ماهان شبکه ایرانیان

بهترین انیمه‌هایی که شایسته اقتباسی لایو اکشن هستند

محبوبیت انیمه در سراسر جهان رو به افزایش است و همین نیز توجه هالیوود را به خودش جلب کرده است. بسیاری از استودیوها تلاش دارند تا حق ساخت اقتباس لایو اکشن بر اساس انیمه‌های مختلف را بدست بیاورند و این داستان‌های جذاب را برای مخاطبان جهانی به تصویر بکشند

بهترین انیمه‌هایی که شایسته اقتباسی لایو اکشن هستند

محبوبیت انیمه در سراسر جهان رو به افزایش است و همین نیز توجه هالیوود را به خودش جلب کرده است. بسیاری از استودیوها تلاش دارند تا حق ساخت اقتباس لایو اکشن بر اساس انیمه‌های مختلف را بدست بیاورند و این داستان‌های جذاب را برای مخاطبان جهانی به تصویر بکشند. در دنیای انیمه، آثار بسیار زیادی هستند که برای ساخت اقتباس‌های لایو اکشن بسیار مناسب و شایسته هستند. در ادامه همراه با ما باشید.

15. انیمه دورورو

Dororo (1969)

Dororo (1969)

انیمه سریالی دورورو (Dororo) یک انیمه سریالی پیشگامانه بود که برای اولین بار در سال 1969 میلادی پخش شد. این اثر داستان مرد جوانی به نام هیاکیمارو را دنبال می‌کند که بدون دست و پا یا اجزای صورت به دنیا آمده است. او توسط دکتری به نام جوکای بزرگ می‌شود که اندام‌های مصنوعی به وی می‌دهد و راه و روش شمشیرزنی را به او آموزش می‌دهد. وقتی این پسر بزرگ می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا شیاطینی را پیدا کند که اعضای بدنش را برداشته‌اند و از آن‌ها انتقام بگیرد. استودیو ماپا اخیرا این انیمه را بازسازی کرده است.

14. انیمه هیولا

Monster (1994)

Monster (1994)

انیمه‌های مبتنی بر واقعیت چه در داخل و چه در خارج از ژاپن مورد توجه قرار می‌گیرند و یکی از باورنکردنی‌ترین داستان‌های روایت شده نیز در انیمه هیولا (Monster) محصول سال 1994 قرار دارد. این انیمه سریالی داستان کنزو تنما جراح مغز ژاپنی را روایت می‌کند که پس از نجات جان پسر جوانی به نام یوهان لیبرت، خودش را درگیر شبکه‌ای از توطئه‌ها و قتل‌ها می‌یابد. این اثر یکی از تاریک‌ترین انیمه‌ها به شمار می‌رود و شخصیت شرور آن نیز به گفته بسیاری از افراد بهترین شخصیت شرور در مانگا محسوب می‌شود.

13. انیمه کد گیاس

Code Geass (2006)

Code Geass (2006)

انیمه کد گیاس (Code Geass) محصول سال 2006 میلادی یک مجموعه مکا به شمار می‌‎رود که داستان شاهزاده‌ای تبعید شده به نام لیلوچ وی بریتانیا را دنبال می‌کند که از قدرت خارق‌العاده‌ای به نام گیاس برای کنترل ذهن مردم استفاده می‌کند. او شورشی علیه امپراتوری بریتانیا را رهبری می‌کرد، امپراتوری‌ای که بسیاری از جهان را فتح کرده است.

12. انیمه هلسینگ

Hellsing (1997)

Hellsing (1997)

انیمه هلسینگ (Hellsing) محصول سال 1997 میلادی اثری عالی به شمار می‌رود که به راحتی می‌توان اقتباسی سینمایی یا سریالی لایو اکشنی بر اساس آن ساخت. این انیمه داستان خون‌آشامی به نام آلوکارد را دنبال می‌کند که برای هلسینگ کار می‌کند، یک انجمن مخفی بریتانیایی که خون‌آشام‌ها و دیگر موجودات جادویی را شکار می‌کند. این اثر پر از اکشن و خشونت است و کاراکترهای قوی‌ای دارد.

11. انیمه کیمیاگر تمام فلزی

Fullmetal Alchemist (2001)

Fullmetal Alchemist (2001)

انیمه کیمیاگر تمام فلزی (Fullmetal Alchemist) محصول سال 2001 میلادی داستان دو برادر به نام‌های ادوارد و آلفونسه الریک را دنبال می‌کند. آن‌ها در جهانی زندگی می‌کنند که کیمیاگری پیشرفته‌ترین شکل دانش علمی به شمار می‌رود. پس از مرگ مادرشان، آن‌ها تلاش می‌کنند تا از کیمیاگری برای بازگرداندن او به زندگی استفاده کنند که نتایج بسیار فاجعه‌باری به همراه دارد. حالا ادوارد پای چپ خودش و آلفونسه کل بدنش را از دست داده است. حالا آن‌ها در تلاش برای بازسازی بدن خودشان هستند.

10. انیمه باکانو

Baccano! (2003)

Baccano! (2003)

انیمه باکانو (Baccano) محصول سال 2003 میلادی بر اساس رمان‌هایی به همین نام است که اتفاقات آن در اوایل دهه سی میلادی جریان دارد و داستان جنایتکاران، سارقان و قاتلان در شهری ایتالیایی به نام سن فورتونا را روایت می‌کند. این انیمه سریالی برای داستان‌سرایی پیچیده و چند لایه خودش ستایش شده و شخصیت‌های توسعه یافته و محیطی منحصربه‌فرد دارد. چندین مانگا، انیمه و حتی یک فیلم لایو اکشن بر اساس این رمان‌ها ساخته شده، فیلمی که بیننده‌ای فراتر از ژاپن نداشت.

9. انیمه بلک لاگون

Black Lagoon (2002)

Black Lagoon (2002)

انیمه بلک لاگون (Black Lagoon) محصول سال 2002 میلادی داستان ماجراجویی‌های گروهی از دزدان دریایی را دنبال می‌کند که در خارج از شهری به نام بلک لاگون در تایلند فعالیت می‌کنند. این سریال بیشتر به خاطر اکشن، تیراندازی و طنز تاریک خودش شهرت دارد و همچنین کاراکترهای جذابی دارد که مطمئنا در دنیای لایو اکشن می‌تواند بسیار جالب‌توجه و تماشایی باشد.

8. انیمه سایکو پس

Psycho-Pass (2012)

Psycho-Pass (2012)

انیمه سایکو پس (Psycho-Pass) محصول سال 2012 میلادی در آینده رخ می‌دهد، جایی که یک هوش مصنوعی قدرتمند به نام سیستم سیبیل احتمال ارتکاب جنایت توسط افراد را پیش‌بینی می‌کند. این اثر داستان بازرس تازه‌کاری در بخش تحقیقات جنایی را دنبال می‌کند که سایکو پس خودش و همکارانش ممکن است سد راه قضاوت‌های آن‌ها شوند. این انیمه پر از موضوعات تأمل‌برانگیز و جهان‌سازی عالی است که می‌تواند به اقتباس لایو اکشن بسیار خوبی منجر شود.

7. انیمه ترور در رزونانس

Terror in Resonance (2014)

Terror in Resonance (2014)

انیمه سریالی ترور در رزونانس (Terror in Resonance) محصول سال 2014 میلادی به شمار می‌رود که توسط شینچیرو واتانابه کارگردانی شده و محصولی از استودیو ماپا به شمار می‌رود. این اثر داستان دو پسر نوجوان را روایت می‌کند که یک حمله تروریستی را در توکیو ترتیب می‌دهند. موضوعات بالغانه و تاریک در کنار کاراکترهای جالب‌توجه و پیچیده سبب شدند تا این اثر به تحسین بسیار زیادی دست پیدا کند.

6. انیمه افسانه قهرمانان کهکشان

Legend of Galactic Heroes (1988)

Legend of Galactic Heroes (1988)

انیمه افسانه قهرمانان کهکشان (Legend of Galactic Heroes) در سال 1988 میلادی پخش شد و یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ به شمار می‌رود که اتفاقات آن در امپراتوری کهکشانی بسیار بزرگی جریان دارد. این اثر داستان دو مرد جوان از دو سمت جنگ را روایت می‌کند. گروه بسیار بزرگ از کاراکترها و همچنین دسیسه‌های پیچیده سیاسی این اثر را بسیار جالب‌توجه کردند ولی از سوی دیگر، ساخت اقتباسی لایو اکشن بر اساس آن ممکن است چالش‌برانگیز باشد.

5. انیمه ماجراجویی فضایی کبرا

Space Adventure Cobra (1982)

Space Adventure Cobra (1982)

ماجراجویی فضایی کبرا (Space Adventure Cobra) محصول سال 1982 میلادی انیمه بسیار موفقی به شمار می‌رود که مورد استقبال طرفداران قرار گرفت و یکی از بهترین انیمه‌های ساخته شده به شمار می‌رود. این اثر داستان ماجراجویی‌های یک دزد فضایی با بازویی رباتی به نام کبرا را دنبال می‌کند که سعی دارد در کهکشان زنده بماند. این اثر در بین بیننده‌های جهانی کمتر شناخته شده است اما پتانسیل بسیار زیادی دارد.

4. انیمه گرگ باران

Wolf's Rain (2003)

Wolf’s Rain (2003)

انیمه گرگ باران (Wolf’s Rain) داستان چهار گرگ را دنبال می‌کند که سعی در پیدا کردن بهشت افسانه‌ای برای گرگ‌ها به نام عدن دارند. در طول مسیر، آن‌ها باید با انسان‌هایی مبارزه کنند که می‌خواهند آن‌ها را شکار کنند و بکشند. این انیمه در جهانی آخرالزمانی جریان دارد، جایی که انسان‌ها محیط زیست را نابود کردند و در شهرهای گنبدی شکل زندگی می‌کنند.

3. انیمه معلم بزرگ انیزوکا

Great Teacher Onizuka (1999)

Great Teacher Onizuka (1999)

انیمه معلم بزرگ انیزوکا (Great Teacher Onizuka) محصول سال 1999 میلادی بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده و داستان ایکیچی انیزوکا را دنبال می‌کند که قبلا عضو باند خلافکار بوده و اکنون به معلمی در مدرسه‌ای معتبر تبدیل شده است. با اینکه روش‌های او در تدریس اغلب غیرمتعارف هستند اما او با دانش‌آموزان ارتباط می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با مشکلات خودشان مواجه شوند.

2. انیمه گلگو 13

Golgo 13 (1968)

Golgo 13 (1968)

انیمه گلگو 13 (Golgo 13) محصول سال 1968 میلادی داستان کاراکتری به نام دوک توگو را دنبال می‌کند که یک قاتل حرفه‌ای است و همیشه کارش را به سرانجام می‌رساند. این سریال بیشتر به خاطر تیراندازی و خشونت خودش شهرت دارد و همین نیز سبب شده تا ساخت اقتباسی لایو اکشن بر اساس آن آسان باشد. تاکنون دو اقتباس لایو اکشن بر اساس این انیمه ساخته شدند که هر دوی آن‌ها در ژاپن مورد استقبال قرار گرفتند.

1. انیمه دروغ آوریل تو

Your Lie in April (2011)

Your Lie in April (2011)

انیمه دروغ آوریل تو (Your Lie in April) محصول سال 2011 میلادی داستان پیانیستی به نام کوسی آریما را دنبال می‌کند که پس از مرگ مادرش از نظر عاطفی بسیار منزوی می‌شود. با این حال، آشنایی او با ویولونیستی به نام کائوری میازونو باعث می‌شود تا او دوباره به سمت موسیقی و عشق کشیده شود. این انیمه در سال 2016 میلادی در قالب لایو اکشن به نمایش در آمد و به طور کلی با استقبال خوبی از سوی طرفداران روبه‌رو شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان