کاوش در ذهن راننده‌ها با اینترنت رفتارها

در جهانی که توسط اینترنت اشیاء کنترل می‌شود، کاربران ردپای آنلاین کوچکی همانند اثر انگشت دیجیتالی از خود به جای می‌گذارند

کاوش در ذهن راننده‌ها با اینترنت رفتارها

در جهانی که توسط اینترنت اشیاء کنترل می‌شود، کاربران ردپای آنلاین کوچکی همانند اثر انگشت دیجیتالی از خود به جای می‌گذارند. (اینترنت اشیاء (IoT) نیز شبکه‌ای از اشیاء فیزیکی به هم پیوسته است.) این آثار به جای مانده از کاربران در دنیای مجازی به عنوان گرد و غبار دیجیتالی شناخته می‌شود که بیشتر از داده‌های بدون ساختار و نیمه ساختار یافته تشکیل شده و می‌توان با استفاده از آن‌ها و از طریق قدرت اینترنت رفتارها (IoB) به بینش معناداری از ذهنیت مصرف‌کننده دست پیدا کرد. به زبان ساده‌تر، اینترنت اشیاء مقادیر زیادی داده را از دستگاه‌هایی جمع می‌کند که سپس از طریق اینترنت رفتارها به اقداماتی در دنیای واقعی منجر می‌شود.

اینترنت رفتارها یا IoB با ارائه اطلاعات مفید در شناسایی سلایق، ترجیحات و عادات کاربران، به ابزاری حیاتی برای توسعه محصولات و خدمات با کیفیت متناسب با نیازهای کاربران در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو تبدیل شده است. از آنجا که نرم‌افزار دیجیتال برای توسعه وسایل نقلیه مدرن با ترویج ارتباطات بهتر بین وسایل نقلیه و نمایشگرهای سرگرمی مختلف اهمیت بیشتری پیدا کردند، نقش اینترنت رفتارها در صنعت خودرو به سرعت در حال رشد است. پس، چگونه IoB نقش خود را در توسعه خودروهای آینده ایفا می‌کند؟

گرایش رانندگی

تلماتیک، همانطور که در بخش‌های قبلی این سری مقاله‌ها مورد بحث قرار گرفت، یک فناوری ارتباطی اطلاعات خودرو است که خودروها را به شبکه متصل می‌کند. این ابزار محدود به جمع‌آوری داده‌های رفتاری بی‌شماری همچون رفتارها یا عادات رانندگی نیست و با ترکیب داده‌های جمع‌آوری شده با سایر داده‌های جمعیت شناختی همچون سن، جنسیت و سابقه رانندگی، تله‌ماتیک به منبعی غنی برای اینترنت رفتارها تبدیل می‎شود.

با دسته‌بندی مصرف‌کنندگان به گروه‌های مختلف، اینترنت رفتارها می‌تواند بینش بی‌سابقه‌ای از ذهن کاربر را ارائه بدهد، از جمله اینکه کدام ویژگی‌ها مورد علاقه رانندگان مرد جوان است یا اینکه سبک رانندگی با توجه به شرایط آب و هوایی تغییر می‌کند یا خیر. با ارائه بینش مهم درباره انواع مختلف رانندگان، خودروسازان می‌توانند عملکرد خودروی خودشان را با رفع کاستی‌ها و توسعه ویژگی‌هایی ارتقاء ببخشند که نیاز بازار هدف هستند.

سیستم تشخیص چهره و کنترل ژست

زمانی که برای اولین بار نمایشگرهای دیجیتال خودرو معرفی شدند، مردم انگشت به دهان ماندند؛ این نمایشگرها به راننده‌ها این اجازه را می‌دهند تا کنترل ماشین خودشان را تنها با یک کشیدن یا لمس صفحه به دست بگیرند. حالا که نمایشگرهای لمسی وسایل نقلیه رایج شده‌اند، سازندگان وارد فاز بعدی شده و سیستم‌های بدون لمس را در دستور کار قرار داده‌اند، سیستم‌هایی که از داده‌های بیومتریک و حرکات بدن از طریق دوربین‌های داخلی استفاده می‌کنند تا کنترل بدون دردسر و بدون دخالت دست را به راننده بدهند.

هر ژست و حالت بدن باید با داده‌های رفتاری متفاوتی همراه داشته باشد، به عنوان مثال، یک حرکت دست خاص برای برقراری تماس تلفن اختصاص داده شود. هر چه داده‌های بیشتری جمع‌آوری شود، اینترنت رفتارها می‌تواند در ارتقاء فناوری بدون لمس و همچنین افزایش رضایت مشتری به سطح بالاتر، دقیق‌تر عمل کند.

سیستم تشخیص صدا

سیستم تشخیص صدا و ویژگی‌های مرتبط با آن باعث می‌شوند تا دستان برای ایمنی بیشتر به هنگام رانندگی روی فرمان باقی بمانند و راحتی بیشتری را در اختیار راننده قرار بدهند. بسیاری از خودروسازان با جمع‌آوری داده‌های صوتی از طریق دستگاه‌های صوتی خودرو، به دنبال توسعه ویژگی‌های مختلف کنترل شده توسط صوت هستند. با کمک اینترنت رفتارها، این می‌تواند به یک سرویس گفتگوی هوشمند تبدیل شود که می‌تواند به درک محتوا و مقاصد کلمات شخص پی ببرد. مثلا اگر مسافری بگوید هوا گرم است، سیستم می‌تواند پیشنهاد کند تا پنجره را باز کند یا به طور خودکار هوای بیرون را در داخل اتاق خودرو به گردش در بیاورد.

واکنش به محیط اطراف

ساخت سیستمی پیچیده که داده‌های غیر مستقیم را از محیط خارجی خودرو جمع‌آوری کند، به همان اندازه ساخت سیستم برای بهبود عملکرد و کارایی داخل خودرو ضروری و لازم است. مخصوصا در خودروهای خودران، این امر از ضروریت بسیار بالایی برخوردار است چراکه شناخت دقیق محیط اطراف به خودروها امکان می‌دهد تا مواردی مانند زمان توقف،‌ عبور و حرکت به سمت چپ یا راست را بهتر تصمیم‌گیری کنند.

تقریبا هر رفتار خارجی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند، مانند اینکه شخص به طور غیرمنتظره وارد جاده می‌شود یا سرعت، جهت و ویژگی‌های سایر وسایل نقلیه روی جاده یا پارک شده چیست. فناوری اینترنت رفتارها از این داده‌ها به خوبی استفاده می‌کند و آینده صنعت خوردو را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک می‌کند.

برخلاف یک دهه پیش، صنعت خودرو اکنون به توسعه نرم‌افزاری که تجربه رانندگی و همچنین تجربه داخل خوردوی رضایت‌بخشی را ارائه بدهند، وابسته است و در همین راستا نیز سیستم‌های نرم‌افزاری مختلفی شکل گرفتند. داده‌های جمع‌آوری شده و تجزیه و تحلیل شده از طریق اینترنت رفتارها سخت‌افزار و نرم‌افزار را با در نظر گرفتن ویژگی‌های مشتری تقویت می‌کند و به خودروسازان این اجازه را می‌دهد تا با درک رفتار مشتری، آینده این صنعت را به سوی بهتر شدن سوق بدهند و سبک زندگی بهتری را برای افراد به ارمغان بیاورند.

در همین راستا نیز شرکت راهکارهای قطعات خوردوی ال‌جی مدام در حال توسعه سیستم‌های جدید خوردویی است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم سرگرمی اطلاعاتی، نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID)، ماژول‌های شارژ بی‌سیم و تله‌ماتیک برای محصولات وسایل نقلیه اشاره کرد. ال‌جی از فناوری اینترنت رفتارها نیز استفاده می‌کند تا تجربه‌های کاربری بهبود یافته و جدیدی را ابداع کند. ال‎‌جی همچنان به تلاش خودش برای رسیدن به عصر جدیدی ادامه خواهد داد که در آن، صنعت خودرو از فناوری‌های پیشرفته بهره ببرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان