مقصدی ارزان و زیبا برای سفری تابستانی به شرق اروپا

اگر به دنبال آن هستید تا در فصل تابستان یک استراحت ارزان داشته باشید و تعطیلات خودتان را به شکلی جذاب پشت سر بگذرانید، سفر به شهرهای اروپایی می‌تواند اوقات بسیار خوش و دلنشینی را برای شما رقم بزند

مقصدی ارزان و زیبا برای سفری تابستانی به شرق اروپا

اگر به دنبال آن هستید تا در فصل تابستان یک استراحت ارزان داشته باشید و تعطیلات خودتان را به شکلی جذاب پشت سر بگذرانید، سفر به شهرهای اروپایی می‌تواند اوقات بسیار خوش و دلنشینی را برای شما رقم بزند. با این حال، اگر قبلا شهرهای معمولی و همیشگی اروپایی را تجربه کردید و به دنبال آن هستید تا سفر خودتان را به دور از شهرهای گردشگری و شلوغ انجام بدهید، پس پایتخت مونته‌نگرو می‌توان گزینه خوبی برای شما باشد.

شهر پودگوریتسا ممکن است جزو شهرهای برجسته و مشهور اروپایی نباشد که در صدر لیست فهرست گردشگران جهانی قرار داشته باشد و افراد بسیار زیادی خواهان سفر به آنجا باشند اما به دلایل مختلف، این شهر گزینه بسیار خوبی برای استراحت و گذراندن تعطیلات محسوب می‌شود. از همه مهم‌تر، از لحاظ بودجه و هزینه، شهر پودگوریتسا نسبت به دیگر پایتخت‌های اروپایی همچون پاریس یا رم بسیار ارزان‌تر است.

اما همانند این شهرهای مشهور، شهر پودگوریتسا نیز مملو از کتاب‌فروشی‌های عجیب و غریب، کافه‌های بسیار شیک و زیبا و همچنین بارهایی در کنار رودخانه‌های روان است که بیش از اندازه شلوغ و پر ازدحام نیست.

پودگوریتسا یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا

پایتخت مونته‌نگرو یک مقصد گردشگری برجسته و ایدئال به شمار می‌رود که می‌توان تعطیلاتی کوتاه را در آن سپری کرد و در ضمن، هزینه‌ها در کمترین حد خودش نگه داشت. بر اساس پایگاه داده جهانی Numbeo، شما می‌توانید در اینجا غذاهای ارزان و خوبی را بخورید و هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی در اینجا حدود 6.4 یورو است و یک غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران متوسط نیز حدود 25 یورو می‌شود.

در اینجا، نیم لیتر آبجو تنها 2 یورو، کاپیچینو 1.5 یورو و یک بطری آب حدود 1.3 یورو قیمت دارد. حمل و نقل نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است و قیمت یک بلیط یک طرفه از 0.9 یورو شروع می‌شود و هزینه حمل و نقل ماهانه نیز فقط 30 یورو است. بنابر گزارش‌های Numbeo، پودگوریتسا 38.8 درصد ارزان‌تر از شهر رم و 48 درصد ارزان‌تر از شهر پاریس است.

جاهای دیدنی و تفریحات پودگوریتسا

استارا واروس (Stara Varoš) شهر قدیمی پودگوریتسا به شمار می‌رود اما این به معنای آن نیست که شما در محله بسیار قدیمی یا محیطی روستایی پا می‌گذارید. قدیمی‌ترین محله شهر هزارتویی از خانه‌های سنگی کم ارتفاع است که با رنگ‌های پاستیلی رنگ‌آمیزی شده‌اند و در کنار خیابان‌های بسیار طویل جا خوش کرده‌اند. در بین قرن‌های 15 تا 19 میلادی، اینجا یک مرکز شهر پر جنب و جوش ترک عثمانی بوده است. در طی بمباران جنگ جهانی دوم بسیاری از سازه‌ها دچار آسیب شدند اما آثار و باقیمانده‌هایی از دوران طلایی این شهر را همچنان می‌توان مشاهده کرد.

یک برج ساعت اسپارتی در میدان مرکزی، زمانی برای اعلام زمان نماز مسلمانان در دوران عثمانی استفاده می‌شده است. با پیچ و تاب در خیابان‌های کوچک و فروتنانه این شهر، می‌تواند مسجد قرن پانزدهمی استارودوگانیسکا (Starodoganjska Mosque) و همچنین مسجد پر آذین‌تر قرن هیجدهمی اوسماناجیک (Osmanagić Mosque) را مشاهده کرد که پنجره‌هایی با خط عربی و نقوش گل در آن به چشم می‌خورد.

در امتداد سواحل رودخانه ریبنیکا (Ribnica River) در شهر پودگوریتسا نیز پیاده‌روهایی منزوی و سرسبز به چشم می‌خورند که مملو از استحکامات باستانی هستند. همانطور که در مسیر روخانه گشت و گذار می‌کنید، پل آدزی پاشا (Adži-Paša) را نیز مشاهده خواهید کرد. این پل را رومیان ساخته‌اند و عثمانی‌ها نیز آن را اصلاح و مستحکم کردند.

معماری بروتالیستی زیبا در پودگوریتسا

ممکن است به نظر بی‌معنا باشد اما ساختمان‌های بروتالیستی پودگوریتسا نشان می‌دهند که چگونه سبک معماری مدرنیستی با وجود ظاهری سخت می‌تواند جذاب به نظر برسد. کلیسای قلب مقدس عیسی (Church of the Holy Heart of Jesus) یک سازه عظیم و بی‌نظیر است و این در حالی است که مجتمع مسکونی شگفت‌انگیز و جالب بلوک 5 شبیه به برج‌های بزرگ جنگا است.

رستوران‌ها و کافه‌های شهر پودگوریتسا

شهر پودگوریتسا به عنوان مقصد گردشگری مقرون‌به‌صرفه و ارزانی شناخته می‌شود و این موضوع درباره نوشیدنی‌های این شهر نیز صدق می‌کند. در این شهر کافه‌های بسیار شیک و در عین حال ارزانی به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توان به Zrno اشاره کرد. این کافه‌ها با نورپردازی صنعتی و چارپایه‌های فلزی یا سبک استیم‌پانک، عجیب و غریب به نظر می‌رسند. یکی دیگر از کافه‌های جالب‌توجه نیز کریور (Karver) نام دارد که در عین حال، یک کتاب‌فروشی و گالری نیز محسوب می‌شود و درون یک حمام ترکی قدیمی واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان