نسخه‌ای برای دوری از تنش‌های زندگی متاهلی

پس از ازدواج ارتباط با دوستان دوران مجردی به‌منظور تخلیه روانی افراد لازم است اما به‌شرط آنکه همسر در جریان این ارتباطات باشد، این ارتباطات خللی به زندگی زناشویی وارد نکند و مغایر با اصول زندگی متأهلی نباشد.

نسخه‌ای برای دوری از تنش‌های زندگی متاهلی

به قلم : دکتر محمدابراهیم تکلو – روانشناس

 

تحریریه زندگی آنلاین : پس از ازدواج ارتباط با دوستان دوران مجردی به‌منظور تخلیه روانی افراد لازم است اما به‌شرط آنکه همسر در جریان این ارتباطات باشد، این ارتباطات خللی به زندگی زناشویی وارد نکند و مغایر با اصول زندگی متأهلی نباشد. به‌طورکلی زندگی به‌ویژه پس از متأهل شدن سختی‌ها، مشکلات، تنش‌ها و چالش‌های زیادی دارد و ازاین‌رو «آنتراکت‌هایی» نظیر ارتباط با دوستان دوران مجردی برای تخلیه روانی افراد نیاز است. وقتی افراد با دوستان خود ارتباط می‌گیرند و حرف می‌زنند ازنظر روانی حال خوبی پیدا می‌کنند. بنابراین این ارتباطات پس از ازدواج لازم است اما به‌شرط آنکه زمان، میزان و افرادی که پس از ازدواج با آن‌ها ارتباط می‌گیریم در چارچوب و استانداردهای لازم باشند. در چارچوب بودن ارتباط با دوستان دوران مجردی پس از ازدواج به این معنا است که این ارتباطات مغایر بازندگی زناشویی و متأهلی نباشند. برای مثال وقتی یک فرد متأهل در مهمانی که اغلب حضار آن مجرد هستند شرکت می‌کند و حضار در آن مهمانی نیز ممکن است رفتارهایی مغایر بازندگی متأهلی بروز می‌دهند، درواقع این فرد وارد ارتباطاتی خارج از چارچوب زندگی متأهلی شده است. به‌طورکلی افراد نباید به بهانه نیاز به ارتباط با دوستان دوران مجردی، چارچوب‌های زندگی مشترک و زناشویی را شکسته و رفتارهایی مغایر با اصول زندگی متأهلی داشته باشند.میزان زمانی که برای دوستان دوران مجردی خود قرار می‌دهیم و نیز نحوه و چگونگی این ارتباط جزو موضوعاتی است که باید در دوران آشنایی و پیش از ازدواج  با همسر در میان گذاشته شود. باید توافق همسر را در این رابطه قبل از ازدواج جذب کنیم تا با خیالی آسوده و در حد و اندازه‌ای که این ارتباط به زندگی زناشویی خللی وارد نکند، زمانی را با دوستان صرف کرد.

بیشتربخوانید:

تکنیک های پیشگیری از فحاشی در زندگی مشترک

 

 

زوجین حتماً پس از ازدواج ارتباطات خود را با افرادی که دارای سلامت و بهداشت روان هستند ادامه دهند تا در زندگی مشترک با مشکلی مواجه نشوند ازجمله قواعد دوری از یکنواختی و تکراری بودن زندگی زناشویی همین ارتباط با دوستان دوران مجردی است. ما پس از ازدواج نیاز به ارتباطات و تعاملاتی داریم که یکی از این ارتباطات، تعامل با دوستان است. مدت‌زمانی که برای تعامل با دوستان قرار می‌دهیم نیز باید در حد تعادل باشد، چراکه طبیعتاً نمی‌توان پس از ازدواج در حد و اندازه پیش از ازدواج با دوستان دوران مجردی ارتباط گرفت.ارتباط با دوستان دوران مجردی اگر در حد معقول، در چارچوب و بااطلاع و توافق همسر باشد نه‌تنها برای افراد سازنده است بلکه حال خوب، سرزندگی و خوشحالی ناشی از این ارتباط به زندگی زناشویی نیز تزریق می‌شود.افراد باید پس از ازدواج بیشتر زمان خود را با همسر سپری کنند و در وهله بعد می‌توانند زمان‌های خالی خود را برای دوستان و ارتباطات شخصی صرف کنند. به‌طورکلی پس از ازدواج بهتر است سنخیت و تناسبی را در ارتباطات خود رعایت کنیم و سعی داشته باشیم با افرادی ارتباط بگیریم که آن‌ها نیز متأهل‌اند، البته نمی‌توان این قاعده کلی را مطرح کرد که باید پس از ازدواج، فقط و فقط با افراد متأهل رفت‌وآمد داشت و در ارتباط بود چراکه ممکن است افراد بنا به هر دلیلی امکان ازدواج نداشته و مجرد باشند اما درعین‌حال دوستان خوبی برای ما باشند. برخی از دوستان، دوستان قدیمی هستند که نمی‌توان رابطه با آن‌ها را تنها به دلیل مجرد بودنشان قطع کرد. اگر در شرایطی حس کردیم دوستانمان کارها و رفتارهایی می‌کنند و یا ما را در موقعیت‌هایی قرا می‌دهند که مغایر با اصول و زندگی زناشویی است باید با آن‌ها قطع رابطه کنیم.

بیشتربخوانید:

لطفا کدورت های خود را مطرح کنید

چارچوب گفت و گوی سالم در زوجین چگونه است؟

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان