احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار
حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کمبود اتوبوس در چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران، اظهار داشت: در این خصوص بحث های زیادی مطرح شده اما به دنبال رفع کمبودها هستیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت اتوبوس نسبت به چند سال گذشته از حدود یک هزار و 300 دستگاه هم کمتر شده است، افزود: در حال حاضر اتوبوسهایی را که وارد کردیم، اتوبوس های 2 کابینه و 3 کابینه با ظرفیت بالا هستند، در حالی که اتوبوس هایی را که از چرخه حمل و نقل خارج کردیم تک کابین بودند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل مدیریت شهری در خصوص کمبود اتوبوس در شبکه بی آرتی است، گفت: اتوبوس هایی که بخش خصوصی وارد می کند عمرشان کمتر از اتوبوس های تک کابین است که این موضوع هم خود مشکل ایجاد می کند.
دنیامالی با اشاره به عدم رضایت خدمات در بحث اتوبوس های بخش خصوصی، تصریح کرد: در حال بررسی و پیگیری آن هستیم تا تسهیلاتی به بخش خصوصی داده شود که بتوانند در راستای نوسازی اقدام و شرایط مطلوبی را برای مردم به وجود بیاورند.
وی ادامه داد: برای اینکه خلأ کمبود یک هزار اتوبوس را برطرف کنیم مصوبه ای را به تصویب رساندیم تا بخش خصوصی به جای پولی که از شرکت واحد بر اساس نفر می گیرد، بر اساس پیمایش و پر کیلومتر باشد، چراکه این پر کیلومتر کیفیت خدمات را بالا می برد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با این اقدام ظرفیت بسیاری از محورها را تا 1.3 برابر بالاتر میبریم، گفت: با این مصوبه رانندگان اتوبوس دیگر در ایستگاه ها منتظر مسافر نمی مانند و شرایط مسافرگیری یک تایم طیبعی پیدا می کند.
دنیامالی اضافه کرد: بر این اساس حتی اگر یک نفر هم مسافر در ایستگاه نباشد راننده باید به مسیر خود ادامه دهد، چراکه ما بر اساس مسافر به وی پول نمی دهیم.
وی ادامه داد: در گذشته رانندگان مجبور بودند تا اتوبوس را پر کنند که همین موضوع باعث ازدیاد اتوبوس ها می شد و شبکه را با اختلال مواجه می کرد اما با این پیمایش مشکل را حل کردیم تا شاهد رضایتمندی مردم باشیم و همچنین ظرفیت پیمایش را حداقل تا 30 درصد محورها افزایش دادیم.