر و چه در کوه‌های اطراف دارد و از سوی دیگر، غذاهای سوئیسی بسیار خوشمزه و همچنین انواع غذاهای بین‌المللی را می‌توان در آن پیدا کرد. علاوه بر این، موزه‎‌های اینجا نیز فرهنگ و تاریخی غنی را برای بازدیدکننده‌ها به نمایش در می‌آورند. در زوریخ همچنین مدرنیته محسوسی وجود دارد و جمعیت تحصیل‌کرده و جوان روز به روز بیشتر می‌شوند و بناهای شهری و مدرنی همچون Europaallee و Zurich West از زیر خاک سر بیرون می‌آورند.

اطلاعات کلی درباره سفر به زوریخ

بهترین زمان سفر: ماه‌های ژوئیه و اوت آب‌وهوایی گرم و دلپذیری دارند و محبوب‌ترین ماه‌ها برای بازدید از این شهر به شمار می‎‌روند. در اواخر نوامبر و تمام ماه دسامبر نیز بازارهای کریسمسی در سراسر شهر دایر هستند و خیابان‌ها و ساختمان‌ها مملو از چراغ‌ها و تزئینات می‌شوند.

در ژانویه و فوریه نیز اسکی بازان از زوریخ به عنوان مبدایی برای گردش در پیست‌های اسکی کوهستانی اطراف استفاده می‌کنند، بنابراین، شهر زوریخ در این موقع از سال می‌تواند شلوغ باشد و قیمت‌ها افزایش داشته باشند. بهار و پاییز به عنوان فصل‌های قبل یا بعد از اوج فصل گردشگری شناخته می‌شوند که در آن‌ها، ازدحام جمعیت کمتر است و قیمت هتل‌ها معمولا پایین‌تر هستند اما در این موقع از سال هوا می‌تواند بارانی یا ابری باشد.

زبان: زوریخ بخشی از سوئیس به شمار می‌رود که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و این در حالی است که دیگر بخش این کشور بیشتر از زبان فرانسوی استفاده می‌کنند. پس آلمان زبان رسمی این شهر محسوب می‌شود اما زبان آلمانی در این شهر با لهجه زوریخی است که با آلمانی تفاوت‌هایی دارد. علاوه بر این، افراد بسیار زیادی به انگلیسی تسلط دارند و این موضوع در صنایع مربوط به گردشگری بیشتر به چشم می‌خورد.

واحد پول: ارز رایج در شهر زوریخ و همچنین دیگر شهرهای سوئیس، فرانک سوئیسی (CHF) است. سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست و از همین رو، از ارز یورو استفاده نمی‌کند. البته، برخی از مغازه‌ها و کسب و کارها یورو را قبول می‌کنند. البته دلار آمریکایی در هیچ کجا پذیرفته نمی‌شود و در صورت نیاز باید در آن را با فرانک سوئیسی عوض کنید.

حمل و نقل عمومی: اگر با قطار یا هواپیما به زوریخ بروید، اولین آشنایی شما با شهر زوریخ هاوپتبانهوف خواهد بود که یک ایستگاه قطار اصلی و شلوغ است. از آنجا، می‌توانید تقریبا به هر نقطه از مرکز زوریخ با پای پیاده یا از طریق یکی از ترامواهای متعدد و متداول در سطح شهر رفت و آمد کنید. شبکه جامع تراموای زوریخ با شبکه‌ای از اتوبوس‌ها و قطارهای منطقه‌ای و چرخ‌دنده‌ای و همچنین قایق‌هایی که در رودخانه لیمات (Limmat River) و دریاچه زوریخ (Lake Zurich) حرکت می‌کنند، تقویت شده است.

جاهای دیدنی و تفریحات شهر زوریخ

اگر چند روزی را در زوریخ می‌گذرانید، باید وقت خود را صرف بازدید از چندین موزه، کاوش در محله‎‌های تاریخی و لذت بردن از مناظر کنار دریاچه زوریخ و همچنین رودخانه لیمات کنید. خرید لباس‌های مُد و زیورآلات نیز توجه گردشگران را به شهر زوریخ جلب کرده اما برخی از مناطق هستند که عتیقه‌ها و کالاهای منحصربه‌فرد طراحان و صنعت‌گران محلی در آنجا به فروش می‌رسد. در ادامه چندین تفریح و جای دیدنی زوریخ معرفی شده است.

گشت و گذار در التستاد

قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین محله شهر زوریخ، شهرک قدیمی آن به نام التستاد نام دارد که در دو سمت رودخانه لیمات واقع شده و در آنجا، کلیساهای قرون وسطایی، ساختمان‌های عمومی و خانه‌های تاریخی متعددی به چشم می‌خورند که قدمت آن‌ها به قرن 12 تا 19 میلادی باز می‌گردد. از سوی دیگر، بخش زیادی از اینجا تنها مخصوص عبور عابرین پیاده است و خودرویی در آن دیده نمی‌شود.

قایق‌سواری در دریاچه زوریخ

قایق‌های مسافربری و تورهای قایق سواری در تمام طول سال در آب‌های شفاف دریاچه زوریخ در حال حرکت هستند و سواری روی این دریاچه از جمله کارهایی است که باید در سفر خود به این شهر انجام بدهید. از سوی دیگر، قایق‌ها راهی سریع، آسان و کاملا دلپذیر برای دسترسی به بسیاری از نقاط مختلف شهر زوریخ به شمار می‌روند.

سفر به اوتیلبرگ

اوتیلبرگ در ارتفاع 2850 فوتی از سطح دریا واقع شده اما از ایستگاه اصلی زوریخ تنها 30 دقیقه فاصله دارد و مقصد مورد علاقه‌ای در فضای باز برای ساکنین زوریخ و همچنین دیگر بازدیدکننده‌ها محسوب می‌شود. مسیرهای پیاده‌روی مناسب، غذاخوری‌های خودمانی و همچنین نمایی خیره‌کننده و فوق‌العاده از زوریخ، دریاچه آن و همچنین قله‌های دورتر سبب شده تا اینجا بسیار جذاب و تماشایی باشد.

غذاها و نوشیدنی‌های زوریخ

آشپزی در زوریخ مانند بقیه سوئیس با گوشت، پنیر، سیب زمینی و نان زیاد انجام می‌شود و از جمله غذاهایی که در سفر خود باید حتما آن‌ها را امتحان کنید، می‌توان به فوندو اشاره کرد که ترکیبی از پنیر ذوب شده، شراب و چاشنی‌های مختلف است. این غذا به صورت گرم سرو می‌شود و آن را با تکه‌های نان، سیب زمینی آبپز کوچک و سایر سبزیجات می‌خورند. راکلت نیز یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه سوئیسی‌ها محسوب می‌شود.

هتل‌های شهر سوئیس

همانند دیگر شهرهای سوئیس، هتل‌ها در شهر زوریخ طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که از نوع ارزان و ابتدایی تا مجلل و بسیار گران قیمت تفاوت دارد. شیک‌ترین و گران‌ترین هتل‌های شهر نیز در محله التستاد قرار دارد اما حتی در اینجا نیز می‌توان هتل‌های مقرون به صرفه‌ای را پیدا کرد. در سواحل دریاچه زوریخ نیز می‌توان هتل‌های مجلل مختلفی را مشاهده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان