آفتابی‌ترین، برفی‌ترین و بارانی‌ترین شهرهای اروپا

در حالی که اروپای شمالی در حال فرو رفتن در هوای سرد است، ممکن است برخی از افراد رویای آب‌وهوایی گرم و آفتابی را در ذهن داشته باشند و حتی برخی از افراد نیز برای تعطیلات خود به سراغ مناطق گرم‌تر بروند

آفتابی‌ترین، برفی‌ترین و بارانی‌ترین شهرهای اروپا

در حالی که اروپای شمالی در حال فرو رفتن در هوای سرد است، ممکن است برخی از افراد رویای آب‌وهوایی گرم و آفتابی را در ذهن داشته باشند و حتی برخی از افراد نیز برای تعطیلات خود به سراغ مناطق گرم‌تر بروند. با اینکه آب‌وهوا غیر قابل پیش‌بینی است اما برخی از بخش‌های اروپا نسبت به سایر نقاط سازگارتر هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی آفتابی‌ترین، برفی‌ترین و همچنین بارانی‌ترین شهرهای اروپا بپردازیم.

آفتابی‌ترین شهرهای اروپایی در اسپانیا و ایتالیا هستند

اصلا جای تعجب ندارد که آفتابی‌ترین شهرهای اروپا در اسپانیا و ایتالیا قرار دارند. این دو کشور بیشترین رتبه‌های جدول آفتابی‌ترین شهرهای اروپایی را به خود اختصاص داده‌اند. 22 شهر از اسپانیا و 11 شهرا ز ایتالیا در این فهرست 30 تایی حضور دارند. در این جدول که در ادامه قرار دارد، رتبه‌بندی بر اساس میانگین تعداد ساعات آفتابی در هر ماه است.

در ادامه نیز به بررسی 10 شهر برتر آفتابی اروپا می‌پردازیم که چهار شهر از آن در جنوب و جنوب شرقی اسپانیا و سه شهر در جزیره سیسیل ایتالیا قرار دارند. مطمئنا سفر به این شهرها در فصل تابستان می‌تواند اوقات بسیار خوش و دلنشینی را برای شما رقم بزند.

1. آلیکانته اسپانیا

Alicante, Spain: For a daily dose of vitamin C

شهر آلیکانته در سواحل جنوب شرقی اسپانیا قرار گرفته و بیشترین ساعات آفتابی در کل اروپا را دارد. به طور میانگین 349 ساعت در طول یک ماه در این شهر هوا آفتابی است و همین نیز آن را به مقصدی ایدئال برای علاقه‌مندان به ساحل و آفتاب گرفتن تبدیل می‌کند. تقریبا هر روزه نیمی از شبانه روز در این شهر هوا آفتابی است.

خط ساحلی کوستا بلانکا سواحل فوق‌العاده‌ای برای انجام ورزش‌های آبی دارد. وقتی خورشید غروب می‌کند نیز شهر رنگارنگ قدیمی سانتا کروز با خیابان‌های باریک، موزه‌ها، رستوران‌ها و زندگی شبانه پر جنب و جوش شما را سرگرم خواهد کرد.

2. کاتانیا ایتالیا

Catania, Italy: For sun, sand and Sicilian street food

Catania, Italy: For sun, sand and Sicilian street food

شهر کاتانیا به خاطر آفتاب، ماسه‌های شنی و غذاهای خیابانی سیسیلی خودش شهرت دارد که در سواحل شرقی سیسیل واقع شده و به طور متوسط 347 ساعت در ماه آفتاب دارد. شهر قدیمی اینجا به سبک باروک ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و علاوه بر خورشید همه روزه خودش، از تاریخ و فرهنگی غنی نیز برخوردار است.

3. مورسیا اسپانیا

Murcia, Spain: For a sunny escape from Madrid

Murcia, Spain: For a sunny escape from Madrid

به طور میانگین 346 ساعت در ماه در این شهر هوا آفتابی است و این در حالی است که تابستان‌های آن طولانی و زمستان‌های آن نیز معتدل هستند و همین نیز سبب شده تا آب‌های اینجا در خط ساحلی جنوب شرقی اسپانیا در تمام طول سال گرم باشد. در مناطق جنوبی شهر نیز منطقه ساحلی کوستا کالیدا سواحلی طولانی دارد که برای شنا و انجام ورزش‌های آبی مناسب هستند.

4. مالاگا اسپانیا

Malaga, Spain: For art and sunbathing

Malaga, Spain: For art and sunbathing

شهر بندی مالاگا در خط ساحلی جنوب اسپانیا واقع شده و به طور میانگین 345 ساعت در ماه هوای آفتابی دارد. این شهر پر از هتل‌ها و تفرجگاه‌های عالی است که گردشگران می‌توانند در آنجا اقامت کنند و از تفریحات ساحلی لذت ببرند. اینجا همچنین زادگاه نقاش مشهور اسپانیایی پابلو پیکاسو است.

5. مسینا ایتالیا

Messina, Italy: For beaches along two coastlines

Messina, Italy: For beaches along two coastlines

مسینا در شمال شرقی سیسیل واقع شده و به طور متوسط 345 ساعت در ماه هوای آفتابی دارد. این شهر بندری مقصدی ایدئال و محبوب برای کشتی‌های کروز به شمار می‌رود چراکه از خط ساحلی بسیار زیبا و تماشایی با مکان‌های تاریخی متعدد برخوردار است و می‌تواند اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم بزند.

6. والنسیا اسپانیا

Valencia, Spain: For paella and parties

Valencia, Spain: For paella and parties

به طور میانگین 343 ساعت در روز هوا در شهر والنسیای اسپانیا آفتابی است و ششمین شهر آفتابی در اروپا محسوب می‌شود. این شهر پر از سواحل خارق‌العاده با ماسه‌های شنی و فرصت‌های عالی برای انجام ورزش‌های آبی است. اینجا همچنین به عنوان زادگاه خوراک دریایی اسپانیایی مشهور پائلا شناخته می‌شود.

7. نیس فرانسه

Nice, France: For promenading along the seafront

Nice, France: For promenading along the seafront

شهر نیس از فرانسه نیز در جمع فهرست آفتابی‌ترین شهرهای اروپایی قرار دارد و به طور میانگین 342 ساعت از روز در ماه در آنجا هوا آفتابی است. این شهر در ریویرای فرانسه واقع شده و از سواحل عالی و رستوران‌های درجه یک برخوردار است و بیشتر برای فرهنگ و معماری خودش شهرت دارد.

8. لاس پالماس اسپانیا

Las Palmas, Spain: For urban beaches

Las Palmas, Spain: For urban beaches

شهر لاس پالماس در شمال غربی خط ساحلی قاره آفریقا و در جزایر قناری اسپانیا واقع شده و مقصد گردشگری بسیار محبوبی به شمار می‌رود. به طور میانگین در طول ماه 341 ساعت هوا آفتابی است و همین نیز سبب شده تا در طول سال هوای این شهر مطلوب باشد و در تمام مدت گردشگران را به سمت خودش جلب کند.

9. گرانادا اسپانیا

Granada, Spain: For sun-drenched architecture

Granada, Spain: For sun-drenched architecture

شهر گرادانای اسپانیا بیشتر به خاطر کاخ چشمگیر و برجسته الحمرا شهرت دارد و به طور میانگین در طول ماه 341 ساعت از آن هوا آفتابی است و همین نیز سبب شده تا در تمام طول سال، بازدیدکننده‌ها به این شهر سفر کنند. معماری بسیار تماشایی و همچنین زندگی روزمره مردم شهر می‌تواند تلاقی فرهنگ‌های مختلفی را در اینجا برای شما به نمایش بگذارد.

10. پالرمو ایتالیا

Palermo, Italy: For a taste of history

Palermo, Italy: For a taste of history

ایتالیا سه شهر در جمع 10 شهر آفتابی اروپا دارد و همه آن‌ها نیز در جزیره سیسیلی واقع شدند. به طور میانگین 340 ساعت در شهر پالرمو در طول ماه هوا آفتابی است و همین نیز آن را به مقصدی ایدئال برای علاقه‌مندان به آفتاب گرفتن و همچنین جوینده‌های فرهنگ تبدیل کرده است. این شهر غذاهای خیابانی اصیل سیسیلی، بزرگترین سالن اپرای ایتالیا و بسیاری از ساختمان‌های تاریخی دیگر را ارائه می‌کند که اکثرا در فهرست جهانی یونسکو قرار دارند.

برفی‌ترین شهرهای اروپایی

برای اکثر افراد، آفتاب و تعطیلات با یکدیگر عجین هستند اما همه دوست ندارند تا اوقات خودشان را در ساحل بگذرانند. برخی ترجیح می‌دهند تا به مناظر کوهستانی و برفی بروند. در ادامه می‌توانید برفی‌ترین شهرهای اروپایی را مشاهده کنید که بر اساس میزان برف در طول ماه رتبه‌بندی شدند. در این میان، شهر تالین برفی‌ترین شهر اروپایی شناخته می‌شود که به طور میانگین 20 از ماه در آنجا برف می‌بارد.

بارانی‌ترین شهرهای اروپایی

انگلیس یکی از کشورهای بارانی اروپا به شمار می‌رود و همین نیز سبب شده تا در جمع 30 شهر پر باران اروپایی، 12 مورد از آن‌ها مربوط به شهرهای انگلیس باشند. در ادامه می‌توانید فهرست کامل بارانی‌ترین شهرهای اروپایی را مشاهده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان