ارزان‌ترین و گران‌ترین مقاصد گردشگری ۲۰۲۳ در اروپا

طبق گفته اپراتورهای تور و آژانس‌های مسافرتی، تقاضا برای تعطیلات و سفر خارج از کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی در حال رسیدن به حد قبل از همه‌گیری کرونا است

ارزان‌ترین و گران‌ترین مقاصد گردشگری 2023 در اروپا

طبق گفته اپراتورهای تور و آژانس‌های مسافرتی، تقاضا برای تعطیلات و سفر خارج از کشور در سال 2023 میلادی در حال رسیدن به حد قبل از همه‌گیری کرونا است. اما با افزایش رزرو پرواز و هتل، قیمت و هزینه‌های سفر نیز در حال افزایش است. بسیاری از مسافران برای اینکه خودشان را با این افزایش قیمت‌ها و به خصوص با توجه به هزینه‌های زیاد زندگی و تورم بسیار بالا هماهنگ کنند، مشکل دارند.

اداره پست بریتانیا گزارش سالانه پول تعطیلات (Holiday Money Report) خودش را منتشر کرده است. این گزارش به مسافرانی که قصد صرف هزینه مقرون به صرفه برای سفر خودشان دارند، کمک قابل‌توجهی می‌کند تا مقصد گردشگری خودشان را بهتر و دقیق‌تر انتخاب کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی سه مقصد گردشگری در اروپا بپردازیم که برای سفر و تعطیلاتی ارزان مناسب هستند. علاوه بر این، به معرفی کشوری اروپایی می‌پردازیم که به عنوان گران‌ترین مقصد گردشگری جهان معرفی شده است.

ارزان‌ترین مقاصد برای سفر به اروپا در سال 2023

بر طبق گزارش «پول تعطیلات» که هر ساله توسط اداره پست بریتانیا ارائه می‌شود، مقاصد گردشگری در نقاط مختلف جهان از نظر مقرون به صرفه بودن رتبه‌بندی می‌شوند. خبر بد این است که قیمت غذاها، نوشیدنی‌ها و سایر کالاهای اصلی توریستی در حدود 80 درصد از تفرجگاه‌ها و شهرهای جهان افزایش داشته است. از طرفی دیگر، افزایش ارزش پوند سبب شده تا اروپایی‌ها بودجه بیشتری برای سفر به برخی از مقاصد گردشگری در اختیار داشته باشند.

با وجود افزایش هزینه‌ها، آشکار شده که بریتانیایی‎‌ها همچنان سفر به خارج از کشور را در اولویت خودشان قرار داده‌اند و تنها 27 درصد از آن‌ها انتظار دارند که در سال جاری میلادی هزینه‌های لازم برای تعطیلات و سفر خودشان را کاهش بدهند. با این حال، بسیاری می‌گویند که باید در اوایل امسال پس‌انداز را شروع کنند تا بتوانند هزینه سفر خودشان را در انتهای سال داشته باشند. این در حالی است که نیمی از آن‌ها سفر به خارج از کشور را ترجیح می‌دهند چراکه هزینه آن کمتر از گذراندن تعطیلات در انگلستان است.

مارماریس ترکیه ارزان‌ترین مقصد اروپا در سال 2023

ساحل فیروزه (Turquoise Coast) ترکیه با آفتاب درخشان و دریای زیبای خودش پذیرای گردشگران است. مارماریس (Marmaris) تفرجگاهی ساحلی در اینجا با آب کبالت و ماریناهای پر زرق و برق، به عنوان ارزان‌ترین مقصد گردشگری برای گذراندن تعطیلات در اروپا شناخته شده است. این نقطه ساحلی سال گذشته رتبه اول ارزان‌ترین مقصد جهان را به خود اختصاص داده بود اما با وجود ارزان‌تر بودن لیر ترکیه،‌ امسال در رتبه‌بندی جهانی در رده دوم قرار گرفته است. همانند بسیاری از مکان‌ها، قیمت‌ها از سال گذشته به دلیل تورم و همچنین افزایش 55 درصدی حداقل دستمزد پرداختی در کافه‌ها و رستوران‎ها، بیش از دو برابر شده است.

نوشیدنی‌های ارزان آلگاروه پرتغال

اگر به نوشیدنی‌های مقرون به صرفه علاقه‌مند هستید، می‌توانید در آلگاروه (Algarve) پرتغال از انواع مختلف نوشیدنی‌ها با قیمت مناسب لذت ببرید. این نقطه در گزارش پول تعطیلات به عنوان ارزان‌ترین مقصد گردشگری در منطقه یورو معرفی شده، هر چند که قیمت‌ها نسبت به سال گذشته یک سوم افزایش داشته‌اند. با این حال، خط ساحلی متشکل از صخره‌های ناهموار و خانه‌های سفیدپوش ارزان‌ترین قهوه‌ها و نوشیدنی‌ها را در بین تمام مقاصد گردشگری سراسر جهان ارائه می‌کند.

غذاهای ارزان در ساحل سانی بلغارستان

در ساحل آفتابی یا سانی (Sunny Beach) بلغارستان و در حاشیه دریای سیاه، غذاها و نوشیدنی با قیمت‌های مقرون به صرفه ارائه می‌شوند. یک فنجان قهوه در تفرجگاهی ساحلی تنها 1 یورو هزینه دارد. اینجا ارزان‌ترین مکان در اروپا برای غذایی سه وعده برای دو نفر همراه با نوشیدنی است.

ریکیاویک ایسلند گران‌ترین مقصد گردشگری در سال 2023

در صدر فهرست گران‌ترین مقصد گردشگری جهان در سال 2023، ریکیاویک (Reykjavik) ایسلند قرار گرفته است. پایتخت ایسلند پر از معماری‌های مدرن چشمگیر و استخرهای شنای زمین گرمایی است و یکی از گران‌ترین مکان‌ها در اروپا برای خوردن و نوشیدن به شمار می‌رود. ریکیاویک زندگی شبانه پر از جنب و جوشی دارد اما این موضوع سبب شده تا هزینه‌ها برای بازدیدکنندگان بیشتر شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان