معرفی بهترین ماشین سال ۲۰۲۳

هیوندای آیونیک ۶ با رای صد خبرنگاران خودرو از ۳۲ کشور به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. آیونیک ۶ برای کسب این عنوان با کیا نیرو و ب‌ام‌و X۱ رقابت می‌کرد که به ترتیب دوم و سوم شدند.

معرفی بهترین ماشین سال 2023

هیوندای آیونیک 6 با رای صد خبرنگاران خودرو از 32 کشور به عنوان بهترین ماشین سال 2023 انتخاب شد. آیونیک 6 برای کسب این عنوان با کیا نیرو و ب‌ام‌و X1 رقابت می‌کرد که به ترتیب دوم و سوم شدند.

آیونیک 6 جدیدترین مدل الکتریکی هیوندای است

آیونیک 6 جدیدترین مدل الکتریکی هیوندای است

رقابت بهترین ماشین سال جهان از سال 2003 برگزار می‌شود و داوران ماشین‌ها را در هفت بخش از جمله بهترین ماشین‌های لوکس، الکتریکی، شهری و اسپرت انتخاب می‌کنند. برای حضور در این رقابت باید حداقل ده هزار دستگاه از ماشین تولید شده باشد و این ماشین در دو بازار اصلی خودرو در دو قاره فروخته شود. برندگان این جایزه همزمان با نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام می‌شوند.

امسال هیوندای آیونیک 6 علاوه بر جایزه بهترین ماشین سال، جایزه بهترین طراحی و بهترین ماشین الکتریکی را هم برد. این ماشین در بخش طراحی با لوسید ایر و رنج‌روور و در بخش ماشین الکتریکی با لوسید ایر و ب‌ام‌و رقابت کرد.

لوسید ایر لوکس‌ترین ماشین سال 2023 شد

لوسید ایر لوکس‌ترین ماشین سال 2023 شد

لوسید ایر یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ها در رای‌گیری امسال بود و در کنار هیوندای آیونیک 6 در بخش‌های زیادی نامزد دریافت جایزه شد. اولین محصول لوسید موتورز، خودروساز آمریکایی، رای بیشتری از جنسیس G90 و ب‌ام‌و سری 7 گرفت و بهترین ماشین لوکس سال شد.

در بخش بهترین ماشین اسپرت، کیا EV6، نیسان Z، و تویوتا GR کرولا سه ماشینی بودند که با شکست ب‌ام‌و M4 و پورشه 911 به مرحله پایانی رای‌گیری رسیدند. در نهایت کیا بیشترین رای را از داوران گرفت و به عنوان بهترین ماشین اسپرت سال معرفی شد.

کیا EV6 GT بهترین ماشین اسپرت سال 2023 انتخاب شد

کیا EV6 GT بهترین ماشین اسپرت سال 2023 انتخاب شد

سیتروئن یک مدل از C3 ویژه هند و آمریکای جنوبی طراحی کرده است

سیتروئن یک مدل از C3 ویژه هند و آمریکای جنوبی طراحی کرده است

سیتروئن تنها برنده اروپایی در رقابت امسال بود. این کارخانه یک مدل از C3 برای بازار هند، آسیا و آمریکای جنوبی طراحی کرده که در برزیل و هند تولید می‌شود و با مدل C3 که در اروپا فروخته می‌شود کاملا متفاوت است.

این ماشین در بخش بهترین ماشین شهری دو رقیب داشت؛ اورا فانکی، که یک ماشین الکتریکی چینی است و فولکس‌واگن نیووس که برای بازار آمریکای جنوبی ساخته شده است.

هیوندای پارسال هم با مدل آیونیک 5 جایزه بهترین ماشین، بهترین طراحی و بهترین ماشین الکتریکی سال را از آن خود کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان