شاسی‌بلند EV۵ کیا برای چین

کیا در مراسمی در چین از کانسپتی رونمایی کرد که قرار است مبنای ساخت مدل جدید این کارخانه به نام EV۵ باشد. کیا اعلام کرده که فروش این شاسی‌بلند اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود و فعلا تنها در چین فروخته خواهد شد.

شاسی‌بلند EV5 کیا برای چین

کیا در مراسمی در چین از کانسپتی رونمایی کرد که قرار است مبنای ساخت مدل جدید این کارخانه به نام EV5 باشد. کیا اعلام کرده که فروش این شاسی‌بلند اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود و فعلا تنها در چین فروخته خواهد شد.

ظاهر EV5 به EV9 که هفته گذشته رونمایی شد شبیه است، اما ابعادش کوچک‌تر است. ایده‌هایی که در کانسپت نمایش داده شده نشان می‌دهد طراحان تلاش کرده‌اند اتاق را بیشتر شبیه به یک اتاق نشیمن طراحی کنند و حضور تکنولوژی کمرنگ باشد.

صندلی‌های کانسپت را می‌توان به بیرون چرخاند. پشت صندلی‌های عقب هم یک میز و نیمکت گذاشته شده است. سقف کانسپت کاملا شیشه‌ای است و یک باتری خورشیدی دارد که به شارژ باتری‌های ماشین کمک می‌کند. البته بعید است که این امکانات در مدل تولید انبوه ارائه شود.

کیا EV5 بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که هیوندای و کیا برای ماشین‌های الکتریکی‌ ساخته‌اند. کیا تا کنون دو مدل EV6 و EV9 با این پلتفرم ساخته و قرار است تا سال 2026 چهار مدل دیگر هم با آن بسازد. اطلاعاتی از قابلیت‌های فنی EV5 منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌شود بتواند با هر بار شارژ حدود 500 کیلومتر حرکت کند.

کیا EV5 سومین مدل کاملا الکتریکی کارخانه کره‌ای است

کیا EV5 سومین مدل کاملا الکتریکی کارخانه کره‌ای است

کیا برنامه‌ای برای فروش EV5 در بازارهای دیگراعلام نکرده، اما انتظار می‌رود این ماشین در آینده در آمریکا و اروپا هم عرضه شود. کیا با عرضه مدل‌های الکتریکی جدیدش قصد دارد با خودروسازان لوکس رقابت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان