عبور از چالش یکنواختی در زندگی مشترک

حساس خوشبختی بعد از گذشت چندین و چند سال از شروع زندگی مشترک هنر می‌خواهد؛ هنری به نام گذشت، گذشت کردنی که در زندگی مشترک با دوست داشتن همراه خواهد شد. اگر به‌طورکلی یک رابطه زناشویی

عبور از چالش یکنواختی در زندگی مشترک

به قلم : اسما صابری - روان‌شناس و نوروتراپیست

 

تحریریه زندگی آنلاین : مردی 31 ساله هستم و 11 سال پیش ازدواج کردم. عاشق همسرم هستم اما زندگی‌مان مثل گذشته پرشور و هیجان نیست. او کمتر به من ابراز علاقه می‌کند و بیشتر درگیر بچه‌هایمان شده است. دو فرزند 8 و 4 ساله داریم. احساس می‌کنم که هر دو نفرمان نیاز به تجدید روحیه داریم اما نمی‌دانم که باید چه کرد؟

 مخاطب گرامی، احساس خوشبختی بعد از گذشت چندین و چند سال از شروع زندگی مشترک هنر می‌خواهد؛ هنری به نام گذشت، گذشت کردنی که در زندگی مشترک با دوست داشتن همراه خواهد شد. اگر به‌طورکلی یک رابطه زناشویی را شبیه به یک گیاه در نظر بگیریم، این گیاه علاوه بر نور، آب‌وهوا نیاز به مراقبت به‌موقع دارد تا همه برگ‌های آن سبز باشند. وقتی سال‌ها از شروع زندگی مشترک می‌گذرد، ممکن است گاهی انسان‌ها فراموش کنند به بخش  درونی‌تر آن رابطه بپردازند.

 گذشت زمان طولانی از شروع یک رابطه گرچه که یکی از نشانه‌های زندگی‌های مشترک موفق است اما آفت‌‌هایی هم دارد که باید حواسمان به آن‌ها باشد .

برای مثال انسان‌ها ذاتاً به دنبال کنجکاوی و تجربه‌های جدید هستند که شاید زندگی مشترکی که سال‌ها از شروعش می‌گذرد، این حس را در دو طرف ارضا نکند و رابطه را رو به کلافگی ببرد. با این مقدمه، چند توصیه به شما داریم.

بیشتربخوانید:

تکنیک های پیشگیری از فحاشی در زندگی مشترک

 

روش خاص ابراز دوست داشتن را کشف کنید

زن و شوهرها هرکدام با روش خاص خوددوست داشتنشان را بیان می‌کنند. برای مثال همسری با خرید یک شاخه گل دوست داشتنش را ابراز می‌کند و دیگری ممکن است با آماده کردن صبحانه قبل از رفتن به سرکار این حس را ابراز کند، در زندگی مشترکتان ابرازهای دوست داشتنتان را کشف کنید، درباره‌اش صحبت کنید و برای افزایش آن‌ها تلاش کنید.

 

  به روان یکدیگر بیشتر توجه کنید

گاهی سری که درد می‌کند، زبان بدنی است که دارد فریاد می‌زند چیزی هست که برای من غیرقابل‌تحمل یا اذیت کننده است. باهمسرتان درباره رنج‌ها و آسیب‌هایش صحبت کنید. گاهی بی‌دلیل یکدیگر را در آغوش بگیرید و از احساساتی که در طول روز یا سال‌های زندگی باهم تجربه کرده‌اید صحبت کنید. این کار شمارا به درون هم نزدیک می‌کند و انسان وقتی با درون دیگری آشنا می‌شود، احساساتی را درک می‌کند که حس کنجکاوی‌اش را ارضا می‌کند.

بیشتربخوانید:

لطفا کدورت های خود را مطرح کنید

 

 زندگی مشترک پناهگاهی پراهمیت است

فراموش نکنید که همه ما از بخش‌های آسیب‌دیده بیرونی به رابطه‌هایمان پناه می‌آوریم تا کمتر تنهایی را تجربه کنیم و آرامش را لمس کنیم پس برای سالم‌تر بودن این پناهگاه پراهمیت بیشتر تلاش کنید. زندگی مشترک یک بستر بی‌نظیر برای دستیابی به آرامش است و باید قدردان آن بود.

 

 حرف‌های نگفته را بگویید

ممکن است یکی از دو طرف رابطه زناشویی، عادت به حرف نزدن داشته باشد که این موضوع همیشه برای یک رابطه آسیب محسوب می‌شود.

 آسیبی که اجازه نمی‌دهد زندگی مشترک، رنگ موفقیت را به خودش ببیند. اگر در رابطه زناشویی قرار دارید که حرف‌هایی گفته نمی‌شود برای بیان آن‌ها تلاش کنید زیرا ناگفته‌ها رابطه را به سمت سطحی بودن و  کلافگی می‌برد.

 بیشتربخوانید:

چارچوب گفت و گوی سالم در زوجین چگونه است؟

قابلیت های زنان در رفتار با همسر

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان