ماهان شبکه ایرانیان

استفاده از chatGPT در سئو

Chat gpt بر اساس هوش مصنوعی دیتا را از سطح وب استخراج می کند. وقتی که دیتا مورد تایید هوش مصنوعی باشد ان را به ما نمایش می دهد. در تولید محتوا قابلیت تولید محتوای سئو شده را ندارد چون به صورت کلی می نویسد و بخش های پنهان محتوا را پوشش نمی دهد اما کمک زیادی به نویسنده ها می کند. هوش مصنوعی کاربرد بسیار خوبی در سئو دارد.

استفاده از chatGPT در سئو

Chat gpt بر اساس هوش مصنوعی دیتا را از سطح وب استخراج می کند. وقتی که دیتا مورد تایید هوش مصنوعی باشد ان را به ما نمایش می دهد. در تولید محتوا قابلیت تولید محتوای سئو شده را ندارد چون به صورت کلی می نویسد و بخش های پنهان محتوا را پوشش نمی دهد اما کمک زیادی به نویسنده ها می کند. هوش مصنوعی کاربرد بسیار خوبی در سئو دارد.

ChatGPT چیست؟ آنچه باید درباره چت جی پی تی بدانید

چت جی پی تی (ChatGPT) یکی از بروزترین مدل های زبانی ساخته شده بر اساس هوش مصنوعی است. ربات پاسخگویی است که می تواند مسائل آسان تا پیچیده را به راحتی حل کند.

شما به راحتی می توانید از این وسیله استفاده کنید در حال حاضر استفاده از چت جی پی تی برای همه افراد ایرانی رایگان است. در ایران به خاطر تحریم‌ها و فیلتر های مختلفی که بر روی اینترنت اعمال شده است امکان استفاده از چت جی پی تی وجود ندارد و شما می توانید با استفاده از شماره های مجازی به استفاده از این روبات بپردازید.

چرا سئوکاران باید به ChatGPT اهمیت دهند؟

امروزه استفاده از چت جی پی تی می تواند جایگزین بسیار خوبی برای جستجوی سنتی و گوگل شود. این هوش مصنوعی دارای عملکرد های گوناگونی است که می تواند کمک زیادی به سئو کاران کند. از پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده می شود و روش های مختلفی دارد و تولید محتوا و سئو از ان بهره می گیرند.

چگونه ازChatGPT در سئو استفاده نمایید؟

چت جی پی تی کارهای بسیار نادری انجام می دهد و از پس نوشتن کپشن در می آید؛ مسائل زیادی برای ارائه دادن دارد ممکن است در مواردی کدنویسی Html هم انجام دهد.

اگر سوالی برای شما در این حیطه به وجود آمد، بدانید که هنوز به صورت فارسی بهینه نشده است می توانید به زبان انگلیسی سوالتان را بپرسید تا مشکل تان در این باره حل کنید.

استفاده از chatGPT در سئو

یافتن کلمات کلیدی

کلمه کلیدی از مهمترین قسمت های سئو به حساب می آید. می توانید کلمات کلیدی مرتبط با محتوای تان را در Chat gpt پیدا کنید و بر اساس درکتان یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • یافتن کلمات کلیدی بلند

شما می توانید کلمات کلیدی بلند را هم در این روش پیدا کنید. به عنوان مثال اگر متن شما راجع به سئو است میتوانید از هوش مصنوعی بخواهید که تمام کلمات کلیدی طولانی را در ارتباط با سئو را برای شما لیست کند. که در فهرست زیر کلمات مرتبط با سئو در زبان فارسی برای شما به نمایش گذاشته می شود:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو
  • بهینه سازی صفحه باکس
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهبود بازدید سایت
  • بهینه سازی محتوای سایت
  • بهینه سازی عنوان
  • صفحه لینک سایت
  • مدیریت شاخص های سئو بهبود سئو با تکنیک های کارآمد و دقیق
  • تحلیل رقبا و مقایسه با مشاغل مشابه سئو
  • یافتن کلمات کلیدی LSI

برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI شما می‌توانید دستور زیر را عنوان کنید. لیستی از عبارات مهم کلمه کلیدی ال اس آی را مرتبط با موضوع محتوا سئو به زبان فارسی تهیه کن که موضوعاتی که در فهرست ارائه می‌شود عبارت است از:

  • کلمات کلیدی مرتبط
  • جستجوی هم بسته
  • تحلیل خلاصه محتوا
  • تحلیل عبارات
  • بهبود نتایج جستجو
  • دسته بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو

شما می توانید برای دسته بندی کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو از این هوش مصنوعی بخواهید که کلمات کلیدی که مد نظرتان است را در یک لیست یا جدول به شما ارائه دهد .

اگر محتوا شما راجع به پروتئین مرغ و گوشت مرغ باشد کلمات کلیدی که برای شما می آورد به شرح زیر است.

  • کالری در گوشت مرغ
  • گوشت مرغ رایگان
  • فروش گوشت مرغ

و در دسته روبه رو جدول مشخص می‌کند که اطلاعات محتوای شما از نوع اطلاعاتی، تجاری یا تراکمی است. به عنوان مثال مرغ رایگان تجاری است اما کالری مرغ اطلاعاتی است.

  • ساخت کلاستر از کلمات کلیدی

از Cht gpt می خواهید که کلماتی که با هم در یک محتوا هستند را برای شما گروه بندی کند و به زبان فارسی ارائه دهد. تمام عنوان های مرتبط با هم را گروه بندی می کند و در یک جدول مشخص به شما ارائه می دهد.

 سئو داخلی و بهینه سازی محتوا

ایجاد یک محتوای متنی می تواند یک کار بسیار دشوار بخصوص برای نویسندگانی باشد که در این زمینه مهارت این دارند چت جی پی تی می تواند کمک زیادی به شما کند.

در سال 2022 شخصی به اسم جان مولر اعلام کرد که شرکت گوگل محتواهای تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی را برچسب می زند و متناقض با دستورالعمل شرکت کار می کند. الگوریتم های مختلفی در گوگل وجود دارد که تقریباً گوگل همه را باهم را شناسایی میکند و همیشه باید از نظارت انسانی استفاده کرد.

شما برای تولید محتوا از طریق این هوش مصنوعی با خیال آسوده می توانید از چت جی پی تی برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی لندینگ ایمیل محتواهای تبلیغاتی استفاده کنید کمک زیادی به بالا بردن کیفیت محتواهای شما می کند.

 رفع مشکلات نگارشی در محتوا متنی

با استفاده از این هوش مصنوعی شما می توانید مشکلات نگارشی در متن محتوا را رفع کنید بدین صورت که متن محتوای که مشکل دارد را وارد در چت جی پی تی کنید و به او دستور دهید که محتوای زیر را از نظر نگارشی بررسی کن. به نحو احسنت این کار را انجام می دهد و مشکلات نگارشی شما را رفع می کند.

جمع بندی

درست است که ChatGPT کارهای سئو را برای ما انجام می دهد اما باید از آن به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کرد زیرا که قابلیت انجام صفر تا صد سئو سایت ما را ندارد. بهترین انتخاب برای صاحبان بیزنس استفاده از خدمات سئو و یا آموزش سئو درون مجموعه می باشد تا بتوانند به رتبه های برتر گوگل و سایر موتورهای جستجوگر دست یابند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان