ماسک‌های زیبایی ویــژه مهمانی‌های نوروزی

زیبایی پوست در داشتن بعضی ویژگی‌ها خلاصه می‌شود. احتمالاً اگر در یک نظرسنجی از افراد راجع به فاکتورهای یک‌پوست زیبا و سالم بپرسید، به نظر می‌رسد چند ویژگی در تمام جواب‌ها بارها تکرار خواهد شد.

ماسک‌های زیبایی ویــژه مهمانی‌های نوروزی

تحریریه زندگی آنلاین : زیبایی پوست در داشتن بعضی ویژگی‌ها خلاصه می‌شود. احتمالاً اگر در یک نظرسنجی از افراد راجع به فاکتورهای یک‌پوست زیبا و سالم بپرسید، به نظر می‌رسد چند ویژگی در تمام جواب‌ها بارها تکرار خواهد شد. پوست زیبا یعنی پوستی شفاف، روشن، بدون لک و شاداب. حتماً می‌دانید که این فاکتورها همیشه از ابتدا روی پوست وجود ندارند! برای داشتن پوستی زیبا و شاداب باید وقت بیشتری برای مراقبت و رسیدگی به آن بگذارید. ما پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز یک روتین پوستی مناسب برای خودتان ندارید، حتماً در اسرع وقت یک برنامه دقیق پوستی برای خودتان تنظیم کنید. برنامه‌ای که حتماً علاوه بر شوینده و مرطوب‌کننده و ضد آفتاب مناسب، استفاده از ماسک‌های صورت هم در آنجا داشته باشد. یکی از محبوب‌ترین انواع ماسک‌ها، ماسک روشن‌کننده پوست قبل از مهمانی است. حالا چرا اهمیت دارد که ماسک قبل از مهمانی را استفاده کنیم؟ دلیلش ساده است. استفاده از ماسک روشن‌کننده پوست قبل از مهمانی می‌تواند پوست شمارا شفاف، روشن و پذیرای یک آرایش زیباتر و تمیزتر کند. پس اگر به دنبال راه‌کارهای خانگی یا راه‌کارهای کارخانه‌ای برای روشن کردن صورتتان هستید، با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما نمونه‌های مؤثر و باکیفیتی را برای خرید ماسک روشن‌کننده پوست معرفی کنیم.

بیشتربخوانید:

روش های ساده پاکسازی پوست بینی

ساخت چند ماسک سیاه خانگی برای پاکسازی پوست صورت

 

 

 

 

ماسک روشن‌کننده گوجه‌فرنگی و ماست

یکی از بهترین انواع ماسک روشن‌کننده پوست قبل از مهمانی ماسک گوجه‌فرنگی و ماست است. برای تهیه این ماسک یک گوجه‌فرنگی و یک قاشق ماست نیاز دارید. این دو را درون یک مخلوط‌کن یا میکسر بریزید و اگر هم جوی دو سردارید، به آن اضافه کنید. ماسک شما آماده است. آن را روی صورتتان بزنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک برای انواع پوست‌ها مناسب است.

 

ماسک گوجه‌فرنگی، ماست و جو دوسر

لیکوپین موجود در گوجه‌فرنگی که دلیل رنگ قرمز آن است، به پوست خاصیت مقاومت در مقابل اشعه یو وی می‌دهد و از پیری پوست و هر اثری که به دلیل بالا رفتن سن در پوست ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. گوجه‌فرنگی، به خاطر داشتن مقدار زیادی آنتی‌اکسیدانی که دارد، یکی از مواد غذایی هست که باعث سفید شدن پوست می‌شود. در تحقیقی که در این رابطه در آلمان انجام‌شده، ثابت‌شده که لیکوپین موجود در گوجه‌فرنگی ضد سرطان هم هست. جو دوسر هم در این ماسک روشن‌کننده پوست به‌عنوان لایه‌بردار برای بهبود پوست استفاده می‌شود. گوجه‌فرنگی را نصف کرده و یک یا دو قاشق چای‌خوری از آب آن را بردارید.جو دو سر را در کاسه‌ای بریزید و آب گوجه‌فرنگی و ماست را به آن اضافه کنید. آن‌ها را به‌خوبی باهم مخلوط‌کنید.ماسک را بر روی صورت زده و حدوداً 20 دقیقه صبر کنید.سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

  بیشتربخوانید:

7ماسک بی نظیر مخصوص پوست های چرب

 

 

 

 

ماسک سفیده تخم‌مرغ

اگر می‌خواهید به مهمانی بروید و نیاز دارید در مدت‌زمانی کوتاه پوست صورتتان را شاداب و بانشاط جلوه دهید بهتر است از یک ماسک نشاط‌بخش استفاده کنید که بتواند برای چند ساعت پوست صورتتان را آن‌چنان تحت تأثیر قرار دهد که انگار لیفتینگ موقت روی پوستتان انجام داده‌اید. سفیده‌ی تخم‌مرغ چون حالت چسبندگی شدیدی دارد و علاوه بر شفاف کردن پوست ،در ترمیم جوشهای صورت نیز مؤثر است به‌تنهایی بسیار برای پوست مفید است. این ماسک را با قلم‌موی نرم روی صورتتان بزنید و مراقب باشید این ماسک را اطراف چشم و روی جراحت یا بریدگی یا جوش‌های سرباز نزنید. بعد از نیم ساعت این ماسک وقتی کاملاً جذب و خشک شد پوست را ابتدا با آب ولرم و سپس حتماً با آب سرد و خنک بشویید.

 یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با دو قاشق آب‌لیمو تازه مخلوط نموده و بعد از هم زدن روی پوست صورت تمیز خود بزنید. بعد از حدود نیم ساعت می‌توانید این ماسک را شسته و بعد از استفاده از کرم آب‌رسان، شروع به آرایش نمایید. توجه داشته باشید که بهتر از این ماسک در اطراف چشم و روی جوش های صورت استفاده نکنید.

  بیشتربخوانید:

درمان خشکی پوست با 2 لوسیون خانگی + طرز تهیه

 

 

 

 

ماسک عسل و روغن بادام

اگر دارای پوست صورت خشک هستید، بهتر است قبل از آرایش از ماسک عسل استفاده کنید. عسل یکی از بهترین موادی است که می‌توانید به‌صورتتان بزنید. خاصیت حفظ رطوبت این ماده، آن را به یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده تبدیل کرده و خاصیت ضد میکروبی‌اش، از آن‌یک ماده ضد جوش بسیار عالی ساخته است. ازآنجاکه عسل ماده ملایمی است، افرادی که پوست حساس دارند نیز می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. اگر مواد دیگری به آن اضافه کنید می‌تواند مشکلات دیگر پوست، ازجمله چربی بیش‌ازحد یا تیرگی آن را هم برطرف کند. بدین منظور 2 قاشق عسل را با 1 قاشق روغن بادام مخلوط نموده و پوست را با آن ماساژ دهید و بعد از گذشت 20 دقیقه صورت را بشویید. این کار باعث می‌شود پوست لطیف و زیبا شود و آمادگی آرایش را داشته باشید.

 

ماسک روشن‌کننده شیر و عسل و آب‌لیمو

برای روشن کردن پوستتان قبل از مهمانی کافی است فقط چند دقیقه پیش از آرایش وقتتان را بگذارید. لیمو سرشار از مقادیر بسیار زیادی ویتامین سی است که خاصیت روشن‌کنندگی و سفیدکننده بسیاری دارد. برای تهیه این ماسک روشن‌کننده یک قاشق عسل، یک قاشق شیر و یک قاشق آب‌لیمو بردارید و مخلوط یکدستی بسازید. سپس با یک براش آن را روی پوستتان بزنید و بعد از 20 دقیقه منتظر باشید تا ماسک روی صورتتان کاملاً خشک شود. بعد می‌توانید با آب ولرم یا آب سرد صورتتان را بشویید و بعد هم منتظر مشاهده معجزه سفیدی‌اش روی پوستتان باشید.

بیشتربخوانید:

فواید روغن کرچک برای پوست صورت

 

 

 

 

ماسک خیار و گلاب

ماسک خیار برای شادابی پوست و رفع خستگی چهره بسیار عالی عمل می‌کند. این ماسک با تنظیم pH اپیدرم و رطوبت رسانی به پوست خستگی را از چهره می‌گیرد.  ماسک خیار و گلاب برای شفاف‌سازی پوست، از بین بردن جوش‌ها و جای جوش‌ها، درمان آفتاب‌سوختگی و مواردی ازاین‌دست بسیار مفید است. با ترکیب این دو ماده می‌توانید ماسک معجزه‌آسایی درست کنید.

روش اول

مقداری آب خیار را باکمی گلاب مخلوط نموده و پوست صورت را با آن ماساژ دهید. همان‌طور که می‌دانید ماسک خیار تأثیر فوق‌العاده ای بر روی درخشش و جذابیت پوست شما دارد و ماساژ پوست با آب خیار می‌تواند پوست را برای آرایش آماده می‌کند.

روش دوم

مقداری خیار رنده شده را با دو قاشق گلاب ترکیب کنید. سپس دو عدد پد پنبه‌ای را به مدت دو ساعت درون این ترکیب قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مدت ظرف محتوی ماسک خیار و گلاب را در یخچال نگهداری کرده و با یک روکش نایلونی بپوشانید و یا می‌توانید پدها را داخل فریزر قرار دهید. سپس پد‌ها را روی محل لک‌های صورت یا جای جوش‌ها قرار دهید. اجازه دهید پد‌ها 20 دقیقه روی پوست باقی بمانند. سپس با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید.

 

ماسک ماست و جوانه گندم

ماست را می‌توان به‌عنوان نرم‌کننده پوست صورت مورداستفاده قرارداد. برای داشتن پوستی شفاف و با طراوت ماسک جوانه گندم و ماست بسیار مفید است. ماسک جوانه گندم به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی گزینه خوبی برای تهیه ماسک‌های تقویت صورت به شمار می‌رود. همچنین این جوانه لایه‌برداری خوبی نیز به شمار می‌رود. برای این‌که ماسک بهتر تأثیر خود را نشان دهد می‌توانید از چند قطره عسل و مقدار اندکی آب‌لیمو نیز در این ماسک استفاده کنید. پس از ساخت ماسک آن را بر روی صورت زده ، مقداری ماساژ دهید و اجازه دهید بین بیست دقیقه تا نیم ساعت بر روی صورت بماند تا یک مقدار خشک شود. آنگاه صورت خود را خوب بشویید. استفاده از ترکیب جوانه گندم و ماست به دلیل دارا بودن فسفر، روی، آهن و اسیدفولیک، کلسیم، ید و منیزیوم و … و ویتامین‏هاى A و B و 1 و 2 B و 12 B E و 1 E موجب می‌شود که پوست جوان و تازه‌تر شود و از چین‌وچروک موجود در آن به‌تدریج کاسته شود. پوستی که لطیف و درخشان تر باشد در اصطلاح عموم چاق‌تر هم به نظر می‌رسد . توصیه می‌کنم در رژیم روزانه خود نیز از انواع پودر جوانه‌ها استفاده کنید.1 قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری ماست تازه ( اگر پوست چربی‌دارید، از ماست کم‌چرب استفاده کنید) مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از 20 دقیقه پوست را با آب ولرم پاک‌کنید. ماسک صورت با ماست و جوانه گندم را می‌توان یکی از بهترین ماسک‌های قبل از آرایش دانست.

 

ماسک آرد نخود و گلاب (یا ماست)

با توجه به اینکه آرد نخود خاصیت ضد میکروبی دارد، از پوست در مقابل عفونت جلوگیری می‌کند. گلاب هم باعث بازسازی و مرطوب‌سازی پوست شده و آن را شاداب می‌کند.ماست هم باعث بهبود رنگ پوست می‌شود. باکتری پروبیوتیک موجود در ماست هم موجب سلامت و روشنی پوست می‌شود2 .قاشق چای‌خوری آرد نخود و2 تا 3 قاشق چای‌خوری گلاب یا ماست را با یکدیگر مخلوط‌کنید تا خمیری یکنواخت حاصل شود. برای پوست چرب یا معمولی از گلاب و برای پوست خشک از ماست استفاده کنید.ماسک را به‌کل صورتتان بزنید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید.سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

ماسک روشن‌کننده گلاب و آرد

برای تهیه ماسک روشن‌کننده پوست قبل از مهمانی به گلاب و آرد نیاز دارید. 3 قاشق آرد را با 3 قاشق گلاب مخلوط‌کنید و آن‌قدر هم بزنید تا یک مخلوط یکدست به دست آورید. سپس این ماسک نرم را روی صورتتان بزنید و 30 دقیقه صبر کنید تا مواد ماسک روی صورتتان خشک شود. بعد با آب سرد صورتتان را بشویید و خشک‌کنید. حالا وقتی در آینه به‌صورتتان نگاه کنید، حتماً متوجه روشن شدن پوستتان خواهید شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان