قلعه وینزور در انگلیس کجاست؟

قلعه وینزور (Windsor Castle) بزرگترین و قدیمی‌ترین قلعه جهان جهان به شمار می‌رود که همیشه مورد استفاده قرار داشته است و از چشم‌اندازی بسیار باشکوه و گذشته‌ای دراز برخوردار است. اینجا یکی از اقامتگاه‌های اصلی ملکه به شمار می‌رود که برای مناسبت‌های مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قلعه وینزور در انگلیس کجاست؟

قلعه وینزور (Windsor Castle) بزرگترین و قدیمی‌ترین قلعه جهان جهان به شمار می‌رود که همیشه مورد استفاده قرار داشته است و از چشم‌اندازی بسیار باشکوه و گذشته‌ای دراز برخوردار است. اینجا یکی از اقامتگاه‌های اصلی ملکه به شمار می‌رود که برای مناسبت‌های مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه قلعه وینزور

داستان قلعه وینزور از سال 1071 میلادی شروع شده است، زمانی که ویلیام فاتح دستور ساخت این بنا را بر روی تپه‌ای با مصالح چوب و خاک صادر کرد. یک قرن بعد نیز یکی از نوادگان وی به نام هنری دوم به جای این بنا، دژی سنگی با برج‌های مختلف ساخت. ادوارد سوم نیز کاخی گوتیک به این مجموعه اضافه کرد و الیزابت اول تراس شمالی مستحکم را بنا نمود و چارلز دوم نیز تغییرات به سبک باروک در آپارتمان‌های ایالتی داد و ورسای انگلیسی را ایجاد کرد.

جورج سوم بیشتر روی برج و باروها متمرکز بود تا این قلعه را بیشتر قرون وسطایی کند و این در حالی بود که جورج چهارم یک قصر مدرن را در مجموعه باستانی قرار دارد. پس از هزار سال بازسازی و تغییرات متعدد، این قلعه 951 اتاقه طیف شگفت‌انگیزی از سبک‌های معماری را درون خودش جای داده است که از آجر پخته شده تا سنگ‌کاری گوتیک در آن دیده می‌شود.

بخش‌های داخلی قلعه وینزور

مجموعه قلعه به بخش‌های پایین، میانی و بالایی تقسیم می‌شود و برای بازدید از آنجا نیز از آپارتمان‌های دولتی مجلل و کلیساهای زیبا می‌توان دیدن کرد اما برخی از بخش‌های قلعه خارج از محدوده بازدید هستند. در ادامه به معرفی بخش‌های جذابی از این قلعه تاریخی می‌پردازیم.

تالار داخلی

تالار داخلی (Inner Hall) توسط جورج چهارم در سال 1820 میلادی و به منظور منطقه خوشامدگویی به سران ایالتی و مهمان‌های رسمی ساخته شده و بعدا توسط ملکه ویکتوریا در سال 1866 میلادی بسته شد و ورودی آن با دیواری سنگی مهر و موم شد و برای 150 سال از آن به عنوان انبار استفاده می‌شد. با این حال، در سال 2019 میلادی بار دیگر این تالار به روی عموم مردم باز شد و کارهای مرمتی روی آن انجام شد تا زیبایی‌های این مکان بیشتر آشکار شود.

خانه عروسک‌های ملکه مری

هنگامی که از تراس شمالی بخش بالایی به آپارتمان‌های ایالتی وارد می‌شوید، یک اتاق پر از آثار هنری به شمار می‌رود که شاهکاری از کوچک‌سازی هنرمندانه به شمار می‌رود. این آثار در مقیاس 1:12 توسط سر ادوین لیوتینز برای ملکه مری ساخته شده و در سال 1924 میلادی تکمیل شده بود و نمایشی خارق‌العاده از توجه به جزئیات به شمار می‌رود. این اتاق مجهز به لوله‌کشی کاملا کاربردی است که شامل توالت‌های فلاشینگ، چراغ‌های برقی، جواهرات کوچک تاج، سرویس نقره و انبار شراب است و حتی ناوگانی متشکل از شش خودرو در گاراژ آن به چشم می‌خورد.

آپارتمان‌های دولتی

آپارتمان‌های ایالتی یا دولتی در بخش بالایی قلعه قرار دارد و پر از تاریخ و زیبایی‌های طنین‌انداز است. در حدود دو جین اتاق معمولا به روی عموم باز است و در آنجا نیز شمشیرهای ضربدری، لباس‌های زرهی و بنرهای پلکان بزرگ ابتدایی نیز جلوه‌های زیباتری بخشیده‌اند.

مجسمه نشسته ملکه ویکتوریا در بالای دهلیز بزرگ قرار گرفته که ادای احترامی به امپراتوری و غنائم بریتانیا را به نمایش می‌گذارد. از جمله نکات برجسته اینجا نیز می‌توان به سر طلایی ببری به اندازه واقعی با دندان‌های کریستالی که از تیپو و سیطان میسور گرفته شده است. توپ تفنگی که لرد نلسون را کشت نیز در همین جا قرار دارد. اتاق واترلو فراتر، به یاد نبرد 1815 با پرتره‎‌هایی از ژنرال‌ها و دیپلمات‌های پیروز پر شده است.

کلیسای سنت جورج

کلیسای سنت جورج (St George’s Chapel) کلیسایی بسیار زیبا است که به سفارش ادوارد چهارم در سال 1475 میلادی ساخته شده و نمونه‌ای عالی از معماری عمود بر گوتیک است. شبستان و سقف زیبای طاقدار اینجا نیز در زمان هنری هفتم تکمیل شده و آخرین میخ آن نیز تحت رهبری هنری هشتم در سال 1528 میلادی زده شد.

همراه با کلیسای وست مینستر، کلیسای سنت جورج به عنوان یک مقبره سلطنتی عمل می‌کند. هر دو هنری هشتم و چارلز اول در زیر کویر قرن پانزدهمی قرار دارند و این در حالی است که پدر ملکه و مادر وی به نام ملکه الیزابت در یک کلیسای کوچک کناری استراحت کنند. اینجا همچنین جایی است که شاهزاده هری در ماه مه سال 2018 میلادی با مگان مارکل ازدواج کرد و مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ در سال 2021 میلادی در آنجا برگزار شد.

کلیسای یادبود آلبرت

کلیسای یادبود آلبرت (Albert Memorial Chapel) در سال 1240 میلادی ساخته شده که به ادوارد اقرارآورنده اختصاص داشته است و مکانی برای عبادت فرقه گارتر بود تا زمانی که کلیسای سنت جورج در کنار آن ساخته شد. پس از مرگ شاهزاده آلبرت در قلعه وینزور در سال 1861 میلادی، ملکه ویکتوریا دستور داد تا این کلیسا به عنوان مکانی یادبود برای همسرش تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان