بهترین زمان سفر به گوا در هندوستان

بیشتر گردشگران و بازدیدکنندگان برای لذت بردن از سواحل زیبا و تماشایی و سبک زندگی ساحل لذت‌بخش به سمت گوا سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید که در سفر خود به گوا در هندوستان تجربه‌ای لذت‌بخش و آفتابی داشته باشید، بهترین زمان سفر و بازدید از اینجا، به هنگام فصل زمستان است، زمانی که روزها بسیار صاف و گرم هستند.

بهترین زمان سفر به گوا در هندوستان

بیشتر گردشگران و بازدیدکنندگان برای لذت بردن از سواحل زیبا و تماشایی و سبک زندگی ساحل لذت‌بخش به سمت گوا سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید که در سفر خود به گوا در هندوستان تجربه‌ای لذت‌بخش و آفتابی داشته باشید، بهترین زمان سفر و بازدید از اینجا، به هنگام فصل زمستان است، زمانی که روزها بسیار صاف و گرم هستند.

با این حال، ازدحام بسیار زیاد جمعیت و همچنین افزایش قیمت‌ها در ماه دسامبر و ژانویه بسیار قابل‌توجه هستند. فصل باران‌های موسمی، از ماه ژوئن تا سپتامبر نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، آن هم در صورتی که به سمت داخل گوا پیش بروید و زمان خودتان را در داخل طبیعت سپری کنید. از سوی دیگر، می‌توانید در هزینه‌های سفر خود نیز صرفه‌جویی کنید.

آب‌وهوا در گوا

آب‎‌وهوای استوایی این ایالت از هند به معنای آن است که هوا در اینجا هیچ وقت سرد نمی‌شود. دمای هوا در طول روز به طور مداوم در طول سال بالای 30 درجه سانتیگران باقی می‌ماند. زمستان‌ها نیز خشک و کمتر مرطوب هستند و هر روز نیز هوا روشن و عالی است. کمترین دمای 23 سانتیگراد است که شب‌های بسیار دلپذیر و جذاب را ایجاد می‌کند.

تابستان در گوا از ماه مارس تا مه برقرار است و دمای هوا در طول روز نیز در حدود 33 درجه سانتیگراد در سواحل است. با این حال، به هنگام شب، دمای هوا و سطح رطوب افزایش پیدا می‌کند و به سطح بالا و غیر قابل تحملی می‌رسد. در ماه مه نیز کمترین میزان دمای هوا نیز حدود 28 درجه سانتیگراد است و رطوبت به 70 درصد می‌رسد. در اواخر ماه مه نیز با نزدیک شدن به بادهای موسمی جنوب غربی، هوا سرد و ناآرام می‌شود و ممکن است رگبار و رعد و برق جداگانه و همچنین باران نیز وجود داشته باشد.

فصل باران موسمی جنوب غربی در اولین هفته ماه ژوئن به گوا می‌رسد و تا اواخر سپتامبر نیز ماندگار است. از همین رو، شما در فصل ژوئن و ژوئیه باید انتظار بارش باران زیادی را داشته باشید که این مقدار در ماه اوت کمتر می‌شود. باران در اینجا غیر قابل پیش‌بینی است و در برخی موارد تقریبا روزها بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند و این در حالی است که گاهی اوقات، بارش‌های مختصر هستند. دما در طول فصل باران‌های موسمی اندکی کاهش پیدا می‌کند و با وجود اینکه سطح رطوبت در سواحل به حدود 85 درصد افزایش پیدا می‌کند اما باران اندکی طراوت را فراهم می‌آورد.

در ماه اکتبر نیز انتظار هوایی گرم و مرطوب را داشته باشید چراکه فصل باران‌های موسمی به اتمام رسیده است. با این حال، در اواخر ماه نوامبر هوا بهتر و بهتر می‌شود و در اوایل ماه دسامبر و با ورود به فصل زمستان، آب‌وهوا دلپذیرتر احساس می‌شود. از آنجا که ایالت گوای هندوستان در فاصله نزدیکی با مدار استوا قرار گرفته، تفاوت چندانی بین مدت زمان روز و شب آن در طول سال وجود ندارد.

اوج فصل گردشگری گوا

از میانه ماه دسامبر تا میانه ماه ژانویه به عنوان محبوب‌ترین زمان برای سفر به گوا شناخته می‌شود. در این موقع از سال، خانواده‌ها برای کریسمس و سال نوی میلادی به اینجا فر می‌کنند تا از زمستان سرد و دلگیر نیمکره شمالی بگریزند و تعطیلات خودشان را در سواحل زیبا و درخشان گوا سپری کنند.

در این موقع از سال، رزرو هواپیما و هتل‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و بالطبع نیز قیمت‌ها افزایش دو تا سه برابری دارند. هتل‌ها در گوا معمولا در روز کریسمس و شب سال نوی میلادی ناهار یا شام اجباری برگزار می‌کنند و برای هر نفر نیز حدود 4000 تا 1000 روپیه معادل 56 تا 140 دلار به هزینه‌ها اضافه می‌شود.

گوای شمالی در این موقع از سال نسبت به گوای جنوبی بسیار شلوغ‌تر است. ترافیک به ویژه در تنگه کاندولیم – باگا افزایش پیدا می‌کند و گاهی اوقات نیز مشکل‌ساز می‌شود. به دلیل شلوغی ترافیک نیز رفت و آمد به فرودگاه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز و دشوار باشد.

جاهای دیدنی گوا

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری گوا در خارج از اوج فصل گردشگری یعنی از ماه مه تا اکتبر بسته هستند. این جاذبه‌ها نیز شامل کلبه‌های ساحلی، بازارها، ورزش‌های آبی و برخی رستوران‌ها و هتل‌ها نیز می‌شود. جشن‌های شلوغ نیز به چشم نمی‌خورند، هرچند برخی از کلاب‌ها و بارها همچنان باز هستند. مزارع ادویه، پارک‌های ملی، موزه‌ها و کازینوهای گوا در تمام طول سال باز هستند.

بهترین زمان سفر به گوا چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به گوا در هندوستان که آب‌وهوایی گرم و روزهای آفتابی داشته باشد، در فصل زمستان و به خصوص در ماه‌های دسامبر و ژانویه است. هر چند این ماه‌ها به عنوان گران‌ترین ماه‌ها برای سفر به گوا نیز شناخته می‌شوند و اوج فصل گردشگری این ایالت هستند.

گرم‌ترین ماه در گوا کدام است؟

دمای هوا در گوا تقریبا در طول سال روند ثابتی دارد اما رطوبت در طول ماه‌های تابستان از ماه مارس تا مه و همچنین در اکتبر و نوامبر افزایش پیدا می‌کند و باعث احساس گرمای بیشتری می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان