زیباترین پارک‌های ملی نامیبیا

با مناظر خیره‌کننده، مناظر زیبای بیابانی متروک و وفور حیات وحش، نامیبیا مقصدی است که هر بیننده‌ای را مبهوت خودش می‌کند. اغلب اوقات اینجا در مقایسه به کنیا و آفریقای جنوبی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما مقصدی است که پر از پارک‌های ملی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است و گشت و گذار در آن می‌تواند اوقات خوشی را رقم بزند.

زیباترین پارک‌های ملی نامیبیا

با مناظر خیره‌کننده، مناظر زیبای بیابانی متروک و وفور حیات وحش، نامیبیا مقصدی است که هر بیننده‌ای را مبهوت خودش می‌کند. اغلب اوقات اینجا در مقایسه به کنیا و آفریقای جنوبی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد اما مقصدی است که پر از پارک‌های ملی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است و گشت و گذار در آن می‌تواند اوقات خوشی را رقم بزند.

10. پارک ملی مانگتی

Mangetti National Park

Mangetti National Park

پارک ملی مانگتی (Mangetti National Park) پارک کوچکی است که جاذبه‌های بسیار زیادی برای ارائه کردن دارد. اینجا در ابتدا برای تولید مثل گونه‌های در خطر و نادر اختصاص یافته بود اما بعدا به یک پارک ملی تغییر پیدا کرد به این امید که بتواند گردشگران را به خودش جلب کند. حیوانات شگفت‌انگیز و خارق‌العاده‌ای در این پارک وجود دارند که واقعا ارزش دیدن را دارند و می‎‌توانند اوقات بسیار خوش و دلنشینی را برای بازدیدکننده‌ها رقم بزنند. در این محیط متنوع زیست محیطی، فیل‌ها و کرگدن‌ها در ساوانا پرسه می‌زنند و در کنار انبوهی از حیوانات بزرگ و کوچک در چاله‌های آب جمع می‌شوند.

9. پارک ملی خاودوم

Khaudum National Park

Khaudum National Park

پارک ملی خاودوم (Khaudum National Park) در شمال شرقی نامیبیا قرار گرفته و پارکی منزوی و نسبتا کوچک است. گردشگران به ندرت از اینجا بازدید می‌کنند، همین نیز سبب شده تا مکانی دورافتاده و بکر باشد و علاقه‌مندان بتوانند سفری آرامش‌بخش در دل طبیعت داشته باشند. این پارک ملی رام نشده و دست نخورده، عمدتا از جنگل‌های خشک اقاقیا و ساوانا تشکیل شده و درون آن‌ها نیز چندین رودخانه حیات‌بخش جاری هستند که حیات را در اینجا جاری می‌کنند. از آنجا که این پارک ملی بدون هیچ گونه فنس است، حیوانات می‌توانند به راحتی مسیر مهاجرت طبیعی خودشان را دنبال کنند.

8. پارک ملی دوروب

Dorob National Park

Dorob National Park

شن‌های بی‌پایان پارک ملی دوروب (Dorob National Park) مطمئنا هر بیننده‌ای را با طبیعت زیبای خودش به حیرت وا می‌دارد. این شن‌ها در مرکز بیابان نامیب واقع شده و تا سواحل نامیبیا ادامه دارد. علاوه بر اینکه این شن‌های پهناور هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کنند و گشت و گذار در میان آن‌ها می‌تواند جذاب و مهیج باشد، این پارک ملی پر از جاذبه‌های دیگر است که مطمئنا سفری مهیج و جذاب را برای شما رقم خواهد زد. از جمله این جاذبه‌ها نیز می‌توان به نقاشی‌های سنگی باستانی و نقاط ماهیگیری عالی اشاره کرد.

7. پارک ملی باواوا

Bwabwata National Park

Bwabwata National Park

پارک ملی باواوا (Bwabwata National Park) یک پارک ملی کاملا منحصربه‌فرد به شمار می‌رود که بیش از 5000 نفر در آن سکونت دارند. علاوه بر این، پارک ملی باواوا علاوه بر اینکه وظیفه حفاظت، مدیریت و حفظ حیات وحش را برعهده دارد، نیازهای این مردم را نیز در نظر می‌گیرد. تل‌ماسه‎‌های شنی کم ارتفاع،‌ جنگل‌ها و تالاب‌ها نقاط مختلف این پارک ملی را در بر گرفته‌اند و اکوسیستمی را شکل دادند که محل زندگی گونه‌های مختلفی از حیوانات است.

6. پارک ملی انکاسا روپارا

Nkasa Rupara National Park

Nkasa Rupara National Park

بازدیدکنندگان پارک ملی انکاسا روپارا (Nkasa Rupara National Park) باید کاملا مجهز و آماده به اینجا سفر کنند چراکه کمبود امکانات همراه با زمین متروک و صعب‌العبور آن را به مقصدی دشوار تبدیل کرده است. با این حال،‌ کسانی که اینجا را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، مطمئنا شاهد مناظری بسیار زیبا و تماشایی خواهند بود و کاملا ارزش سختی کشیدن را دارد. از سوی دیگر، بزرگترین منطقه تالابی در کشور نامیبیا در این پارک ملی واقع شده و محل زندگی جانوران مختلفی است.

5. پارک ملی مودومو

Mudumu National Park

Mudumu National Park

پارک ملی مودومو (Mudumu National Park) یکی از پنج پارک ملی این منطقه به شمار می‌رود که جاذبه اصلی آن نیز محیط بکر آن است که با بارش باران شکوفا‌تر و باطراوت‌تر نیز می‌شود. این پارک ملی در نزدیکی دشت سیلابی رودخانه کواندو واقع شده و خشک‌تر از پارک ملی انکاسا روپارا است و در نتیجه مسیریابی در داخل آن آسان‌تر است. با حیات وحش فراوان، اینجا محل زندگی حیوانات بزرگی همچون شیرها و پلنگ‌ها است و همین نیز سبب شده کاوش در این پارک ملی بسیار مهیج باشد.

4. پارک ملی ساحل اسکلتون

Skeleton Coast National Park

Skeleton Coast National Park

پارک ملی ساحل اسکلتون (Skeleton Coast National Park) به عنوان یکی از آخرین مرزهای وحشی جهان شناخته می‌شود، به تنهایی پر از جذابیت و شگفتی است. با وجود علائم جمجمه و استخوان‌های متقاطع که به شما هشدار می‌دهند بیشتر در دل این پارک ملی پیش نروید، طبیعت اینجا کاملا بی‌رحم و متروکه است ولی می‌تواند ماجراجویی بسیار مهیج و جذابی را برای شما رقم بزند. پوسته‌های کشتی‌های شکسته زنگ زده در ساحل دیده می‌شوند و صحنه‌ای وهم‌آور و در عین حال عجیب و غریب و زیبا را ایجاد کردند.

3. پارک ملی تسائو خاب

Tsau /Khaeb National Park

Tsau /Khaeb National Park

پارک ملی تسائو – خاب (Tsau – Khaeb National Park) پارکی بسیار وسیع است که وحشی، دست نخورده و زیبا باقی مانده است. این پارک ملی به طور قابل توجهی بیش از یک جهان از جهان دور بوده و حالا از تنوع زیستی غنی و اکوسیستم‌های فراوان برخوردار است و بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد شگفتی‌ها و جاذبه‌هایی خیره‌کننده و خارق‌العاده باشند. با انبوهی از گونه‌های گیاهی، این پارک ملی به طور چشمگیری 25 درصد از کل مقدار پوشش گیاهی نامیبیا را درون خودش جای داده است.

2. پارک ملی نامیب نائوکلوفت

Namib-Naukluft National Park

Namib-Naukluft National Park

پارک ملی نامیب نائوکلوفت (Namib-Naukluft National Park) در اصل توسط آلمانی‌ها برای ایجاد حائلی در برابر تجاوز به منابع بریتانیا ایجاد شد ولی در طول سال‌ها گسترش پیدا کرده و به بزرگترین منطقه حفاظت‌شده کشور تبدیل شده است. اینجا درون مرزهای خودش برخی از زیباترین و خیره‌کننده‌ترین مناظر را دارد و در صورتی که به نامیبیا سفر می‌کنید، باید حتما از اینجا نیز بازدید به عمل بیاورید. اینجا علاوه بر مکان‌های باستانی خودش که قدمت آن‌ها به بیش از 200000 سال قبل باز می‌گردد، انبوهی از حیات وحش و مناظر ماورایی و مسحورکننده دارد.

1. پارک ملی اتوشا

Etosha National Park

Etosha National Park

پارک ملی اتوشا (Etosha National Park) محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در کل کشور نامیبیا به شمار می‌رود که به طور گسترده‌ای به عنوان بهترین پارک ملی نامیبیا در نظر گرفته می‌شود. با مجموعه‌ای چشمگیر از حیات وحش، بازدیدکنندگان شانس آن را دارند که نگاهی اجمالی به کرگدن سیاه کمیاب و در خطر انقراض داشته باشند. در اینجا همچنین کرگدن سفید معمولی نیز به چشم می‌خورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان