بهترین اقتباس‌های لایو اکشن از انیمه‌ها

اقتباس‌های لایو اکشن از انیمه‌ها همیشه موضوع بسیار داغی در بین طرفداران بوده است و این در حالی است که اکثر فیلم‌ها و سریال‌های لایو اکشن ساخته شده بر اساس انیمه‌ها، با نقدهای منفی از سوی بیننده‌ها و کاربران همراه شدند. در حقیقت، ایجاد تعادل بین جادوی انیمه اصلی و اقتباس دقیق داستان‌های انیمه‌ای به دنیای فیلم و سریال لایو اکشن، کار بسیار دشواری است.

بهترین اقتباس‌های لایو اکشن از انیمه‌ها

اقتباس‌های لایو اکشن از انیمه‌ها همیشه موضوع بسیار داغی در بین طرفداران بوده است و این در حالی است که اکثر فیلم‌ها و سریال‌های لایو اکشن ساخته شده بر اساس انیمه‌ها، با نقدهای منفی از سوی بیننده‌ها و کاربران همراه شدند. در حقیقت، ایجاد تعادل بین جادوی انیمه اصلی و اقتباس دقیق داستان‌های انیمه‌ای به دنیای فیلم و سریال لایو اکشن، کار بسیار دشواری است.

با اینکه اکثر اقتباس‌های لایو اکشن از انیمه‌ها نتوانستند انتظارات طرفداران را برآورده سازند، برخی از آثار موفق شدند تا با وفاداری به منبع اصلی، داستان‌های جذاب و جالب‌توجهی را برای مخاطبان به نمایش بگذارند و ارزش خودشان را ثابت کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین‌های این سبک بپردازیم.

10. فیلم گینتاما

Gintama (2017)

Gintama (2017)

گینتاما (Gintama) فرنچایزی کمدی و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود که هرگز از استفاده حداکثری از رسانه انیمیشن طفره نرفته است. این در حالی است که استفاده از طنز و اغراق‌های پوچ و شوخی‌های بصری، به موفقیت آن کمک بسیاری کرده است. فیلم گینتاما (Gintama) محصول سال 2017 میلادی نیز توانست به خوبی این موارد را به دنیای لایو اکشن انتقال بدهد و جذابیت انیمه اصلی را درون خودش حفظ کند.

9. فیلم دفترچه مرگ

Death Note (2006 & 2007)

Death Note (2006 & 2007)

زمانی که به نسخه لایو اکشن دفترچه مرگ (Death Note) اشاره می‌رود، بسیاری از افراد فیلم نه چندان خوب نتفلیکس محصول سال 2017 میلادی را به یاد می‌آورند. با این حال، باید گفت که ژاپن پیش از یک دهه قبل از شکست نتفلیکس، توانست اقتباس لایو اکشن بسیار بهتری از این انیمه را به رو پرده سینماها بیارود.

فیلم «دفترچه مرگ» سال 2006 و 2007 تا جایی که ممکن بود، به منبع اصلی نزدیک باقی ماند و سعی نکرده که روایت روانشناختی آن را از نو ابداع کند. همین نیز سبب شده تا این لایو اکشن صرف نگاه واقعی‌تری از رقابت ال و لایت را برای بیننده‌ها به نمایش در بیاورد.

8. فیلم نانا

Nana (2005)

Nana (2005)

درام‌های انیمه‌ای مبتنی بر واقعیت به عنوان منبع بهتری برای اقتباس‌های لایو اکشن عمل می‌کنند. فیلم نانا (Nana) محصول سال 2005 میلادی نیز اقتباسی از مانگایی به همین نام است و نمونه‌ای درخشان از داستانی به شمار می‌رود که در دنیای لایو اکشن به خوبی به نمایش در می‌آید. این فیلم توانست اصالت و وفاداری بیشتری را به داستان دلخراش دو زن بسیار متفاوت بیاورد، دو زنی که در کنار هم با مشکلات و ستم‌های جهان مواجه می‌شوند. با این حال، مهم‌ترین عامل موفقیت این اثر،‌ نقش‌آفرینی درخشان بازیگران آن بوده است.

7. فیلم جیگرتو بخورم

Let Me Eat Your Pancreas (2017)

Let Me Eat Your Pancreas (2017)

فیلم جیگرتو بخورم (Let Me Eat Your Pancreas) محصول سال 2017 میلادی یک مورد عجیب از اقتباسی لایو اکشن از انیمه به شمار می‌رود. این داستان در ابتدا به عنوان یک رمان تحت وب توسط یورو سومینو پخش شد که در سال 2016 میلادی به مانگا تبدیل شد. یک سال پس از آن نیز فیلمی لایو اکشن به نام «جیگرتو بخورم» بیننده‌ها را با این داستان دلخراش آشنا کرد. با این حال، برخی از طرفداران ممکن است با انیمه آن محصول سال 2018 میلادی بیشتر آشنا باشند.

6. فیلم ماجراجویی عجیب جوجو: الماس نشکن است فصل اول

JoJo's Bizarre Adventure: Diamond Is Unbreakable Chapter 1 (2017)

JoJo’s Bizarre Adventure: Diamond Is Unbreakable Chapter 1 (2017)

ایده ساخت فیلمی لایو اکشن بر اساس مجموعه «ماجراجویی عجیب جوجو» ممکن است برای اکثر طرفداران که با ویژگی‎‌های عجیب و غریب آن آشنا هستند، ناامیدکننده باشد. با این حال، کسانی که فیلم ماجراجویی عجیب جوجو: الماس نشکن است فصل اول (JoJo’s Bizarre Adventure: Diamond Is Unbreakable Chapter 1) را تاکنون ندیده‌اند، مطمئنا از وفادار بودن این اثر نسبت به اثر اصلی شگفت‌زده خواهند شد و باید گفت که سازندگان به خوبی توانستند تا جذابیت اثر اصلی را به دنیای لایو اکشن بیاورند.

5. فیلم تیغ جاودانه

Blade Of The Immortal (2017)

Blade Of The Immortal (2017)

تمام طرفداران آثار اکشن ژاپنی می‌دانند که این ژانر پر از نمونه‌های برجسته و تأثیرگذار است. فیلم تیغ جاودانه (Blade Of The Immortal) محصول سال 2017 میلادی نیز جزو همین نمونه‌ها به شمار می‌رود، حتی اگر منبع اصلی ساخت آن نیز از دنیای انیمه بوده باشد. خشونت و خون بسیار زیاد سبب شده تا این فیلم بسیار جذاب و تماشایی باشد و بازیگران درخشان و طراحی تولید عالی نیز جذابیت آن را برای بیننده‌ها و طرفداران دو چندان کرده است.

4. فیلم آبی بزرگ

Grand Blue (2020)

Grand Blue (2020)

فیلم آبی بزرگ (Grand Blue) محصول سال 2020 میلادی اثری لایو اکشن کمدی، خنده‎‌دار و دلنشین است که هر آن چیزی که طرفداران در مورد مانگا و انیمه اصلی آن دوست داشتند را به روی پرده سینماها می‌آورد. داستان این اثر بسیار راحت‌تر از اکثر اقتباس‌های لایو اکشن به دنیای واقعی منتقل شده و حتی برخی بر این عقیده هستند که برخی موارد حتی از انیمه نیز بهتر بودند.

3. فیلم آلیتا: فرشته جنگ

Alita: Battle Angel (2019)

Alita: Battle Angel (2019)

فیلم آلیتا: فرشته جنگ (Alita: Battle Angel) محصول سال 2019 میلادی یکی از نمونه‌های نادری است که در آن، هالیوود اقتباسی لایو اکشن بر اساس انیمه می‌سازد و آن را به موفقیت می‌رساند. این فیلم اکشن و سایبرپانک بر اساس مانگایی کلاسیک از دهه 90 میلادی نوشته یوکیتو کیشیرو است و توانسته به بهترین شکل ممکن این داستان را در دنیای لایو اکشن برای طرفداران و مخاطبان به نمایش در بیاورد. بودجه بزرگ نیز به خلق جلوه‌های بصری بسیار تماشایی و زیبا کمک شایانی کرده است.

2. سریال آلیس در سرزمین مرزی

Alice In Borderland (2020)

Alice In Borderland (2020)

بیشتر اقتباس‌های لایو اکشن از انیمه‌ها به دلیل پایین‌تر بودن نسبت به نسخه اصلی شهرت دارند. سریال آلیس در سرزمین مرزی (Alice In Borderland) یک استثناء به شمار می‌رود و توسط بسیاری از طرفداران به عنوان بهترین اثر ساخته شده در این فرنچایز محسوب می‌شود. این سریال پر از جلوه‌های بصری زیبا و تماشایی است که آن را به یکی از سریال‌های موفق سرویس آنلاین نتفلیکس تبدیل کرده است.

1. مجموعه فیلم شمشیرزن دوره‌گرد

Rurouni Kenshin (2012-2021)

Rurouni Kenshin (2012-2021)

یکی از نمادین‌ترین و تأثیرگذارترین داستان‌های سامورایی در تمام انیمه‌ها، شمشیرزن دوره‌گرد است که اقتباس‌های لایو اکشن متعددی بر اساس آن ساخته شده است. فیلم‌های شمشیرزن دوره‌گرد (Rurouni Kenshin) به خوبی توانستند تا این داستان را به دنیای لایو اکشن بیاورند و به منابع اصلی وفادار باشند. تاکنون پنج فیلم لایو اکشن از سال 2012 تا 2021 ساخته شدند که داستان هیمورا کنشین را با جزئیات برجسته پوشش می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان