وبلاگ مشرق

دیکتاتورندیده‌ها در خیابان/ پاسخ جالب مردم یک استان به هنجارشکنان

در جلسه اخیر شورای شهر تهران بر ارائه برنامه از سوی شهرداری تهران برای مقابله با هنجارشکنان اجتماعی و کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند تأکید شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تأکید بر ارائه برنامه شهرداری برای مقابله با هنجارشکنان اجتماعی

دیکتاتورندیده‌ها در خیابان/ پاسخ جالب مردم یک استان به هنجارشکنان

سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران طی نطقی در جلسه علنی این شورا گفته است: برخی مسئولان ساده‌اندیش خیال می‌کنند باید برای حفظ نظام با هنجارشکنان بی‌حجاب مماشات کرد که این خود یک متد براندازی است.

او می افزاید: اگر به موضوع حجاب به شکلی عمیق‌تر بپردازیم، در مرحله اول مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی و دشمن خارجی نیست، بلکه حجاب در گرو سیاست و گروه‌های لیبرال است که اجازه پرداختن صحیح به موضوع عفاف و حجاب را نمی‌دهند و به وسیله‌ای برای کسب جایگاه تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در چند ماه اخیر عکس‌ها و فیلم‌هایی از حضور افراد بی‌حجاب در شهر برای اعضای شورا ارسال شده است. ما در برابر امام راحل و خون شهدا مسئولیم و شاید در آزمون تاریخی و الهی قرار گرفته‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: ضروری است برنامه شهرداری تهران برای مقابله با هنجارشکنان اجتماعی ارائه شود.[1]

*اگرچه همه دستگاه های اجرایی کشور وظایفی در قبال حجاب دارند لکن از یاد نبریم که اجرای وظایف اصلی بر عهده دولت بعنوان حاکم اجرائیات کشور است و مادام که در نگاه دولت به مسئله حجاب شاهد اهمال و سستی باشیم؛ مسئله بر جای خود خواهد ماند.

تاکنون برخی نهادها و وزارتخانه بصورت مجزا اعلام کرده اند که به افراد بی حجاب خدمات نخواهند داد.[2]

***

با افزایش 50 درصدی پرداخت "زکات" در خراسان شمالی صورت گرفت:

پاسخ جالب مردم یک استان به هنجارشکنان

دیکتاتورندیده‌ها در خیابان/ پاسخ جالب مردم یک استان به هنجارشکنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار استان پارسال 41 میلیارد و 143 میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال ما قبل آن 51 درصد افزایش یافت.

مجید الهی راد در گفتگو با ایرنا همچنین تصریح کرد: میزان زکات هدفگذاری شده در سال گذشته 31 میلیارد و 360 میلیون تومان بود که با همکاری عاملان و مسولان زکات استان و شهرستان ها بیش از این رقم جمع آوری شد.

او گفته است: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌ها و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها، کارهای عمرانی و عام المنفعه می شود که بر این اساس 85 درصد میزان زکات در راستای تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه و مابقی آن برای اجرای پنج طرح عمرانی هزینه شد.[3]

*تدیّن و دین خواهی خصلت اصلی و تاریخی مردمان ایران‌زمین است که دلایل و اسناد آن از قبیل خبر فوق‌الاشاره کم نیستند.

.مسئله قابل تأمل اما کسانی هستند که منکر این تدیّن می شوند و با هنجارشکنی های خود عملا به سمت بیگانگی با اکثریت مردم ایران حرکت می کنند و البته به لزوم درک‌پذیری از احترام به عرف و شعائر هم توجه ندارند

اگرچه باید پذیرفت که بخشی از ایجاد این درک بر عهده رویکردهای اقناعی و تبیینی است.

***

دیکتاتورندیده‌ها در خیابان

دیکتاتورندیده‌ها در خیابان/ پاسخ جالب مردم یک استان به هنجارشکنان

صفاءالدین تبراییان، نویسنده کتاب انتفاضه شعبانیه (حماسه مقاومت فراگیر مردم عراق علیه صدام) اخیراً در نشستی که خبرگزاری ایبنا گزارش آنرا منتشر کرد درباره ستمگری های صدام (دیکتاتور عراق) گفته است: سازمان سیا از ابتدا صدام را نشان کرده بود و از او حمایت می کرد. صدام هر دو دامادش را به قتل رساند و سر آنها را جدا کرد. -صدامیان- سیاست شکستن استخوان و زهره چشم گرفتن را داشتند. اگر کسی در جلسه ای خصوصی علیه صدام بدگویی می کرد با حکم زندان ابد مواجه می شد و اگر این بدگویی علنی بود اعدامش می کردند. اگر هم نمی خواستند اعدامش کنند روی پیشانی اش یک داغ به شکل ضربدر می‌زدند.

او سپس در کنایه به اغتشاشات اخیر ایران گفته است: اینهایی که -در ایران- به خیابانها آمده اند دیکتاتور ندیده اند.[4]

*اشاره آقای تبراییان حاوی تأملات عمیقی است که بایستی مد نظر همه باشد.

البته اگر چنین اشاره ای هم نبود؛ تنها با عقلانیت و مطالعه نیز می توان فهمید که ما در ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی ایران با دیکتاتوری مواجه نیستیم و اغتشاشات خیابانی نیز در واقع ظلمی است که عده ای به انقلاب اسلامی و به مردم ایران روا می دارند.

صد البته بایستی با دیکتاتوری مبارزه کرد. اما وقتی رفتار دیکتاتورمآبانه ای از سوی حکومت و رهبری نظام دیده نمی شود و بلکه هرچه هست عفو و خویشتن‌داری و پدری است؛ پس چرا باید عده ای عنان خود را به دست رسانه های معاند، چند پیرمرد سلطنت طلب و منافقینی بدهند که دشمنی و عداوت آنها با ایران و ایرانی بر هیچکس پوشیده نیست...

در این میان البته ممکن است عده ای به مشکلات اقتصادی اشاره کنند که باید گفت راه حل هیچ مشکلی از طریق خیابان حل نمی شود و خاصه در بحث مشکلات اقتصادی نیز "گزینه خیابان" سبب بغرنج‌تر شدن مشکلات خواهد شد. این "رأی خوب" است که می تواند مشکلات را حل و با ناکارآمدی های دولت مبارزه کند.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1345319

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1590122

3_https://irna.ir/xjM7sY

4_https://www.ibna.ir/vdcgwt9wwak9ww4.rpra.html

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان