شادترین کشور سال ۲۰۲۳ مشخص شد

برای ششمین سال متوالی، فنلاند به عنوان شادترین کشور در جهان اعلام شده است. در یک نظرسنجی جهانی برای آخرین گزارش شادی جهانی (World Happiness Report) از سازمان ملل متحد، فنلاند شادترین کشور معرفی شد

شادترین کشور سال 2023 مشخص شد

برای ششمین سال متوالی، فنلاند به عنوان شادترین کشور در جهان اعلام شده است. در یک نظرسنجی جهانی برای آخرین گزارش شادی جهانی (World Happiness Report) از سازمان ملل متحد، فنلاند شادترین کشور معرفی شد. این کشور توانسته بالاتر از دیگر کشورهای دیگر در فهرست 10 کشور شاد جهان از جمله دانمارک، ایسلند، سوئیس و هلند قرار بگیرد. طبیعت بسیار زیبا، امنیت، ایمنی و اعتماد از جمله دلایلی هستند که فنلاندی‌ها شاد و راضی هستند.

طبیعت‌گردی در فنلاند

حدود 75 درصد از فنلاند را جنگل پوشانده و این به معنی آن است که طبیعت نقش بسیار مهمی در سبک زندگی مردم این کشور دارد. این کشور دارای 40 پارک ملی است و از مرکز آن یعنی هلسینکی می‌توانید در کمتر از 30 دقیقه به هر کدام از این پارک‌ها بروید و از طبیعت آنجا لذت ببرید. جنگل‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند که شامل جنگل‌های سرسبز در جنوب و مناظر قطبی در شمال است.

مفهوم حقوقی «حق هر فرد» به معنای آن است که هر فرد حتی بازدیدکننده‌ها بدون توجه به مالکیت زمین، حق دارند از طبیعت زیبای فنلاند لذت ببرند. وقتی هوا در تابستان گرم می‌شود، زمان بسیار خوبی برای کمپ زدن و دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود. از سوی دیگر، فنلاند شبکه گسترده‌ای از جاده‌های به خوبی نگهداری شده دارد که برای شرکت در تور دوچرخه‌سواری مناسب هستند. از سوی دیگر، جمعیت کم و پراکنده فنلاند سبب شده تا ترافیکی وجود نداشته باشد.

در فصل زمستان می‌توانید برای لذت بردن از مناظر برفی به اسکی‌سواری بروید. فنلاند کشوری عمدتا مسطح است اما تقریبا 100 تفرجگاه برای بازدید وجود دارند که عمدتا در لپلند (Lapland) قرار دارند. لوی (Levi) یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌ها است که به خاطر پیست‌های اسکی و شانس دیدن شفق قطبی شهرت دارد.

بهترین زمان سفر به فنلاند و دیدن شفق قطبی چه زمانی است؟

دیدن شفق قطبی و نورهای شمالگان می‌تواند اوقات بسیار خوش و به یادماندنی را برای هر فردی رقم بزند. این منظره طبیعی و خارق‌العاده که از آن به عنوان نورهای شمالی نیز یاد می‎‌شود، تقریبا 200 شب در سال در لپلند فنلاند قابل مشاهده هستند. بهترین شانس برای دیدن این نورها نیز بین ماه سپتامبر و مارس خواهد بود، جایی که نورها هر شب صاف می‌درخشند و مناظری تماشایی را ایجاد می‌کنند.

البته بهتر است برای افزایش شانس خود برای دیدن نورهای شمالگان، حتما به هشدارهای هواشناسی توجه کنید. در فنلاند، هشدارهای ایمیلی رایگانی ارسال می‌شود که در آن و بر اساس شرایط مغناطیسی در آسمان فنلاند، احتمال نمایش شفق قطبی درج می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان