هر آنچه درباره انیمیشن Shrek ۵ باید بدانید

استودیو انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس به عنوان خانه فرنچایز شرک شناخته می‌شود. ششمین فیلم از این استودیو انیمیشن‌سازی، انیمیشن شرک بود که در سال ۲۰۰۱ میلادی به روی پرده سینماها آمد و توانست موجی از موفقیت را برای سازندگان آن به ارمغان بیاورد

هر آنچه درباره انیمیشن Shrek 5 باید بدانید

استودیو انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس به عنوان خانه فرنچایز شرک شناخته می‌شود. ششمین فیلم از این استودیو انیمیشن‌سازی، انیمیشن شرک بود که در سال 2001 میلادی به روی پرده سینماها آمد و توانست موجی از موفقیت را برای سازندگان آن به ارمغان بیاورد. این اثر سینمایی به خاطر کمدی درخشان خودش که به مسخره کردن رقبای استودیو دریم‌ورکس همچون دیزنی می‌پرداخت، بسیار ستایش شد. در ادامه آن نیز دنباله‌ای برای آن به نام شرک 2 ساخته شد که در سال 2004 میلادی اکران گردید و به همان اندازه فیلم اول جذاب و تماشایی بود.

سومین انیمیشن شرک نیز در سال 2007 میلادی ساخته شد که عملکرد ضعیفی نسبت به دو اثر قبلی داشت ولی همچنان لحظات درخشانی در آن به چشم می‌خوردند. این فرنچایز نیز سرانجام با انیمیشن شرک برای همیشه (Shrek Forever After) در سال 2010 میلادی به پایان رسید.

حدود یک سال بعد از آن نیز نسخه‌ای فرعی از فرنچایز شرک تحت عنوان گربه چکمه‌پوش (Puss in Boots) ساخته شد. این انیمیشن با وجود اینکه همانند فرنچایز اصلی نبود اما همچنان جذاب و تماشایی به نظر می‌رسید. اخیرا و در سال 2022 میلادی نیز فیلم گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) به روی پرده سینماها آمد که همانند فیلم اول بسیار جذاب و تماشایی بود.

در پایان انیمیشن «گربه چکمه‌پوش 2» به این موضوع اشاره شد که این پایان فرنچایز نیست و قرار است ماجراجویی‌های تازه‌ای در این فرنچایز محبوب و درخشان برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود. حالا پس از مدت‌‎ها گمانه‌زنی درباره ساخت انیمیشن شرک 5 (Shrek 5)، این موضوع به صورت رسمی اعلام شد. در ادامه همراه با ما باشید.

عوامل سازنده انیمیشن Shrek 5

در حال حاضر اطلاعات چندانی از عوامل سازنده انیمیشن «شرک 5» در دست نیست اما آشکار شده که مدیر عامل استودیو ایلومینیشن یعنی کریس ملداندری قرار است یکی از تهیه‎‌کننده‌های این اثر سینمایی باشد. اما این به معنای این نیست که استودیو ایلومینیشن قرار است انیمیشن‌سازی این اثر را در دست داشته باشد.

در حقیقت، کریس ملداندری که اخیرا انیمیشن برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie) را ساخته است، یکی از تهیه‌کننده‌های انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» بوده است و قرار است همین وظیفه را برای انیمیشن «شرک 5» نیز ایفا کند. استودیو دریم‌ورکس وظیفه ساخت انیمیشن «شرک 5» را در دست دارد اما هنوز مشخص نشده که نویسنده و کارگردان آن چه کسی یا کسانی خواهند بود.

داستان انیمیشن Shrek 5

هنوز اطلاعاتی درباره خط داستانی انیمیشن «شرک 5» آشکار نشده است اما قبل از آن بهتر است نیم نگاهی داشته باشیم به اتفاقاتی که تاکنون در این فرنچایز برای این کاراکتر و خانواده‌اش رخ داده است.

شرک زمانی فردی منزوی ولی راضی بود که یک باتلاق در اختیار خودش داشت و اوقات خودش را با حمام گل و ترساندن روستاییان می‌گذراند. با این حال، لرد فارکاد اعلام می‌کند که همه موجودات افسانه‌ای باید به این باتلاق تبعید شوند. همین نیز باعث می‌شود تا شرک به همراه یک الاغ بسیار پرحرف با فارکاد قرار ببندد تا در صورت نجات شاهدخت فیونا از چنگال اژدها، بتواند بار دیگر باتلاقش را در اختیار خودش داشته باشد. شرک در این مأموریت موفق می‌شود اما عاشق فیونا شده و متوجه می‌شود که او نیز یک اورگ است و در نهایت، آن‌ها با یکدیگر ازدواج و زندگی خوشی را شروع می‌کنند.

در انیمیشن «شرک 2»، فیونا به همراه شرک و خر به بازدید پدر و مادر سلطنتی فیونا می‌روند و هیچ کدام از آن‌ها نمی‌دانند که فیونا تصمیم گرفته تا زندگی‌اش را به طور دائمی به عنوان یک اورگ سپری کند. در همین حین نیز مادرخوانده پری این تازه ازدواج کرده‌ها را در مقابل هم قرار می‌دهد تا بتواند پادشاهی را کنترل کند. شرک حالا سعی دارد تا خودش را به انسان تبدیل کند تا فیونا را خوشحال نماید اما در نهایت متوجه می‌شود که آن‌ها حتی بدون تغییر شخصیت خودشان نیز به اندازه کافی خوشحال هستند.

در انیمیشن «شرک 3» پسر لوس مادرخواننده پری به نام شاهزاده چارمینگ به دنبال انتقام از فیونا و شرک است. با این حال، حالا شرک پس از درگذشت پدر فیونا باید پادشاه این سرزمین باشد و در عین حال، منتظر به دنیا آمدن سه فرزندش است. شرک که فکر می‌کند نمی‌تواند این مسئولیت را بپذیرد، یکی از خویشاوندان سلطنتی به نام آرتور را در نهایت به پادشاه تبدیل می‌کند و خودش روی پدر بودن متمرکز می‌شود.

در چهارمین انیمیشن «شرک»، این اورگ به این فکر می‌کند که اگر هرگز فیونا را نجات نمی‌داد، زندگی‌اش بسیار بهتر می‌شد. او با رامپلتیلتسکین قراردادی را امضا می‌کند و به جهانی می‌رود که در آن هرگز به هیچ کدام از ماجراجویی‌های بزرگش نرفته است اما به سرعت از این کار پشیمان می‌شود. حالا او باید دوستانی که هرگز آن‌ها را ملاقات نکرده را قانع کند تا بتواند بار دیگر خانواده‌اش را بازپس بگیرد.

در پایان انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» نیز گربه پس از اینکه شادی را در زندگی‌اش پیدا می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا بار دیگر به دیدن شرک و دوستان برود. همین نیز زمینه‌ای برای رویدادها و اتفاقات انیمیشن «شرک 5» است.

صداپیشه‌های انیمیشن Shrek 5

همانطور که آشکار شده بود، صداپیشه‌های اصلی قرار است در انیمیشن «شرک 5» نیز وظیفه صداپیشگی را برعهده داشته باشند. با اینکه هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود که مایک مایرز در نقش شرک، کامرون دیاز در نقش فیونا، ادی مورفی در نقش دانکی و آنتونیو باندراس در نقش گربه چکمه‌پوش بار دیگر در این انیمیشن تازه حضور داشته باشند. علاوه بر این و با توجه به اتفاقات پایان انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» می‌توان انتظار حضور سلما هایک و هاروی گویلن در نقش کیتی و پریتو را نیز در انیمیشن «شرک 5» داشت.

تاریخ اکران انیمیشن Shrek 5

در حال حاضر انیمیشن «شرک 5» هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد و تاریخ دقیقی برای زمان اکران آن روی پرده سینماها تعیین نشده است. از همین رو و در صورتی که هیچ اتفاق غیرمتظره‌ای رخ ندهد، انیمیشن «شرک» احتمالا در اواخر سال 2024 میلادی یا پس از آن اکران خواهد شد.

انیمیشنی بر محوریت خر شرک

ادی مورفی صداپیشه خر شرک بارها از علاقه خودش برای صداپیشگی این کاراکتر در یک نسخه فرعی گفته بود و حالا سازندگان فرنچایز «شرک» پس از تأیید ساخت انیمیشن پنجم آن اظهار داشتند که در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای ساخت یک نسخه فرعی بر محوریت خر شرک هستند ولی این پروژه هنوز به صورت قطعی تأیید نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان