جاهای دیدنی و تفریحات ریویرا مایا مکزیک

ریویرا مایا (Riviera Maya) ۱۰۰ مایل از خط ساحلی در شبه جزیره یوکاتان مکزیک به شمار می‌رود که از جنوب کانکون شروع شده و تا تالوم و حفاظتگاه سیان کان بیوسفر ادامه دارد

جاهای دیدنی و تفریحات ریویرا مایا مکزیک

ریویرا مایا (Riviera Maya) 100 مایل از خط ساحلی در شبه جزیره یوکاتان مکزیک به شمار می‌رود که از جنوب کانکون شروع شده و تا تالوم و حفاظتگاه سیان کان بیوسفر ادامه دارد. این‌ها تتها اندکی از مقاصد گردشگری در این مسیر دراز هستند و در ادامه این مطلب به معرفی بهترین جاهای دیدنی و همچنین تفریحاتی می‌پردازیم که می‌توانید در سفر خود به ریویرا مایا در مکزیک تجربه کنید.

1. شنا در سنوت

سنگ بستر شبه جزیره یوکاتان عمدتا سنگ آهک است و این ویژگی زمین‌شناسی منحصربه‌فرد نیز باعث شده تا صدها سنوت (گودال‌ها پر آب) در اینجا شکل بگیرند. بسیاری از این گودال‌ها نیز دارای آب شیرین هستند و مکان بسیار خوبی برای شنا کردن به شمار می‌روند. برای مایاهای باستان، این مکان‌ها هم کاربرد مذهبی و کاربردهای دیگر داشتند و این در حالی است که آن‌ها باور داشتند این‌ها دروازه‌هایی به جهان زیرین هستند. برخی از افراد علاوه بر شنا در این گودال‌ها، از غواصی در قسمت‌های عمیق‌تر آن که گاهی به رودخانه‌های زیرزمینی متصل هستند نیز لذت می‌برند. در سراسر ریویرا مایا سنوت‌های بسیار زیادی وجود دارند که چند مورد از محبوب‌ترین آن‌ها نیز Cenote Dos Ojos و Gran Cenote نام دارند.

2. بازدید از مکان‌های باستانی مایا

منطقه ریویرا مایا همچنین محل تمدن مایا بوده است. بسیاری از مکان‎‌های مایا در شبه جزیره یوکاتان به روی بازدیدکنندگان باز هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تولوم، کوبا و اک بالام اشاره کرد و از جمله سایت‌های کوچک آن نیز می‌توان Xcaret، Xel-Ha و جزیره کوزومل (Cozumel) را نام برد. بازدید از این مکان‌های باستانی نیم نگاهی از تاریخ و افسانه‌های مایاهای باستان را به همراه شگفتی‌هایی از معماری، هنر، ریاضیات، نجوم محاسبات تقویمی را ارائه می‌کند.

3. خرید در فروشگاه کوئینتا آونیدا

برای اینکه تجربه کاملی از سفر به ریویرا مایا داشته باشید، گشت و گذار در خیابان پنجم (Quinta Avenida) می‌تواند بسیار جالب‌توجه و سرگرم‌کننده باشد. در اینجا رستوران‌ها، بارها، بوتیک‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی و موارد دیگر وجود دارند و می‌توانید در آنجا لوازم مورد نیاز خودتان را خریداری کنید. برای دوری از گرمای روز، بهتر است که به هنگام عصر به خرید بروید و از تماشای مردم مشتاق خرید لذت ببرید و در عین حال، سوغاتی و هدایایی را برای اطرافیان خود بخرید. در اینجا همچنین می‌تواند غذاهای مختلفی مکزیک و همچنین خوراکی‌های بین‌المللی را بخورید و لذت ببرید.

4. تجربه‌ای مهیج در پارک اکسپلور

می‌توانید در پارک اکسپلور (Xplor Park) بر فراز جنگل و روی زیپ لاین اوج بگیرید و از بالای رودخانه‌ها عبور کنید یا اینکه در داخل یک سنوت غوطه‌ور شوید یا اینکه با یک وسیله نقلیه آبی خاکی در امتداد جاده‌ها و نهرها سفر کنید و از کنار پل‌های معلق عبور کنید و حتی در داخل غارها گشت و گذار کنید. این‌ها تنها تعداد از تفریحات مهیجی هستند که می‌توانید در پارک اکسپلور که بلندترین زیپ‌لاین در کانکون و ریویرا مایا را دارد، لذت ببرید. بالاترین زیپ لاین اینجا نیز در ارتفاع 147 فوتی از سطح زمین قرار دارد.

5. چشیدن غذاهای یوکاتان

غذاهای یوکاتان بسیار متنوع هستند و هر منطقه از آن نیز غذاها و خوراکی‌‌های خوشمزه خودش را دارد. در شبه جزیره یوکاتان، تأکید بسیار زیادی روی پرتقال ترش، آچیوت فلفلی و هابانروی تند وجود دارد. غذاهایی همچون کوچینیتا پیبل، پاپا دزوله و سوپا دلیما از جمله مواردی هستند که حتما باید در اینجا تجربه کنید. البته علاوه بر خوراکی‌های بومی، غذاهای بین‌المللی گسترده‌ای نیز در ریویرا مایا در دسترس قرار دارند اما بهتر است که به دنبال مکان‌هایی باشید که غذاهای سنتی و اصیل را ارائه می‌دهند. Playa del Carmen یکی از همین مکان‌ها به شمار می‌رود و این در حالی است که در Eating with Carmen نیز می‌توانید یک تور غذایی فوق‌العاده را سپری کنید.

6. شنا با لاکپشت‌های دریایی در آکومال

خلیج آکومال (Akumal) ساحلی هلالی شکل و بسیار زیبا است که از شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای شکل گرفته و همانند دیگر سواحل ریویرا مایا، عالی است. چیزی که اینجا را خاص کرده، لاک‌پشت‌های دریایی جوانی هستند که به اینجا می‌آیند تا از جلبک‌های دریایی خاصی روییده در اینجا تغذیه کنند. علاوه بر این، در اینجا یک پناهگاه حیات وحش لاکپشت‌های دریایی وجود دارد اما می‌توانید در آب‌های این ساحل داخل شوید و در کنار لاکپشت‌ها شنا کنید. این ساحل 38 کیلومتر طول دارد و در جنوب پلایا دل کارمن واقع شده است.

7. طبیعت‌گردی در سیان کا

سیان کا (Sian Ka’an) در انتهای جنوبی ریویرا مایا قرار گرفته و در آنجا می‌توانید ذخیره‌گاه حیات وحش سیان کا بیوسفر را پیدا کنید. نام اینجا به معنای «جایی که آسمان متولد شده» است و یکی از بزرگترین مناطق حفاظت‌‎شده در مکزیک با 2500 مایع مربع طبیعت بکر است که کانال‌های آب شیرین، جنگل‌های حرا، تالاب‌ها و ورودی‌های آن‌ها را در بر می‌گیرد. همیشه حواستان را جمع کنید تا بتوانید شگفتی‌های طبیعت بسیار زیبای اینجا را شاهد باشید. حتی ممکن است برخی از مکان‌های باستانی کاوش نشده را نیز ببینید.

8. پدل بورد سواری به هنگام غروب

پدل بورد سواری ایستاده در دریای کارائیب در پلایا دل کارمن می‌توانید بسیار دل‌انگیز و شیرین باشد. باشگاه آلوها پدل نیز تورهای عصرگاهی را ارائه می‌دهد تا پدل بورد سواران حرفه‌ای بتوانند اوقات خوشی را تجربه کنند و افرادی که تاکنون این ورزش را تجربه نکرده‌اند نیز می‌توانند از آن لذت ببرند. با یک جلسه آموزشی مختصر می‌توانید این ورزش مهیج را تجربه کنید. علاوه بر انجام این ورزش آبی، می‌توان از غروب آفتاب در دریا نیز لذت برد و اوقات بسیار خوشی را به هنگام غروب سپری کرد.

9. یادگیری غواصی

ریویرا مایا یکی از بهترین نقاط برای لذت بردن از دنیای زیر آب است. دمای آب در اینجا در طول سال 80 درجه فارنهایت یا بیشتر است و عمق شفافیت آن نیز 90 فوت است و در نزدیکی دومین صخره مرجانی بزرگ جهان قرار دارد. چه یک غواص مجوزدار باشید یا نه، می‌توانید یک تجربه غواصی خارق‌العاده در ریویرا مایا داشته باشید. از سوی دیگر، چندین مدرسه دوره‌های غواصی در اینجا وجود دارند که می‌توانید مدرک خود را بگیرید.

10. حمام بخار در تمازکال

لژ سنتی عرق مکزیکی که به عنوان تمازکال (Temazcal) شناخته می‌شود، ذهن، بدن و روح را پاک می‌کند. ممکن است مجبور شوید برای قدم گذاشتن در ساختار گنبدی شکل آن اندکی خم شوید اما حضور در این محیط تاریک و گرم ارزشش را دارد. شمن یا تمازکالرو شما را از طریق تجربه‌ای هدایت می‌کنند که با عرق کردن، سموم بدن خود را دفع می‌کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان