باغی برای وسط میز

این باغچه کوچک رومیزی رشد کمی دارد اما زیبایی بی حد و حصری را به خانه‌تان می‌آورد! اگر از گذاشتن گلدان‌های مصنوعی روی میز پذیرایی‌تان خسته شدید، این باغ رویایی را امتحان کنید!

باغی برای وسط میز

این باغچه کوچک رومیزی رشد کمی دارد اما زیبایی بی حد و حصری را به خانه‌تان می‌آورد! اگر از گذاشتن گلدان‌های مصنوعی روی میز پذیرایی‌تان خسته شدید، این باغ رویایی را امتحان کنید!

اولا که این باغ زیبا را در هر جایی، از خانه و یا بیرون آن، می‌توانید قرار دهید. اگر از گیاهانی که نیاز نوری کمی دارند استفاده کنید، مشکلی نیست که آن را درون خانه و درون از پنجره هم قرار دهید. این باغچه زیبا حال و هوای یک جنگل را به میزتان می‌دهد و چون دیزاین آن به نحوی خواهد بود که همه اطراف آن دارای تزئینات و گیاه باشند، می توان از هر طرفی به آن نگاه کرد و آن را درست وسط میز گذاشت. این باغ درست مانند یک فضای سبز طبیعی می‌شود چرا که ما از عناصر مختلف موجود در طبیعت، در این اثر هنری، استفاده می‌کنیم. اگر باغ‌تان را درست بسازید و همچنین درست از آن مراقبت کنید، حالا حالاها آن را خواهید داشت!

به چه وسایلی نیاز داریم؟

– سینی

– خزه

– چسب حرارتی

– یک تنه یا شاخه درخت با سایز متوسط

– مقداری خزه فشرده و پهن شده

– گلدان خزه‌ای به تعداد لازم

– گیاه (من از گیاهان هوازی، سرخس، بگونیا، پپرومیا، پیله آ و گل مغربی استفاده کردم). همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر است از گیاهانی با نیاز نوری کم استفاده کنید. می‌توانید از ساکولنت و کاکتوس‌هایی که نیاز نوری کمی دارند هم برای درست کردن این اثر هنری استفاده کنید.

– سیم گل

– قیچی

– خزه اسپانیایی

– مقداری وسایل تزئینی مانند میوه کوچک کاخ، سنگ، مجسمه، صدف و … (این عناصر باعث می‌شوند باغ‌مان طبیعی تر به نظر رسد)

دست به کار شویم!

مرحله اول – خزه‌ها را بر روی سینی قرار دهید

در کف یک سینی پلاستیکی یا فلزی مقداری خزه خشک بریزید تا به عنوان جذب کننده آب عمل کنند. بر روی لبه‌های سینی مقداری خزه زنده قرار دهید. خزه‌ها را به وسیله چسب حرارتی و یا هر نوع چسب دیگری به سینی بچسبانید.

مرحله دوم – چوب را بیارایید

شاخته درختی که انتخاب کرده اید را به وسیله چسباندن مقداری خزه فشرده به آن، طبیعی تر کنید. مقداری خزه را (می توانید از چمن مصنوعی کوتاه یا خزه‌های آماده هم استفاده کنید) با استفاده از چسب حرارتی به شاخه درخت بچسبانید. اگر خزه‌‌ها خیلی بلند و نا مرتب هستند، آنها را به وسیله قیچی کوتاه و منظم‌ کنید.

اگر بتوانید به بازار گل مراجعه کنید و برای این کار خزه روبانی تهیه کنید، خیلی بهتر است. کار کردن با این نوع خزه آسان تر و نتیجه هم بهتر خواهد بود.

مرحله سوم – گیاهان را جا به جا کنید و باغ را دیزاین کنید

برای درست کردن این باغ زیبا، گیاهانی را انتخاب کنید که نیازهای یکسانی داشته باشند چون قرار است شرایط یکسانی برای همه‌شان برقرار باشد.

قبل از اینکه گیاهان را به باغ تان اضافه کنید، ابتدا باید آن را به گلدان‌های خزه‌ای منتقل کنید. این گلدان‌ها زهکشی مورد نیاز گیاه را در اختیارش قرار می‌دهند. البته به جای این کار می توانید ریشه‌های گیاه را در خزه بپیچید و دور آن را هم با نخ محکم کنید و به این صورت آن را درون باغ‌تان قرار دهید.

وقتی گیاه را به هر کدام از این روش‌ها  آماده کردید، سطح خاک آن را با خزه اسپانیایی بپوشانید تا خاک آن معلوم نباشد.

حالا دوباره به سراغ سینی بروید، شاخه درختی که آماده کرده بودید را در وسط آن قرار دهید و با چسب حرارتی آن را به سطح سینی محکم بچسبانید. گیاهان را با گلدان‌های خزه‌ای در اطراف و لا به لای این شاخه دیزاین کنید. سعی کنید تمام سطح سینی تان را پر کنید و حتی یک جای کوچک را هم خالی از گیاه نگذارید. اگر دیگر گیاهی برای پر کردن سینی ندارید، آن را با خزه پر کنید.

بر روی شاخه درخت مقداری خزه بگذارید و سرخس‌ها را در لابه لای این خزه‌ها قرار دهید.

این قسمت تماما بسته به سلیقه خودتان است، باغ‌تان را هر جور که دوست دارید بسازید.

مرحله چهارم – وسایل جانبی را اضافه کنید!

دوست دارید درون باغ زیبای‌تان چه داشته باشید؟ چند کوتوله! تعدادی سنگ، یک تاب کوچک و … هر چیزی که می‌خواهید را به باغ‌تان اضافه کنید. من از تعدادی میوه کاج، قارچ مصنوعی، گل رز سفالی و … استفاده کردم.

خب! باغ‌تان آماده است! آن را در وسط میز پذیرایی‌تان قرار دهید و از هنر دست‌ خودتان لذت ببرید.

اگر این باغ رویایی را درست کردید، تجربه خود را با ما درمیان بگذارید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان