طرز تهیه شربت گل بنفشه خوشمزه برای رفع تشنگی با فواید فوق العاده

طرز تهیه شربت گل بنفشه بسیار ساده است. این نوشیدنی طعم فوق العاده ای داشته و رنگ آن نیز برای یک شربت مجلسی بسیار زیبا است.

طرز تهیه شربت گل بنفشه خوشمزه برای رفع تشنگی با فواید فوق العاده

برای داشتن یک نوع شربت عالی و پر خاصیت می توانید در این بخش با طرز تهیه شربت گل بنفشه آشنا شوید. این شربت برای وعده افطار بسیار مناسب بوده و خواص درمانی زیادی دارد.

تهیه انواع شربت های خانگی با خواص زیاد در آرگا کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه شربت بادام و شربت ریحان آشنا شوید.

تهیه شربت گل بنفشه

مواد اولیه:

  • گل بنفشه: برای هر لیوان آب، یک قاشق غذاخوری
  • آب سرد: به میزان لازم
  • شکر: به ازای هر لیوان دو قاشق
  • گلاب: به میزان دلخواه
  •  آبلیمو: به میزان لازم

طرز تهیه شربت گل بنفشه

طرز تهیه شربت گل بنفشه:

برای داشتن این شربت پر خاصیت خانگی باید ابتدا مقداری گل بنفشه داشته باشید. اگر در فصل مناسب هستید، می توانید این گل را خریداری کرده یا از دامنه کوه ها جمع آوری کنید. در صورتی که این گل را به طور تازه ندارید، می توانید از گل خشک شده بنفشه هم استفاده کنید.

شما باید به ازای هر یک لیوان آب باید مقدار یک قاشق غذاخوری گل بنفشه استفاده نمایید. برای شیرین کردن این نوشیدنی از مقداری شکر می توانید، استفاده کنید. همچنین با افزودن مقداری گلاب و گل محمدی تازه می توانید این نوشیدنی را خوش عطرتر کنید.

در صورتی که می خواهید، شربت شما طعم بهتر و دلنشینی داشته باشید از مقداری آب لیموی تازه هم در این نوشیدنی استفاده نمایید. میزان افزودن شکر در این نوشیدنی به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

دستور تهیه شربت گل بنفشه

بعد از ترکیب کردن مواد شربت با یکدیگر آن را به خوبی هم زده و کنار بگذارید. باید مدتی این شربت را کنار گذاشته تا گل های بنفشه به شربت رنگ دهند و رنگی بنفش بگیرد. بعد از این مرحله باید شربت را از یک صافی رد کنید تا گل ها را از آن  خارج کنید.

طرز تهیه شربت گل بنفشه بسیار ساده است و شما می توانید در این بخش با نحوه تهیه ساده این نوشیدنی عالی آشنا شوید. افزودن مقداری از عرق بیدمشک و دیگر عرقیجات دلخواه نیز در این نوشیدنی طعم فوق العاده ای خواهد داشت.

شما برای تغییر رنگ این نوشیدنی فوق العاده می توانید، مقداری آب لیمو اضافه کنید که در این صورت نوشیدنی ارغوانی خواهید داشت. تخم شربتی هم در این نوشیدنی طعم فوق العاده ای دارد و زیبایی نوشیدنی مجلسی شما را بیشتر می کند. این شربت همچنین به شکل سه رنگ نیز سرو می شود که شما می توانید آن را کمی یخ زده کرده و سه رنگ شربت را روی یکدیگر سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان