بهترین موزه‌های دبی

دبی جاذبه‌های بسیار زیادی دارد و فعالیت‌ها و تفریحات متعددی را می‌توان در آنجا تجربه کرد. از مراکز خرید گرفته تا سواحل برجسته برای استراحت و مجتمع‌های اسکی‌سواری، همگی تجربه‌های مختلف را به گردشگران ارائه می‌کنند

بهترین موزه‌های دبی

دبی جاذبه‌های بسیار زیادی دارد و فعالیت‌ها و تفریحات متعددی را می‌توان در آنجا تجربه کرد. از مراکز خرید گرفته تا سواحل برجسته برای استراحت و مجتمع‌های اسکی‌سواری، همگی تجربه‌های مختلف را به گردشگران ارائه می‌کنند. در این میان، موزه‌های متعددی در دبی وجود دارند که تاریخچه این شهر، معماری خارق‌العاده و آثار هنری برجسته بومی و بین‌المللی را به نمایش در آورده‌اند. در ادامه همراه با ما باشید تا با بهترین موزه‌های دبی در امارات متحده عربی آشنا شوید.

1. موزه دبی

Dubai Museum

Dubai Museum

موزه دبی (Dubai Museum) در ابتدا در قرن هجدهم میلادی ساخته شده و یک قلعه تاریخی محسوب می‌شود که زمانی برای حفاظت از شهر از آن استفاده می‌شد. اینجا برج‌های دیدبانی و مراقتب عظیمی وجود دارند که امروزه به موزه تبدیل شدند تا سنت‌های دبی را به بازدیدکنندگان نشان دهند.

حیاط خیره‌کننده و یک قایق جالب از جمله جاذبه‌های داخل این موزه به شمار می‌روند و سطح شیبدار مارپیچی خیره‌کننده آن نیز شما را به زیرزمین و به قسمت اصلی موزه می‌برد. در آنجا نیز گالری‌ها و مدل‌های مینیاتوری را شاهد خواهید بود که تصاویری از گذشته همچون خانه‌های عربی معمولی به نمایش در آوردند.

2. موزه اتحاد

Etihad Museum

Etihad Museum

علاقه‌مندان به معماری مطمئنا از طراحی مدرن و خیره‌کننده موزه اتحاد (Etihad Museum) شگفت‌زده خواهند شد. این موزه در جمریا و در کنار خانه اتحادیه قرار دارد،‌ جایی که قانون اساسی این کشور در آنجا امضا شد. هدف از این موزه نیز روی متحد شدن دبی به سمت تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برجسته و فراتر از صنعت نفت است. در اینجا اسناد، عکس‌ها و مصنوعاتی به چشم می‌خورند که شکل‌گیری امارات متحده عربی را بین سال‌های 1968 تا 1974 میلادی نشان می‌دهند. کتابخانه‌ای با بیش از 3000 عنوان، یک باغ زیبا و یک کافه دنج نیز در محوطه موزه وجود دارند.

3. موزه ایلوژن

Museum of Illusions

Museum of Illusions

موزه ایلوژن (Museum of Illusions) یکی از بزرگترین موزه‌ها در نوع خودش به شمار می‌رود که بیش از 80 فعالیت و توهم شگفت‌انگیز را درون خودش جای داده است. این موزه یک بازدید سرگرم‌کننده برای بچه‌ها و همچنین خانواده‌ها را رقم خواهد زد. بازدیدکنندگان می‌توانند درون اتاق شیبدار، اتاق ایمز (که تصویر شما را کوچکتر یا بزرگتر می‌کند) و تونل گرداب اوقات سرگرم‌کننده‌ای را پشت سر بگذرانند. این در حالی است که این موزه سوژه بسیار خوبی برای عکاسی نیز محسوب می‌شود.

4. موزه پرل

با اینکه دبی خودش را در سراسر جهان به عنوان شهر طلا مشهور کرده اما اینجا تاریخچه بسیار طولانی در زمینه صید مروارید داشته است. با اینکه در اینجا دیگر غواصی مروارید چندان رایج نیست اما موزه پرل (Pearl Museum) ادای احترامی به این جواهرات باشکوه و غواصانی است که آن‌ها را جمع‌آوری می‌کردند. این موزه در دفتر مرکزی بانک ملی دبی واقع شده و گالری اصلی آن نیز مرواریدهای مجلل را در اشکال و رنگ‌های غیرمعمول و خیره‌کننده به نمایش در آورده است. در اینجا همچنین ابزارآلات مختلف برای غواصی صید مروارید نیز دیده می‌شوند که توسط غواصان عرب مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

5. موزه قهوه

Coffee Museum

Coffee Museum

قهوه یک نوشیدنی محبوب و اصلی در بین خانواده‌های عرب خاورمیانه به شمار می‌رود و همین نیز سبب شده تا موزه قهوه (Coffee Museum) بسیار جالب‌توجه باشد. این موزه جالب‌توجه در یک خانه سنتی در محله تاریخی الفهیدی (Al Fahidi) واقع شده است. موزه با تزئینات فوق‌العاده زیباسازی شده و مصنوعات مختلفی برای دم کردن قهوه در آنجا به نمایش گذاشته شدند. اینجا همچنین کتابخانه کوچکی دارد که آثار مربوط به قهوه در آن قرار گرفته‌اند. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید انواع قهوه از سراسر جهان را در اینجا تجربه کنید.

6. موزه زنان

Women’s Museum

Women’s Museum

موزه زنان (Women’s Museum) دبی نقش‌های مختلفی که زنان در تبدیل امارات متحده عربی به کشوری برجسته ایفا کردند را به نمایش در می‌آورد. این نمایشگاه شامل آثار هنری زنانه از سراسر کشور و همچنین متعلقات تاریخی زنان از گذشته امارات متحده عربی است. این موزه در مرکز بازار طلا و پشت ساختمان بانک RAK واقع شده است.

7. موزه آل شیندقا

Al Shindagha Museum

Al Shindagha Museum

موزه آل شیندقا (Al Shindagha Museum) در سواحل کریک دبی واقع شده و محل برپایی انواع نمایش‌های تعاملی، عکس‌ها و مصنوعات تاریخی است که قدمت آن‌ها به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. اینجا همچنین بخشی به نام خانه عطر (Perfume House) دارد که در آنجا شما می‌توانید رایحه‌های شگفت‌انگیز را کشف کنید و با روش‌های سنتی برای ساخت عطر آشنا شوید. خانه شیخ سعید آل مکتوم یکی از قدیمی‌ترین بناهای دبی به شمار می‌رود و قبلا محل اقامت رسمی این فرد بوده است اما امروزه بخشی از موزه آل شیندقا محسوب می‌شود.

8. موزه ساروق الحدید

Saruq Al-Hadid Museum

Saruq Al-Hadid Museum

موزه ساروق الحدید (Saruq Al-Hadid Museum) یک موزه باستان‌شناسی به شمار می‌رود که نزدیک به موزه آل شیندقا واقع شده است. در اینجا آثاری قرار دارند که اخیرا از سایت باستان‌شناسی ساروق الحدید کشف شدند که شامل بیش از 8000 قطعه آهن، طلا و سفال می‌شود و توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم و حین پرواز بر فراز صحرای روب الخالی کشف شدند.

9. موزه تاریخ سینما

History of Cinema Museum

History of Cinema Museum

موزه تاریخ سینما (History of Cinema Museum) در البرشا دبی واقع شده و مطمئنا می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای علاقه‌مندان به دنیای سینما رقم بزند. در اینجا بیش از 300 عکس و ویدیو عتیقه به نمایش گذاشته شدند که قدمت آن‌ها به دهه 1730 میلادی تا قرن بیستم باز می‌گردد و در طی 25 سال توسط تاجری لبنانی بحرینی به نام اکرم میکانس جمع‌آوری شدند. بازدیدکنندگان از این موزه می‌توانند از تجربیات تعاملی سرگرم‌کننده لذت ببرند.

10. دهکده میراث

Heritage Village

Heritage Village

دهکده میراث (Heritage Village) در شهر دبی رسوم و هنر سنتی این منطقه را از طریق فعالیت‌های منحصربه‌فرد و نمایش‌های جالب برای بازدیدکنندگان به نمایش در می‌آورد. اینجا بیشتر برای معماری ابتدایی خودش شهرت دارد که بسیار متمایز است. فعالیت‌های مناسب خانواده‌ها همچون گفتگوهایی درباره کشتی‌سازی و آموزش آشپزی سنتی در اینجا وجود دارند و علاوه بر آن‌ها نیز اینجا میزبان فستیوال خرید دبی است که به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان