راهنمای سفر به جزایر فارو دانمارک

کمتر جایی در دنیا به اندازه جزایر فارو (Faroe Islands) بکر و زیبا هستند. تپه‌های سرسبز، کلبه‌هایی با سقف‌های سبز و همچنین مراتعی پر از گوسفند همانند چیزی فراتر از کتاب قصه‌ها به نظر می‌رسد. این کشور دورافتاده از ۱۸ جزیره کوچک تشکیل شده که توسط پل‌ها، تونل‌ها، هلیکپوترها و کشتی‌ها به هم متصل می‌شوند.

راهنمای سفر به جزایر فارو دانمارک

کمتر جایی در دنیا به اندازه جزایر فارو (Faroe Islands) بکر و زیبا هستند. تپه‌های سرسبز، کلبه‌هایی با سقف‌های سبز و همچنین مراتعی پر از گوسفند همانند چیزی فراتر از کتاب قصه‌ها به نظر می‌رسد. این کشور دورافتاده از 18 جزیره کوچک تشکیل شده که توسط پل‌ها، تونل‌ها، هلیکپوترها و کشتی‌ها به هم متصل می‌شوند.

این کشور که بین ایسلند و نروژ قرار گرفته، کشوری خودمختار به شمار می‌رود که به پادشاهی دانمارک تعلق دارد. اینجا مقصدی ایده‌آل برای کوهنوردان، عکاسان و دوستداران طبیعت به شمار می‌رود و بدون شک گشت و گذار در آنجا باعث می‌شود تا همه عاشق این کشور کوچک با جمعیت کمتر از 5000 نفری شوند.

 

اطلاعات کلی درباره جزایر فارو

بهترین زمان بازدید: جزایر فارو به عنوان سرزمین خدایان آب‌وهوا شناخته می‌شود و از همین رو، آب‌وهوا در اینجا می‌تواند غیر قابل پیش‌بینی باشد. اکثر مردم در ماه‌های مه، ژوئن، ژوئیه و اوت به اینجا سفر می‌کنند، آن هم در زمانی که روزها طولانی هستند، همه جاده‌ها در دسترس قرار دارند و دمای هوا بین 4 تا 10 درجه سانتیگراد است. اما اگر در زمستان‌های سرد به اینجا سفر کنید، ممکن است بتوانید شفق‌های قطبی یا شمالی را از نزدیک ببینید.

زبان: زبان رسمی در جزایر فارو، دانمارکی و فاروئی است.

ارز: دو ارز رایج در جزایر فارو نیز کرون فارو و کرون دانمارک است.

حمل و نقل عمومی: بهترین راه برای رفت و آمد در جزایر فارو، با ماشین است. این جزایر توسط شبکه‌ای قوی از جاده‌ها، پل‌ها و تونل‌های زیردریایی به یکدیگر متصل هستند. با این حال، بسیاری از جاده‌ها در روستاها بدون آسفالت و سنگ ریزه هستند و باید به هنگام رانندگی احتیاط کرد.

نکته: به هنگام سفر به جزایر فارو بهتر است لوازم مناسب هوای گرم و سرد را به همراه داشته باشید چراکه ممکن است در طی یک ساعت چهار فصل مختلف را تجربه کنید.

جاهای دیدنی و تفریحات جزایر فارو

جزایر فارو مقصدی است که برای گردشگران علاقه‌مندان به فضای باز، ورزشکاران و طبیعت دوستان مناسب است. پیاده‌روی، گردش، گشت و گذار، کوهنوردی، کایاک سواری، تماشای حیوانات، موج‌سواری، کاوش در طبیعت یا سفرهای جاده‌ای، همگی مواردی هستند که می‌توان در جزایر فارو انجام داد و از طبیعت بسیار تماشایی و زیبای آن لذت برد. با همراه داشتن دوربین عکاسی مناسب، مطمئنا می‌توانید سوژه‌های بسیار خوبی را شکار کنید. از جمله دیگر تفریحات و جاهای دیدنی جزایر فارو نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

دیدن طوطی دریایی اطلس در میکاینز

میکاینز (Mykines) از ماه مه تا اوت به عنوان محبوب‌ترین مقصد در بین جزایر فارو شناخته می‌شود. در اینجا شما می‌توانید شاهد طوطی دریایی اطلس باشید که در صخره‌ها نشسته‌اند. این در حالی است که شما همچنین می‌توانید تنها کلونی مرغ ماهی‌خوار این کشور را نیز در اینجا ببینید. به هنگام سفر به میکاینز می‌توانید در GoLocal اقامت کنید و یک شب را در خانه‌ای سنتی بازسازی شده به صبح برسانید. گشت و گذار صبحگاهی در دل طبیعت و تماشای پرندگان می‌تواند بسیار دلنشین باشد اما توجه کنید که به طبیعت و به خصوص کلونی پرندگان آسیبی وارد نکنید.

ساحل‌گردی در جورنوویک

یکی از خیره‌کننده‌ترین شهرها در کل این کشور، جورنوویک (Tjørnuvík) است که بهترین ساحل برای موج‌سواری را در اختیار دارد. خانه‌های رنگارنگ این شهر در پشت صخره‌ها بسیار زیبا و تماشایی به نظر می‌رسند و این در حالی است که گشت و گذار در دل خیابان‌ها و لذت بردن از یک قهوه یا نوشیدنی سرد می‌تواند حس خوشایندی به شما بدهد. پس از آن نیز می‌توانید به ساحل سنگ سیاه این شهر بروید و موج‌سوارانی از سراسر جهان را شاهد باشید که روی این آب‌های سرد موج‌سواری می‌کنند.

کند و کاو در تاریخ در کرکجوبر

تاریخی‌ترین روستای جزایر فارو، کرکجوبر (Kirkjubøur) نام دارد که در فاصله 20 دقیقه رانندگی از پایتخت این کشور خود مختار قرار گرفته است. کلیسای سنت اولاو (St. Olav’s Church) متعلق به قرن دوازدهم میلادی در این شهر واقع شده و ویرانه‌های کلیسای جامع مگنوس (St. Olav’s Church) از قرن سیزدهم نیز در اینجا به چشم می‌خورند. این در حالی است که قدیمی‎‌‌ترین خانه چوبی مسکونی جهان نیز که در قرن یازدهم میلادی ساخته شده، در جزایر فارو و درکرکجوبر وجود دارد. این دهکده بسیار کوچک و عجیب است و حتما به حریم خصوصی ساکنان آن احترام بگذارید.

مسیر دسترسی به جزایر فارو

پروازهای متعددی به جزایر فارو از پایتخت‌های اروپایی همچون پاریس، ریکیاویک، کپنهاگ، برگن، ادینبورگ، بارسلونا و بیلوند در خطوط هواپیمایی آتلانتیک و اسکاندیناوی وجود دارد. حتی بدون پرواز مستقیم از آمریکای شمالی، می‌توان به راحتی با یک توقف در ریکیاویک ایسلند، کپنهاگ دانمارک یا ادینبرو اسکاتلند خود را به جزایر فارو رساند.

اقامت در جزایر فارو

بهتر است که محل اقامت خود را در پایتخت این جزایر یعنی توشهاون (Tórshavn) قرار بدهید چراکه از آنجا می‌توانید در سفرهایی روزانه به روستاها و جزایر کوچکتر در نقاط مختلف کشور سفر کنید. هتل‌های راحت و بیار خوبی در این شهر وجود دارند که می‌توان در آن‌ها اقامت کرد. هتل فورویار (Hotel Føroyar) با سقف سرسبز خودش روی یک تپه واقع شده و چشم‌اندازی وسیع از شهر را ارائه می‌کند. هتل تاریخی هافنیا (Hotel Hafnia) نیز در مرکز شهر قرار گرفته و فاصله بسیار کمی با بهترین رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، فروشگاه‌ها و پارکینگ‌ها دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان