طولانی‌ترین سفر اتوبوسی جهان از استانبول به لندن

سفری حماسی و پر از ماجراجویی جدیدی با اتوبوس قرار است مسافران را برای ۱۲۰۰۰ کیلومتر از استانبول به لندن ببرد

طولانی‌ترین سفر اتوبوسی جهان از استانبول به لندن

سفری حماسی و پر از ماجراجویی جدیدی با اتوبوس قرار است مسافران را برای 12000 کیلومتر از استانبول به لندن ببرد. این سفر 56 روزه در 22 کشور جهان توسط شرکت سفرهای جاده‌ای هندی Adventures Overland انجام می‌شود. این سفر با شکستن رکورد کنونی 6200 کیلومتری طولانی‌ترین سفر اتوبوسی جهان که توسط شرکت پرویی Ormeño انجام شده بود، نوید سفری رویایی و آهسته را به مسافران می‌دهد.

شرکت Adventures Overland چیست؟

شرکت Adventures Overland یک کمپانی تور و گردشگری هندی به شمار می‌رود که مقر آن در شهری به نام گورگائون در جنوب غربی شهر دهلی نو قرار دارد. این سفر طولانی با اتوبوس با ترسیم مسیر هیپی از دهه پنجاه تا هفتاد میلادی، یک سفر زمینی بسیار محبوب از اروپا و استانبول و فراتر از آن را برای مسافران و ماجراجویان فراهم می‌آورد. این شرکت و دو مالک آن یعنی سانجی مدان و توشار آگاروال از سال 2012 میلادی مسافران را به سفرهای زمینی مهیج و پر از ماجراجویی می‌برند.

سفر سالیانه جاده‌ای آن‌ها به لندن، یک تور رانندگی در سراسر کشور به شمار می‌رود که نقطه شروع آن هر سال متفاوت است و حالا این موضوع در مسیرهای حماسی جدید اتوبوسی نیز اعمال شده است. سفر اتوبوسی به لندن در ابتدا در سال 2020 میلادی ارائه شد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف گردید و حالا قرار است از ماه اوت سال 2023 میلادی این مسیر اتوبوسی به لندن دوباره راه‌اندازی شود.

در سال 2019 میلادی، شرکت‌کنندگان در مسیر جاده‌ای به لندن سفر خودشان را در هندوستان آغاز کردند و از آسیای جنوب شرقی به چین، خاورمیانه و اروپا رفتند. این سفر 16000 کیلومتری 50 روز طول کشید و از هشت منطقه زمانی عبور کرد. این در حالی است که شرکت‌کنندگان نقدهای بسیار مثبتی نسبت به این سفر و همچنین این کمپانی داشتند.

سفر اتوبوسی 56 روزه شما را به کجا خواهد برد؟

سفر اتوبوسی 56 روزه جدید این شرکت، از استانبول در ترکیه شروع می‌شود و سپس مسافران را به بالکان، اروپای شرقی، بالتیک، اسکاندیناوی و اروپای غربی می‌برد. این سفر پایتخت‌های اروپای شرقی و مرکزی از جمله صوفیه در بلغارستان، بلگراد در صربستان، زاگرب در کرواسی، لیوبلیانا در اسلوونی، بوداپست در مجارستان، براتیسلاوا در اسلواکی، پراگ در جمهوری چک و ووشو در لهستان را پوشش خواهد داد و در آشویتس نیز در طول مسیر توقف خواهد کرد.

در مرحله بعدی سفر نیز مسافران به سمت شمال یعنی لیتوانی، لتونی و استونی خواهند رفت و پس از آن نیز از خلیج فنلاند عبور خواهند کرد و به ماجراجویی در روستای بابا نوئل (Santa Claus Village) خواهند پرداخت و به شمالی‌ترین نقطه اروپا که از طریق جاده قابل دسترس است یعنی نوردکپ (Nordkapp) سفر می‌کنند.

از جمله دیگر توقف‌ها در این سفر طولانی نیز می‌توان به استکلهم در سوئد و کپنهاگ در دانمارک اشاره کرد. این در حالی است که ادامه سفر در آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه رقم می‌خورد و در شهر لندن در بریتانیا به پایان می‌رسد.

اتوبوسی شیک و راحت برای سفری طولانی

سفر با اتوبوس برای برخی از افراد ممکن است بسیار دشوار و خسته‌کننده به نظر برسد اما باید گفت که شرکت Adventures Overland در اتوبوس‌های خودش صندلی‌های قابل تنظیمی را با فضای کافی تعبیه کرده است. دو صندلی در یک طرف و یک صندلی در طرف دیگر، سبب شده تا فضای میانه اتوبوسی نیز گسترده‌تر باشد و این در حالی است که سیستم‌های سرگرمی فردی نیز در دسترس مسافران قرار دارند. این صندلی‌ها همچنین دارای سینی‌های تاشو و شارژ تلفن USB هستند و یک توالت اضطراری نیز در داخل آن وجود دارد. مسافران اجازه دارند تا دو چمدان با اندازه کامل با خود بیاورند.

هر روز سفر با یک روز استراحت همراه است و همین نیز سبب شده تا در طول این سفر 56 روزه، مسافران تنها 28 روز از آن را در داخل اتوبوس باشند. در هر روز نیز مسافت بین 95 تا 675 کیلومتر طی می‌شود که به طور میانگین 440 کیلومتر در هر روز است و سفری 12265 کیلومتری را رقم می‌زند.

هزینه سفر اتوبوسی از استانبول به لندن

سفر اتوبوسی از استانبول به لندن از تاریخ 7 اوت شروع می‌شود و در 1 اکتبر سال 2023 میلادی به پایان می‌رسد. هزینه این سفر 22420 یورو به اضافه مالیات به ازای هر شخص است. این هزینه شامل تمام هزینه‌های حمل و نقل، ویزا و اقامت در هتل است و همچنین تمام صبحانه‌ها، 30 نهار و 30 شام را دربر می‌گیرد.

در هر مقصد نیز راهنمایی به زبان انگلیسی و بومی حضور دارند و در تورهای گشت و گذار از جاهای دیدنی هر شهر، مسافران را همراهی خواهند کرد. تنها 30 نفر می‌توانند در این سفر اتوبوسی پر از ماجراجویی شرکت داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر