بهترین جزایر هند برای سفری به دل طبیعت

هند یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که برنامه‌ریزی برای سپری کردن تعطیلات در آنجا می‌تواند سخت و کمی ترسناک باشد. با وجود چیزهای بسیار زیادی که در اینجا برای کاوش وجود دارد، از کوه‌های وسیع هیمالیا گرفته تا معماری پر زرق و برق شهرهای بزرگ آن، اینکه از کجای این کشور سفر را شروع کرد، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

بهترین جزایر هند برای سفری به دل طبیعت

هند یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که برنامه‌ریزی برای سپری کردن تعطیلات در آنجا می‌تواند سخت و کمی ترسناک باشد. با وجود چیزهای بسیار زیادی که در اینجا برای کاوش وجود دارد، از کوه‌های وسیع هیمالیا گرفته تا معماری پر زرق و برق شهرهای بزرگ آن، اینکه از کجای این کشور سفر را شروع کرد، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

جاهای دیدنی بسیار زیادی برای کاوش در اینجا وجود دارند و از سوی دیگر، هند در بین گردشگران بسیار محبوب است و انتظار می‌رود که پس از سال‌های سخت همه‎‌گیری کرونا، در سال 2023 میلادی گردشگری این کشور رونق بیشتری بگیرد و به قبل از دوران کرونا بازگردد.

بسیاری از نقاط مهم گردشگری این کشور در سطح جهانی شهرت دارند و 40 نقطه از آن‌ها نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند. اما اگر قبلا شلوغی شهر بمبئی را تجربه کرده‌اید و تاج محل در آگرا را دیده‌اید، بهتر است که در سفر تازه خود به هندوستان، از مجمع‌الجزایر شگفت‌انگیز آن دیدن کنید.

هندوستان چند جزیره دارد؟

هند بیش از 1200 جزیره را تحت مالکیت خودش دارد و برخی از محبوب‌ترین جزیره‌های آن نیز در مجمع‌الجزایر لاکشادویپ (Lakshadweep) و آندامان (Andaman) قرار دارند. مجمع‌الجزایر استوایی لاکشادویپ در سواحل جنوب غربی کرالا در دریای عمان واقع شده و با سواحل آفتاب‌گیر و صخره‌های مرجانی پیچیده خودش مقصدی ایده‎‌آل برای سفری به دل طبیعت و ساحل‌گردی به شمار می‌رود.

در آنسوی دیگر هندوستان، جزایر آندامان و نیکوبار (Nicobar) قرار دارند که در واقع به میانمار و تایلند نزدیک‌تر هستند و مجمع‌الجزایری در خلیج بنگال به شمار می‌روند. صدها جزیره کوچک و بزرگ در اینجا وجود دارند که در آن‌ها سواحل شنی سفید، جنگل‌های بارانی و جنگل‌های حرا به وفور دیده می‌شوند.

مجمع‌الجزایر لاکشادویپ

مجمع‌الجزایر لاکشادویپ متشکل از 36 جزیره است که 10 مورد از آن‌ها مسکونی هستند و بیشتر برای صخره‌های مرجانی خودشان شهرت دارند و همین نیز آن‌ها را به مقصدی ایده‌آل برای انجام ورزش‌های آبی همچون غواصی و کایاک سواری تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید از جزایر لاکشادویپ دیدن کنید، باید مجوز بگیرید و گردشگران خارجی فقط مجاز به بازدید از سه جزیره آگاتی، بانگارام و کادمت هستند و این در حالی است که اتباع هندی می‌توانند به همه جزایر بروند اما باید از قبل مجوز بگیرند.

جاهای دیدنی جزیره آگاتی

سه جزیره در دسترس گردشگران خارجی در مجمع الجزایر لاکشادویپ بسیار زیبا و فوق‌العاده هستند و هر آنچه از یک مقصد جزیره‌ای و گرمسیری انتظار دارید را برآورده می‌کنند. جزیره آگاتی با وجود اندازه کوچکش که فقط سه کیلومتر مربع است، فرودگاه مخصوص خودش را دارد و به راحتی از نقاط مختلف هند قابل دسترس است.

هنگامی که در این جزیره هستید، مطمئنا از آب‌های شفاف و کریستالی آنجا لذت ببرید، به خصوص اگر به غواصی علاقه‌مند هستید. در غیر این صورت، می‌توانید در آنجا استراحت کنید و حس لذت‌بخش و آرامش‌بخش آن را تجربه کنید.

علاوه بر جزیره آگاتی می‌توانید به جزیره بانگارام بروید که دورتر و منزوی‌تر است و تنها جزیره تفرجگاهی در لاکشادویپ به شمار می‌رود که خالی از سکنه است. این جزیره کوچک بهترین مکان برای سفری دور و دراز و لذت بردن از طبیعت بکر است. به هنگام شب حتما به ساحل بروید و پلانکتون‌های فسفری را شاهد باشید که شن‌ها را درخشان می‌کنند.

جاهای دیدنی جزایر آندامان و نیکوبار

جزایر آندامان و نیکوبار توسط تنگه تن دگری (Ten Degree)، تنگه‌ای به عرض 150 کیلومتر از یکدیگر جدا شده‌اند. در اینجا 836 جزیره کوچک و بزرگ در این دو مجمع الجزایر وجود دارد و این در حالی است که بسیاری از آن‌ها پوشیده از جنگل‌های همیشه سبز و متراکم و با گیاهان و جانوران نادر هستند. بهترین زمان سفر به اینجا نیز از ماه اکتبر تا مه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان