بزرگ شدن بینی بعد از عمل: علت و درمان

بزرگ شدن بینی بعد عمل در افراد مختلف متفاوت است و دلایل زیادی دارد. تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی طبیعی است و جای نگرانی ندارد زیرا به مرور زمان برطرف می‌شود. امروزه به دلیل استقبال زیاد افراد از عمل بینی و وجود جراحان حاذق و باتجربه و استفاده از تکنیک‌های جدید جراحی بینی، احتمال بزرگ شدن بینی بعد از عمل و تغییر سایز آن خیلی کاهش یافته است.

بزرگ شدن بینی بعد از عمل: علت و درمان

بزرگ شدن بینی بعد عمل در افراد مختلف متفاوت است و دلایل زیادی دارد. تورم و کبودی ناشی از جراحی بینی طبیعی است و جای نگرانی ندارد زیرا به مرور زمان برطرف می‌شود. امروزه به دلیل استقبال زیاد افراد از عمل بینی و وجود جراحان حاذق و باتجربه و استفاده از تکنیک‌های جدید جراحی بینی، احتمال بزرگ شدن بینی بعد از عمل و تغییر سایز آن خیلی کاهش یافته است.

در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل بزرگ شدن بینی بعد از عمل، انواع ورم بینی بعد جراحی، راه‌های کوچک شدن بینی بعد عمل و انتخاب بهترین جراح بینی شیراز صحبت کنیم.

چرا بینی بعد از عمل بزرگتر می شود؟

تورم اصلی‌ترین دلیل بزرگ شدن بینی بعد جراحی می‌باشد که کاملا طبیعی است. بزرگ شدن نوک بینی بعد از عمل جراحی جای نگرانی ندارد و نیمی از تورم نوک بینی بعد 1 ماه برطرف می‌شود ولی حداقل 1 سال زمان نیاز است تا ساختار بینی به فرم نهایی خود برسد. امروزه با پیشرفت تکنیک‌های جراحی بینی، امکان بازگشت و بزرگ شدن بینی بعد از جراحی وجود ندارد و فرم نهایی آن ثابت می‌ماند. برای دریافت مشاوره مراقبت های بعد عمل بینی می‌توانید با مشاورین پزشک 24 ارتباط برقرار کنید.

دلایل تغییر سایز بینی بعد جراحی

در عمل بینی با توجه به نوع روش جراحی در ناحیه مورد نظر برش زده شده و با توجه به فرم صورت و نظر جراح تغییرات لازم اعمال می‌شود. در این میان با توجه به فشار وارد شده به اعصاب بینی و ایجاد برش و بخیه، بینی دچار کبودی و تورم بعد جراحی می‌شود که طبیعی می‌باشد و با گذشت زمان به مرور برطرف می‌شود. بعد عمل بینی حدود 2 ماه زمان نیاز است تا بینی به طور کامل به اصطلاح جوش بخورد و حدود 1 سال بعد جراحی، فرم نهایی بینی به طور کامل مشخص می‌شود.

انواع ورم بینی بعد جراحی

بزرگ شدن بینی بعد عمل و تغییر سایز آن انواع مختلفی دارد که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

تورم پوست

تورم پوست به دلیل ایجاد واکنش نسبت به ترمیم ناحیه آسیب‌دیده به وجود می‌آید زیرا در زمان عمل بینی پوست از اسکلت جدا شده و دلیل اصلی این نوع تورم وجود مایعی بین سلولی در دوره نقاهت است که در طی 1 الی 3 ماه برطرف می‌شود. در عمل‌های بینی گوشتی دوره برطرف شدن این تورم طولانی‌تر می‌باشد.

علت بزرگ شدن بینی بعد از جراحی

تورم اولیه و فوری

تورم اولیه به دلیل اثر واکنش اعصاب بینی به تغییرات و فشار وارد شده ایجاد می‌شود و این تورم بعد جراحی بینی همزمان با کبودی بینی اتفاق می‌افتاد که موقت بوده و پس از مدتی با رعایت مراقبت‌های بعد جراحی بینی برطرف می‌شود. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی اولیه بعد جراحی بینی تاثیر زیادی در کاهش آن دارد.

تورم فیبروز

تورم فیبروز بیشتر در بینی‌های گوشتی به وجود می‌آید و به عنوان گوشت اضافه شناخته می‌شود. در زمان جراحی باید از کوچک کردن بیش از حد بینی اجتناب کرد. به طور کلی بزرگ شدن بینی گوشتی بعد از عملنسبت به بینی استخوانی بیشتر است و به مدت زمان بیشتری برای بهبود و شکل گرفتن نهایی نیاز دارد. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی مراجعه به بهترین جراح بینی اهمیت ویژه‌ای دارد تا با تبحر و مهارت لازم بینی شما جراحی شود.

بزرگ شدن استخوان بینی بعد از عمل

از بزرگترین دلایل بزرگ شدن بینی استخوانی بعد جراحی و برآمدگی پل بینی، تورم بافت بینی است که کاهش سرعت ترمیم در قسمت مد نظر باعث نمایش برآمدگی و بزرگ شدن آن می‌شود.

چه مدت بعد جراحی، بینی متورم می شود؟

ایجاد تورم و کبودی ناشی از جراحی بعد عمل طبیعی است و جای نگرانی ندارد و در بیشتر موارد طی 3 الی 4 هفته با رعایت مراقبت‌های بعد جراحی بینی برطرف می‌شود.

علت بزرگ شدن بینی بعد از عمل (بزرگی بینی بعد عمل)

عواملی وجود دارد که بر میزان تورم بینی پس از جراحی تاثیر می‌گذارد که اصلی‌ترین آن ضخامت پوست می‌باشد. هر چه ضخامت پوست بیشتر باشد میزان تورم بیشتر می‌شود. به منظور جلوگیری از بزرگ شدن بینی بعد جراحی باید میزان مصرف نمک را کاهش داد. این مدل تورم ممکن است چندین ماه زمان نیاز داشته باشد تا به طور کامل برطرف شود. همچنین بزرگ شدن پره بینی بعد از عمل به دلیل عدم تقارن سوراخ‌های بینی است که باید در انتخاب جراح ماهر و باتجربه دقت کافی داشته باشید.

بزرگی بینی بعد عمل

بهبود بخشیدن بزرگ شدن بینی بعد عمل جراحی

تورم بینی با توجه به نوع جراحی و پوست افراد متفاوت است و بسیاری از افراد ممکن است بعد جراحی تورم بینی را تجربه نکنند. بعد جراحی بینی به دلیل اینکه جاذبه زمین موجب پایین کشیدن بینی نشود، جراحان استفاده از چسب بینی را توصیه می‌کنند. یکی دیگر از راه‌های کوچک کردن بینی، ماساژ بینی بعد از عمل می‌باشد که بهتر است طبق دستور جراح و با برنامه منظم انجام شود. ماساژ بینی بعد از عمل به کاهش ورم و فرم‌دهی صحیح آن کمک می‌کند. به طور کلی بعد جراحی بینی حدود 4 تا 6 هفته ورم خواهید داشت که بعد 3 ماه به آرامی کاهش می‌یابد و بین 3 ماه تا 1 سال زمان نیاز است که تورم بینی به طور کامل برطرف شود.

بعد از جراحی بینی چه زمانی بینی کوچکتر می شود؟

نتیجه نهایی عمل بینی حدود 1 سال زمان نیاز دارد مشخص شود. اما بلافاصله بعد جراحی بینی متوجه تغییر سایز و فرم بینی خود می‌شوید. بنابراین بزرگتر شدن بینی بعد از عمل در ماه‌های اول طبیعی است که می‌توانید با رعایت مراقبت های بعد جراحی بینی به کاهش آن کمک کنید.

چرا بینی بعد 6 ماه بزرگتر می شود؟

تغییر شکل بینی عمل شده بعد از شش ماه چگونه است؟ فرم بینی بعد جراحی حدود 1 سال طول می‌کشد تا به طور کامل بهبود یابد. ظاهر متورم بینی در 6 ماه اول کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. بینی‌های استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک و غضروف مستحکم زودتر شکل نهایی به خود می‌گیرد و تورم کمتری دارد ولی بینی‌های گوشتی به دلیل پوست ضخیم دچار تورم بیشتر شده و بزرگتر دیده می‌شود.

چرا بینی بعد از جراحی هر روز متفاوت به نظر می رسد؟

بینی نسبت به دیگر اعضای بدن تمایل بیشتری به ورم دارد و ممکن است به صورت نامتقارن تورم داشته باشد. بزرگ شدن بینی بعد جراحی تا حدی که تورم باشد مشکلی ندارد و طبیعی است ولی اگر بزرگ شدن بینی بعد عمل بیش از حد باشد باید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

راه های کاهش ورم بینی بعد جراحی

تورم بعد از جراحی بینی اجتناب ناپذیر است، اما می توان آن را کاهش داد و مدیریت کرد. همچنین مراحلی وجود دارد که می‌توانید در طول دوره بهبودی برای کاهش تورم تا حد امکان انجام دهید:

  • انتخاب جراح با تجربه و حاذق که از تکنیک‌های جدید جراحی استفاده کند که تورم را به حداقل برساند.
  • از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • سر خود را بالا نگه دارید.
  • در زمان استراحت و خوابیدن از دو بالشت زیر سر خود استفاده کنید.
  • از مصرف مشروبات الکلی، کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنید.
  • سرفه و عطسه زیاد باعث ایجاد فشار به بینی شده که سعی کنید از انجام آن پرهیز کنید.
  • از خوردن غذاهای نمکی پرهیز کنید.
  • دستورالعمل و راهنمایی پزشک خود را پیروی کنید.

مشخص شدن فرم اصلی بینی بعد جراحی

فرم اصلی بینی بعد 1 سال مشخص می‌شود و به طور کلی فرم نهایی بینی برای افراد مختلف با توجه به نوع بینی و میزان پیچیدگی جراحی متفاوت است.

سخن آخر

بزرگ بودن بینی بعد از عمل یکی از عوارض کوتاه‌مدت جراحی بینی می‌باشد که به مرور زمان و با رعایت مراقبت‌های بعد جراحی بینی این تورم کاهش پیدا کرده و برطرف می‌شود. در صورت انجام مشاوره با کارشناسان پزشک 24 بهترین جراح بینی در شهر شما معرفی می‌شود که قطعا در نتیجه عمل بینی شما موثر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان