بهترین شهرها برای خرید عتیقه و لوازم دست دوم در اروپا

وقتی در تعطیلات به سر می‌برید، گشت و گذار در یک بازار کهنه‌فروشان یا سمساری می‌تواند سفر شما را بسیار مهیج‌تر و جذاب‌تر کند. غوطه‌ور شدن در این بازارهای پر از بی‌نظمی لذت منحصربه‌فردی دارد و ممکن است در میان این همه شلوغی لوازم خاصی را پیدا کند که در دیگر مکان‌ها دیده نمی‌شوند.

بهترین شهرها برای خرید عتیقه و لوازم دست دوم در اروپا

وقتی در تعطیلات به سر می‌برید، گشت و گذار در یک بازار کهنه‌فروشان یا سمساری می‌تواند سفر شما را بسیار مهیج‌تر و جذاب‌تر کند. غوطه‌ور شدن در این بازارهای پر از بی‌نظمی لذت منحصربه‌فردی دارد و ممکن است در میان این همه شلوغی لوازم خاصی را پیدا کند که در دیگر مکان‌ها دیده نمی‌شوند.

همانند کسانی که در داخل یک کافه فضای باز نشستند یا از بازار غذا دیدن می‌کنند، گشت و گذار در بازارهای سمساری و کهنه‌فروشان می‌توانند شما را بیشتر با فرهنگ و زندگی بومی آشنا کند. از اشیاء موجود برای فروش تا گپ زدن با فروشندگان، بازارهای کهنه و عتیقه‌فروشی همانند موزه‌های مردم شناسی می‌مانند. در ادامه همراه با ما باشید تا با بهترین شهرهای اروپایی برای خرید عتیقه و لوازم دست دوم آشنا شوید.

لباس و لوازم آشپزخانه ارزان در کپنهاگ دانمارک

سال گذشته میلادی و به انتخاب وب سایت Confused، کپنهاگ در دانمارک به عنوان بهترین شهر اروپایی برای ارزان‌خرها انتخاب شده بود. این وب سایت اظهار داشته که پایتخت دانمارک دارای مغازه‌های عتیقه‌فروشی با کیفیت و بازارهای خیابانی با بالاترین رتبه است.

محبوب‌ترین بازار دست‌فروشی کپنهاگ نیز در پشت شهرداری فردریکسبرگ (Frederiksberg City Hall) قرار دارد. در آنجا می‌توان انواع برندهای مد بین‌المللی را با قیمتی مقرون به صرفه و همچنین وسایل آشپزخانه عجیب و غریب و شگفت‌انگیز را پیدا کرد.

اگر کارد و چنگال و ظروف کریستال نقره‌ای تزئین شده بیشتر نظر شما را به خود جذب می‌کنند، بازار عتیقه فروشی Old Strand می‌تواند برای شما مناسب باشد، بازاری که اکنون از آن به عنوان بازار Thorvaldsens Plads نیز یاد می‌کنند.

کتاب‌های کمیاب و یادگاری‌های جنگ در برلین آلمان

پایتخت جوان و بوهمی آلمان مرکز گنجینه‌های دست دوم به شمار می‌رود. بازارهای پر هیاهوی برلین اغلب دارای کنجکاوی‌های مربوط به دوره جمهوری دموکراتیک آلمان (1945 تا 1990) هستند و از جمله آن‌ها نیز می‌توان به یونیفرم‌های نظامی، اسباب بازی و تابلوهای فروشگاه‌های قدیمی اشاره کرد.

در زیر سایه درختان در آرکوناپلتز، شما می‌توانید مبلمان شیکی را نیز مشاهده کنید. بازار Antikbuchmarkt در کنار رودخانه اسپری نیز کتاب‌ها و عتیقه‌جات کمیاب را به فروش می‌رساند. اگرچه بازار Mauerpark بیشتر جنبه توریستی دارد اما تجربه آشفته‌ای از کافه‌های شاد در فضای باز و کارائوکه در بعدازظهرهای یکشنبه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پارچه‌های فنلاندی و ظروف نمادین در هلسینکی فنلاند

به عنوان کشوری از طرفداران پر شور محیط زیست، جای تعجب ندارد که چرا خرید لوازم دست دوم در فنلاند ارزشمند است. پایتخت آن یعنی هلسینکی نیز پر از بازارهایی است که اقلام منحصربه‌فرد فنلاندی را می‌فروشند. در بازار دستفروشی Hietalahti نیز نسخه محدود مومین، لباس‌ها و زیورآلات ماکیا یا پارچه‌های درخشان ماریمکو به فروش می‌رسند. برای اسباب بازی‌های چوبی سبک اسکاندی به بازار Hakaniemi بروید و ظروف غذاخوری دو مارک برجسته فنلاندی لیتالا و آرابیا را نیز از همین بازار تهیه کنید.

فروشگاه‌های خیریه شیک و رویدادهای ویژه در ادینبرا اسکاتلند

اسکاتبریج (Stockbridge) شیک در شهر ادینبرا منطقه مناسبی برای غوطه‌ور شدن در بوتیک‌های دست دوم و مغازه‌های خیریه شیک به شمار می‌رود. این محله علیرغم اینکه در لبه شهر جدید مرکزی و زیبای شهر قرار گرفته، حس یک روستا را دارد.

در مغازه‌های خیریه متعدد آن، ارزان‌خرها می‌توانند جامپرهای ترمه، صفحات وینیل کمیاب و مبلمان قدیمی را پیدا کنند و یک فروش صلیب سرخ بریتانیایی نیز به طور کامل به لباس عروس اختصاص یافته است. اگرچه به دنبال همه‌گیری کرونا، فروش‌های شلوغ اینجا کاهش پیدا کرد اما این روند در حال بازگشت به قبل از کرونا است.

سکه‌های کلکسیونی و صفحات وینیل قدیمی در بیلبائو اسپانیا

بازارهای دست دوم فروشی بیلبائو هم برای بازدیدکنندگان معمولی و هم برای افراد حرفه‌ای و ارزان‌خر مناسب است. کلکسیونرها برای بازار سرگرمی‌ها که سرشار از اشیاء کمیاب است، باید روز یکشنبه به پلازا نووا بروند. در میان گشت و گذار خود در میان این بازارها نیز می‌توانید در بارها و کافه‌های آن نوشیدیمی میل کنید.

مُدهای فرانسوی و غذاهای خوشمزه در پاریس فرانسه

پاریس چندان مقصد گردشگری مقرون به صرفه‌ای محسوب نمی‌شود اما در آنجا چندین بازار عتیقه و کهنه‌فروشی وجود دارد که برای ارزان‌خرها مناسب است. برای نزدیک به 150 سال، بازار Marché aux Puces de Saint-Ouen در حومه پایتخت فرانسه به علاقه‌مندان به سبک‌های قدیمی اختصاص یافته است. هزارتوی وسیعی از غرفه‌های سرپوشیده و روباز در اینجا همه چیز می‌فروشند که شامل ظروف و زیورآلات طرح‌های قدیمی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر