بهترین جاهای دیدنی جنوب اسپانیا

اندلس یک جامعه خودمختار است که بیشتر مناطق جنوبی اسپانیا را پوشش می‌دهد. این کشور دارای مناظر متنوع، با خط ساحلی طولانی در کنار دریای مدیترانه و رشته کوه خاص خودش است و میانگین گرم‌ترین دما در اروپا را دارد

بهترین جاهای دیدنی جنوب اسپانیا

اندلس یک جامعه خودمختار است که بیشتر مناطق جنوبی اسپانیا را پوشش می‌دهد. این کشور دارای مناظر متنوع، با خط ساحلی طولانی در کنار دریای مدیترانه و رشته کوه خاص خودش است و میانگین گرم‌ترین دما در اروپا را دارد. از آنجا که اینجا توسط فرهنگ‌ها و ملل مختلف به مکانی عالی برای هجوم تبدیل شده و طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌ها را می‌توان در آن مشاهده کرد، به نام اندلس شهرت پیدا کرده است. در ادامه همراه با ما باشید تا با بهترین جاهای دیدنی جنوب اسپانیا آشنا شوید.

10. شهر خرس د لا فرونتزا

Jerez de la Frontera

Jerez de la Frontera

شهر خرس د لا فرونتزا (Jerez de la Frontera) شهری کوچک به شمار می‌رود که به اعتقاد بسیاری از افراد همان اندلس اصلی به شمار می‌رود. با اینکه شهرهای بزرگتری همچون کادیز و سویا این افتخار را به نام خود زده‌اند اما این شهر از بسیاری از جهات بسیار شناخته شده و برجسته به شمار می‌رود.

اینجا مرکز فرهنگی اسب اسپانیایی و محل اختراع شراب شری غنی محسوب می‌شود. یازده کاخ اروپایی و یک کاخ و قلعه موریانی در دسترس گردشگران و بازدیدکنندگان قرار دارند و این در حالی است که در طول یکی از فستیوال‌های متعدد اینجا می‌توان رقص سنتی فلامنکو را مشاهده کرد، آن هم در شهری که آن را اختراع کرده است.

9. پارک ملی دونانا

Donana National Park

Donana National Park

پارک ملی دونانا (Donana National Park) در دلتای حاصلخیز رودخانه گوادالکیویر در محل واریز آن به دریای مدیترانه قرار گرفته است. اینجا بهشتی زیست محیطی متشکل از تپه‌های شنی، مرداب‎‌ها و دشت‎‌ها است که پناهگاهی برای بسیاری از گونه‌های حیات وحش به شمار می‌رود. علاوه بر گونه‌های مهاجر آفریقایی در اینجا، گونه‌های بومی در خطر انقراضی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیاهگوش ایبری و عقاب امپراتوری اسپانیایی اشاره کرد.

8. ماربیا

Marbella

Marbella

ماربیا (Marbella) زمانی یک دهکده سفید کوچک ماهیگیری بوده اما اکنون یکی از بین‌المللی‌ترین تفرجگاه‌های ساحلی در کوستا دل سول به شمار می‌رود. سواحل اینجا پر از شن‌های بسیار خوب است و دریای مدیترانه نیز آب‌های آبی و تمیزی دارد که به جاذبه اصلی اینجا تبدیل شدند. علاوه بر این موارد نیز جاذبه‌های تاریخی متعددی در اینجا به چشم می‌خورند که می‌توان آن‌ها را کاوش کرد.

7. کادیس

Cadiz

Cadiz

اعتقاد بر این است که کادیس (Cadiz) قدیمی‌ترین شهر مسکونی در تمام اروپای غربی به شمار می‌رود که بیش از سه هزار سال پیش توسط ملوانان فنیقی تأسیس شد و از آن زمان نیز متروکه نشده است. بازدید از اینجا به معنای دیدن خطوط ساحلی طولانی متشکل از سواحل عمومی، امواج دریایی خروشان و نمونه‌هایی از هزاران سال معماری است. کارناوال سومین جشن بزرگ از نوع خودش در جهان به شمار می‌رود و بهترین زمان برای سفر به شهر کادیس است.

6. مالاگا

Malaga

Malaga

مالاگا (Malaga) از بیرون پوسته‌ای رام و مدرن دارد اما در مرکز آن، شهری تاریخی و گوتیک به چشم می‌خورد. این مرکز شهر دنیایی دیگر است و زادگاه پیکاسو محسوب می‌شود و مجموعه بزرگی از موزه‌ها برای گشت و گذار را دارد. کسانی که به دنبال مکان‌های تاریخی و قدیمی هستند نیز می‌توانند از تئاتر رومی و آزکالبا که یک قلعه قدیمی مورها است، دیدن کنند. قلعه بزرگ و قرن یازدهمی جبلافارو (Gibralfaro) نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مجلل و تماشایی این شهر محسوب می‌شود.

5. سیرا نوادا

Sierra Nevada

Sierra Nevada

سیرا نوادا (Sierra Nevada) رشته کوهی در اسپانیا به شمار می‌رود که یکی از جنوبی‌ترین مقاصد اسکی‌سواری در کل اروپا است و همچنین بلندترین کوه اسپانیا یعنی کوه مولاسن (Mulhacén) با ارتفاع 3478 متر از سطح دریا را درون خودش جای داده است. این رشته کوه‌ها همچنین مشرف به شهر گردانادا هستند و سرگرمی‌های بسیار زیادی را به مسافران و بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند. علاوه بر دامنه‌های زمستانی، بازدیدکنندگان می‌توانند از پارک ملی که شامل حفاظتگاه، رصدخانه و تلسکوپ نجومی است نیز دیدن کنند. در طول فصل تابستان نیز اینجا به مکانی ایده‌آل برای صخره‌نوردی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری کوهستان تبدیل می‌شود.

4. روندا

Ronda

Ronda

روندا (Ronda) که درون و اطراف تنگه عمیق ال تاجو (El Tajo) قرار گرفته، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اسپانیا به شمار می‌رود. موقعیت تسخیرناپذیر اینجا، آن را به دژی بسیار مستحکم در برابر نیروهای کاتولیک در دهه 1400 تبدیل کرد. پل پونته نوئوو (Puente Nuevo) که در سال 1793 میلادی تکمیل شد، یکی از چشم‌گیرترین ویژگی‌های شهر به شمار می‎‌رود، پلی که بر روی تنگه قرار گرفته است. معماری این شهر نیز تأثیر خودش را از رومی‌ها و مورها که زمانی بر این منطقه حاکم بودند، گرفته است.

3. کوردوبا

Cordoba

Cordoba

شکوه معماری کوردوبا (Cordoba) به خوبی شناخته شده است، معماری‌ای که از فرهنگ‌های مختلفی سرچشمه می‌گیرد. یکی از جنبه‌های مشهور شهر کوردوبا در سطح جهانی نیز مسکیتا (Mezquita) یا مسجد کلیسای جامع بزرگ آن است. اینجا هم طراحی استثنایی دارد و هم تاریخ‌های مذهبی ترکیبی را درون خودش به نمایش گذاشته و همین نیز سبب شده تا جریان ثابتی از گردشگران و بازدیدکنندگان بین‌المللی به آنجا سفر کنند. معماری محله یهودیان نیز بسیار جالب‌توجه است و گشت و گذار بسیار جذاب و جالب‌توجهی را رقم می‌زند.

2. سویل

Seville

Seville

سویل (Seville) بزرگترین مقصد گردشگری در جنوب اسپانیا به شمار می‌رود و جاهای دیدنی متعددی دارد. کلیسای جامع در اینجا یک برج ناقوس مورها دارد و بر اساس برخی از اندازه‌گیری‌ها سومین کلیسای بزرگ جهان است، هر چند برخی می‌گویند از نظر حجم، بزرگترین کلیسای جهان محسوب می‌شود.

مجموعه‌ای موزه‌ها، معماری‌های باستانی، کاخ‌ها و کلیساها در سویل برای کاوش قرار دارند و این در حالی است که امکانات معمول شهرهای بزرگ بزرگ، غذاهای عالی و فعالیت‌های فرهنگی متنوعی نیز در اینجا به چشم می‌خورند که می‌تواند گشت و گذار و سفری بسیار دلنشین و خوش را برای شما رقم بزنند.

1. گرانادا

Granada

Granada

گرانادا (Granada) در پایه کوهستان سیرا نوادا قرار گرفته و به عنوان یک سکونتگاه سلتیکی تأسیس شده بود و بیش از 2500 سال است که مردم در آن ساکن شده‌اند. موقعیت خیره‌کننده این شهر آن را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرها در اندلس تبدیل کرده است. مشهورترین جاذبه آن نیز قلعه و مجموعه کاخی به نام الحمرا (Alhambra) است که در دوران حکومت اسلامی یک کاخ مور برای امیران بوده است. در همان نزدیکی نیز محله مسلمانان و بسیاری از کلیساها و قلعه‌های دیگر به چشم می‌خورند که ارزش سفر به این شهر را دو چندان می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان